Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree4lubi to!
  • 1 przez krowka1978
  • 1 przez krowka1978
  • 1 przez rajtkezjusz
  • 1 przez krowka1978

Temat: Jazda bez pasów bezpieczeństwa, a elektryczny hamulec ręczny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017

    Jazda bez pasów bezpieczeństwa, a elektryczny hamulec ręczny

    Witam serdecznie,

    Jeździłem dziś bez zapiętych pasów bezpieczeństwa po podziemnym parkingu w galerii handlowej. Zawsze mam zapięte pasy stąd być może moje zdziwienie.
    Po pewnym czasie takiej jazdy (być może również prędkości) samochód automatycznie zahamował. Ruszyłem ponownie i po krótkiej chwili sytuacja się powtórzyła. Myślałem, że być może to awaria hamulca elektrycznego natomiast powiązałem to z faktem niezapiętego pasa bezpieczeństwa.
    Czy mam rację?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    145
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Raczej nie, ja często jeżdżę bez pasów (wiem wiem...) i nic takiego się nie dzieje.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,532
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Ale jest jedno ale, o czym piszą w instrukcji (str. 117 i 118 w PDF), a dokładniej prędkość 3km/h i niżej. W przypadku niezapiętego pasa itd. włączy się postojowy. Z ciekawości aż posprawdzam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    samochód automatycznie zahamował.
    Rozumiem, że wtedy słyszałeś siłowniki?
    Pawcio90 lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ale jest jedno ale, o czym piszą w instrukcji (str. 117 i 118 w PDF), a dokładniej prędkość 3km/h i niżej. W przypadku niezapiętego pasa itd. włączy się postojowy. Z ciekawości aż posprawdzam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    Rozumiem, że wtedy słyszałeś siłowniki?
    Tak. Był normalnie uruchomiony hamulec ręczny (świeciła się także na przycisku kontrolka).

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,532
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    Tak. Był normalnie uruchomiony hamulec ręczny (świeciła się także na przycisku kontrolka).
    Czyli sprawa rozwiązana
    Pawcio90 lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Czyli sprawa rozwiązana
    Na to wygląda
    Jeszcze jedno - myślę, że po takiej jednorazowej przygodzie raczej nic nie powinno się stać z tymi siłownikami i generalnie układem tego hamulca?
    Później używałem go i wydaję się, że było w porządku.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,532
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    Na to wygląda
    Jeszcze jedno - myślę, że po takiej jednorazowej przygodzie raczej nic nie powinno się stać z tymi siłownikami i generalnie układem tego hamulca?
    Później używałem go i wydaję się, że było w porządku.
    Nie masz się czym przejmować, nic tam się nie stało Siłowniki nie obrywają, klocki robią robotę
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-01-2019 o 18:37

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Mi w serwisie od nowości sciagneli ta blokade
    Jak mam nie zapiete pasy to nic nie piszczy itd

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2018
    Skąd
    PL
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    500X 1.4 140KM MultiAir
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie masz się czym przejmować, nic tam się nie stało Siłowniki nie obrywają, klocki robią robotę
    To dobrze. Dzięki. Ja lubię dbać o samochód i u mnie auto musi być w stanie tip top. Jak się dba tak się ma. Eksploatacja jest przyjemniejsza w konsekwencji.
    Uspokoiłeś mnie tym bardziej, że widać, że jesteś fachowcem w aspekcie autek.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jest to hamulec postojowy ,w starej gwarze zwany awaryjnym. Kiedyś uczyli hamować tym hamulcem w razie uszkodzenia podstawowego źródła hamowania (wersja z rączką,linką,siłą mięśni ),także siłowniki muszą wytrzymać to ,co kiedyś robiła ludzka siła.
    Pawcio90 lubi to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,532
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Jest to hamulec postojowy ,w starej gwarze zwany awaryjnym. Kiedyś uczyli hamować tym hamulcem w razie uszkodzenia podstawowego źródła hamowania (wersja z rączką,linką,siłą mięśni ),także siłowniki muszą wytrzymać to ,co kiedyś robiła ludzka siła.
    Co do hamowania awaryjnego. Dla przypomnienia, trzeba trzymać cały czas przycisk jak do ręcznego włączenia postojowego Co do algorytmu działania to:
    1. Jeżeli jest ciśnienie w układzie hamulcowym, to hamują wszystkie koła z maksymalną siłą, pod kontrolą ABS oczywiście.
    2. Jeżeli brak ciśnienia, to wtedy tylko tył przy pomocy siłowników, które dociskają klocki do tarcz.

    Przy hamowaniu awaryjnym włączają się światła stop, co w przypadku standardowego rozwiązania nie ma miejsca.

    Swoją drogą siłowniki dają większą siłę na klocki niż człowiek przy pomocy dźwigni
    Pawcio90 lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Demontaż pasów bezpieczeństwa.
    Napisany przez BorucGT na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-12-2018, 11:41
  2. długość pasów bezpieczeństwa z tyłu
    Napisany przez Martulka na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-03-2015, 00:31
  3. Hamulec ręczny cc 700
    Napisany przez Mini_Dziku na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-01-2015, 23:13
  4. Hamulec ręczny
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-10-2013, 07:31
  5. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533jazda-bez-pasow-bezpieczenstwa-elektryczny-hamulec-reczny-43374

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl