Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023

    Poluzowana opaska zaciskowa na dolocie turbiny + zapocenie olejem

    Pierwsza usterka osprzętu silnika - nieszczelność na dolocie turbiny. Poluzowała się opaska click-r, czyli nic się już z nią nie da zrobić, wąż doprowadzający powietrze nie jest sztywno zamocowany do turbiny - jest poluzowany. Przy okazji tej usterki wyszło, że do dolotu dostaje się olej z odmy/separatora par oleju - pod wężem jest wilgotno, turbina lekko zapocona, kilka kropli oleju było na osłonie obok filtra silnika. Niby niewielkie ilości oleju są normalne, ale trzeba będzie to sprawdzić i ewentualnie ów separator wymienić - swoją drogą patrząc na informacje z sieci z tym wynalazkiem są same problemy. W kierunku intercooler'a sucho.

    Jutro jadę na pierwszy, umówiony od tygodnia, przegląd na 15tyś, usterkę dodatkowo przed chwilą zgłosiłem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    a jak to zauważyłeś? były jakieś objawy?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Robiłem swój rutynowy przegląd komory silnika, ogólnego wyglądu i kontroli płynów itp - zawsze tak robię w samochodach, gdy np. dolewam płyn do spryskiwacza.
    Oprócz objawów wizualnych innych brak - silnik pracuje normalnie, oleju specjalnie dużo nie ubyło (ubyło dokładnie tyle samo, co po przejechaniu pierwszych 7tyś. km). Jest 2/3 na bagnecie, dolewałem do max. Teraz ma 14 510km. W związku z jutrzejszą wymianą oleju tym razem nie dolewam.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-04-2017 o 13:33

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Żaden separator nie jest na 100% skuteczny, szczególnie zimą, przy jeździe z nienagrzanym silnikiem IMHO w obsłudze serwisowej powinno być ujęte czyszczenie tego elementu. Jeśli chcesz mieć porządną separację, to użyj Mann-Hummel ProVent :-)

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Zimą na szczęście zawsze był dogrzany, dojazdy do pracy 20km w jedną stronę, dodatkowo wyjazd i przyjazd do ogrzewanego garażu Co do Mann-Hummel ProVent - ciekawa sprawa

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Pocenie się jest w normie, opaska będzie wymieniona - nie było na stanie. Mam prośbę. Sprawdźcie proszę u siebie i napiszcie, czy ta opaska jest sztywno zaciśnięta i czy rura na turbo sztywno siedzi. W ASO mówili, że tak jest i nowa opaska niekoniecznie pomoże...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Opaska sprawdzona -luźna. Luz nie jest znaczny,jakby ..zaplanowany. Przewód nie jest elastyczny,a dość sztywny,co powoduje,że opaska nie ma jak zacisnąć się,a jedynie ogranicza mozliwość spadnięcia-wysunięcia przewodu od turbiny?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Opaska wymieniona, jest tak samo. Czyli tak jest i tyle. Oglądałem wirnik turbiny i wlot powietrza do niej - są czyste, bez kurzu, więc jest szczelność, wirnik bez nalotu/uszkodzeń. W innym nowym aucie tak samo to wyglądało z opaską. Temat zatem zamknięty.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Z Twojego opisu wnioskuję, że serwis Fiata w Toruniu masz raczej rzetelny i skłonny do bezproblemowych napraw i wymian, nawet tych niekoniecznych. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie. Ja niedługo mam swój pierwszy przegląd gwarancyjny i rozglądam się za porządnym serwisem, powiedz mi czy polecasz Twój ? I pytanie dodatkowe, czy w trakcie serwisu jest możliwość kontroli przebiegu prac ?
    Jestem z Bydgoszczy i lubię kawkę na Waszym rynku, więc chętnie podjadę też do serwisu

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nie serwisuję w Toruniu, po tym jak mi kilka lat temu odwalili lakierowanie błotnika w Grande Punto. Jeżdżę do Bydgoszczy. Część rzeczy robiłem w Reiskim, przegląd w Autexie. Jednak bardziej preferuję Autex, serwisowałem u nich GP, przegląd też ok poszedł, można być przy aucie. W Reiskim ostatnio robili mi z tym problem, jednak pozwolili na moją pisemną odpowiedzialność. Historię przestawienia poprawnej geometrii w Reiskim opisywałem na forum. Oczywiście zepsutą przez siebie geometrię poprawili. Dobrze jest powiedzieć, żeby podnośnikiem nie pogięli uchwytów progowych plastikowych progów. Do tego Autex rzetelnie poszedł do wyceny przeglądu, nie wpisali kosztów wymiany oleju itp, tylko materiały i kwotę za przegląd. W Reiskim były dodatkowe kwoty. Do tego w Reiskim robią kilka marek.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    No patrz hehe. W Rejskim serwisuję Seata żony, mam mieszane uczucia. Przy aucie nie pozwolili mi być, przegląd trwał długo (4h !!) mimo wcześniejszego umówienia. No i oczywiście dodatkowe naliczenia ....
    W takim razie spróbuję w Autexie. Chyba, że akurat będę w Bielsku Białej, to tam zrobię pierwszy serwis (tam też kupowałem auto).


 

Podobne tematy

  1. Opaska węża turbo-intercooler
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-06-2016, 21:42
  2. problem z olejem
    Napisany przez dewil na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-05-2015, 22:03
  3. Temat z olejem
    Napisany przez Wlosiu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-04-2015, 15:47
  4. Wyciek oleju przy dolocie powietrza
    Napisany przez tarkanos na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-03-2015, 10:42
  5. olej w dolocie 2.4 td
    Napisany przez brava22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-03-2010, 16:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo multiair rura turbo wyciek

zapocenie styk dolotu do turbiny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl