Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez marx30

Temat: Zapieczone okładziny hamulca w jarzmie zacisku  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2023
    Skąd
    Ariany
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 95KM S-Design
    Rocznik
    2020

    Exclamation Zapieczone okładziny hamulca w jarzmie zacisku

    Witajcie Forumowicze.

    Wątek ten zakładam ku przestrodze, aby patrzeć na ręce ASO w kwestii krytycznych układów dla naszego bezpieczeństwa.

    Otóż w połowie kwietnia br. podczas jazdy autostradą auto zaczęło tracić moc i na kierownicy wyczuwalne były drgania.
    Natychmiast zjechałem na najbliższy MOP i... dotykając przedniej lewej felgi doznałem oparzenia II stopnia. Ale żeby tego było mało okazało się, że prawa przednia felga również jest rozgrzana do podobnej temperatury.
    Ponieważ jechałem z rodziną szybka decyzja, wezwanie pomocy drogowej i powrót auta do ASO na lawecie. Po odstawieniu auta do ASO zaczyna się najlepsze.

    ASO stwierdza, że przyczyną podwyższonej temp układu ham były zapieczone okładziny hamulca w jarzmie zacisku. Ja pytam zatem dalej o przyczynę powstania zapieczenia, bo samo jest jedynie skutkiem.
    ASO stwierdza, że przyczyną zapieczenia okładzin hamulca w jarzmach przednich jest korozja, która powstaje w wyniku działania czynników atmosferycznych oraz naturalnego zapylenia układu hamulcowego związanego ze ścieraniem się okładzin ciernych. Auto od ostatniego przeglądu przejechało przeszło 6.000 km w okresie zimowym( 19.12.2022 – 14.04.2023), w trakcie którego przy odśnieżaniu dróg używana jest sól drogowa, która w połączeniu z woda lub wilgocią wzmaga i przyspiesza rozwój korozji na elementach metalowych. W przypadku zbyt dużego nagromadzenia pyłu oraz korozji ruchome elementy układu hamulcowego ulegają zablokowaniu. W związku z powyższym wykonano oczyszczenie powierzchni styku jarzm oraz klocków hamulcowych oraz wymieniono płyn hamulcowy.

    Pomijając to, że skoro usterka spowodowana czynnikami atmosferycznymi nie podlega gwarancji i w związku z tym każdy zakupiony samochód Fiat należałoby zamknąć szczelnie w próżniowej kapsule wypełnionej najlepiej azotem w celu utrzymania gwarancji do końca jej trwania, zadałem więc kolejne pytanie o konstrukcję zacisków, dlaczego dopuszcza do nagromadzenia się pyłu i korozji we wskazanym przez ASO miejscu.
    Niestety ani od ASO, ani od FCA (Stellantis) nie uzyskałem odpowiedzi na ww. pytanie.

    Jedyne co potwierdziło mi ASO, to że w ramach przeglądu po 45 tys. km zostały sprawdzone klocki z przodu i z tyłu.

    ASO oraz FCA (Stellantis) zapytane dalej o to czy przegrzane w trakcie pojawienia się usterki:
    - łożyska oraz elementy elastyczne przewodów hamulcowych,
    - elementy przeniesienia napędu,
    nadają się do bezpiecznej eksploatacji - nie udzielili mi żadnej informacji.

    Pikanterii całej sprawy dodaje fakt wymiany płynu hamulcowego, co moim zdaniem nie było wykonane w ramach dobrej woli.

    Bardzo mi zależy na:
    - uzyskaniu odpowiedzi, czy mój przypadek jest jednostkowy, oraz,
    - przestrodze wszystkich czytających ten wątek, aby w ramach przeglądów technicznych domagali się nie tylko sprawdzenia tarcz i kloców, ale także oczyszczenia styku jarzm i klocków - dla Waszego bezpieczeństwa.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    120
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Dlatego moim zdaniem co zapewne wielu potwierdzi jak również wielu powie ze gadam głupoty, od samego początku zrezygnowałem z tzw.gwarancji. sam robię i wiem co mam , a koszt tych serwisów byłby kilkunastokrotnie wyższy niż ja musiałem zrobić sam tych małych pierdolek ,jeżeli ktoś będzie chciał mogę wymienić co zrobiłem. Pozdrawiam

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie wydaje mi się żeby jakakolwiek czynność serwisowa wymieniona w książce obejmowała czyszczenie zacisków z pyłu. Zrobiłem ponad pół mln km różnymi samochodami i nigdy się coś takiego ie zdarzyło. Owszem łapał ręczny ale nigdy przód. Wgl dziwne że nastąpiło to nagle po dwóch stronach (bo jak piszesz "stracilo moc" (de facto mocy nie straciło . A inna sprawa że producentem hamulców nie jest fiat i pewnie te same szpargały są w szeregu innych modeli od citroena zaczynając na jeepie kończąc. Dziwna historia...
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-05-2023 o 22:00

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze czesto myjesz to auto ,a malo jezdzisz?! Musialy się "przytrzec"prowadnice zaciskow i stad te problemy(podniosla sie temp/ klockow i zaczely sciskać). Przypadkiem nie masz problemow z "serwem" ,moze cos podzialalo na uklad hamulcowy i dalo "pompe w prace?) Choc to malo prawdopodobne. Po prostu miales "pecha".Przypadek b. odosobniony

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2023
    Skąd
    Ariany
    Wiek
    47
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 95KM S-Design
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Moze czesto myjesz to auto ,a malo jezdzisz?! Musialy się "przytrzec"prowadnice zaciskow i stad te problemy(podniosla sie temp/ klockow i zaczely sciskać). Przypadkiem nie masz problemow z "serwem" ,moze cos podzialalo na uklad hamulcowy i dalo "pompe w prace?) Choc to malo prawdopodobne. Po prostu miales "pecha".Przypadek b. odosobniony
    Prosiłem o sprawdzenie wszystkiego (na piśmie), od łożysk, po serwo. ASO oczywiście nie wypowiedziało się w tej kwestii zasłaniając się procedurami naprawczymi.
    Ja od ponad 20 lat zajmuję się jakością i "procedurami", i wiem, że czasami zawodzą.
    Dzięki za komentarz.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał herbi1128 Zobacz post
    Dlatego moim zdaniem co zapewne wielu potwierdzi jak również wielu powie ze gadam głupoty, od samego początku zrezygnowałem z tzw.gwarancji. sam robię i wiem co mam , a koszt tych serwisów byłby kilkunastokrotnie wyższy niż ja musiałem zrobić sam tych małych pierdolek ,jeżeli ktoś będzie chciał mogę wymienić co zrobiłem. Pozdrawiam
    Ponieważ warunki, tzw. "rozszerzonej" gwarancji wykluczają 80% podzespołów auta, ja również przechodzę do samodzielnego serwisowania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wydaje mi się żeby jakakolwiek czynność serwisowa wymieniona w książce obejmowała czyszczenie zacisków z pyłu. Zrobiłem ponad pół mln km różnymi samochodami i nigdy się coś takiego ie zdarzyło. Owszem łapał ręczny ale nigdy przód. Wgl dziwne że nastąpiło to nagle po dwóch stronach (bo jak piszesz "stracilo moc" (de facto mocy nie straciło . A inna sprawa że producentem hamulców nie jest fiat i pewnie te same szpargały są w szeregu innych modeli od citroena zaczynając na jeepie kończąc. Dziwna historia...
    Ja zrobiłem blisko milion km autami nowymi z salonów i nigdy nie miałem takiej sytuacji. Auta od zawsze serwisowane w ASO.
    Historia jest zastanawiająca tym bardziej, że dotyczy najważniejszego dla bezpieczeństwa układu.
    No cóż. Wymieniam tarcze i klocki na nowe, nie OEM - tarcze Zimmermann, klocki Brembo. Zobaczymy efekty.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    120
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Haha i bardzo dobrze moje tipo ma 6lat, wydałem zaskakująca kwotę 520 zł na podnośnik szyby lewy przod od kierowcy, i sworzen wahacza za chyba 40zl. Nie liczę klocków przod za 67zl ,dwa razy świec za 70 , i tydzień temu wymieniłem pasek za 40zl bo trochę był popękany a i zapomniałbym o żarówkach Led w panelu klimy za 8 zl, a I łączniki raz za 60zl. Przebieg 140tys km. Z czego 110tys na gazie oczywiście nie z"oryginalnym" jakże przecudownego aso z przecudowną pieczątką jedynie słusznego do dalszej eksploatacji promu kosmicznego jakim jest to auto, gdzie prostrzego już nie znajdziesz.pozdrawiam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zapomniałem o rozrządzie za chyba 320zl , nie chce mi się szukać paragonu za części. Oczywiście ktoś może sobie dodać koszty mechanika jak sam sobie nie zrobi. Z ciekawości mógłby ktoś podać ile kosztuje go serwisowanie tipo, bo jak słyszę jak mój tata jedzie z toyota na wymianę oleju za 1200 zł to się gotuje , ale rozumiem bo on jest zwolennikiem jedynie słusznej partii

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zapomniałem o rozrządzie za chyba 320zl , nie chce mi się szukać paragonu za części. Oczywiście ktoś może sobie dodać koszty mechanika jak sam sobie nie zrobi. Z ciekawości mógłby ktoś podać ile kosztuje go serwisowanie tipo, bo jak słyszę jak mój tata jedzie z toyota na wymianę oleju za 1200 zł to się gotuje , ale rozumiem bo on jest zwolennikiem jedynie słusznej partii

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Oczywiście to był sarkazm , bo może ktoś nie zrozumie w sprawie partii ..... ..

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Oczywiście to był sarkazm , bo może ktoś nie zrozumie w sprawie partii ..... ..

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jednej kropki braklo

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jednej kropki braklo

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    O panie ale ześ pan wielozgłoskowiec stworzył
    Jedna moja znajoma jezdzi na przeglądy do aso swoją yariską- taką zwykłą litrową najsłabszą benzyną nie jakąś tam hybrydą. Mogłaby jechać gdziekolwiek ale jezdzi wlasnie tam i zostawia ciężki hajs bo ją tam ładny pan z serwisu bajeruje i podaje kawę z ekspresu jak czeka ("Z EKSPRESU!" - jak sama podkreśla). Ona nie ma chłopa więc to działa, czuje się ważna, zaopiekowana. Pani Barbaro pani samochód już czeka, oto kluczyki, proszę nas znów odwiedzić i daje jej paragon a tam napisana prawie jej pensja(ona zarabia mocno przeciętnie).I ta się jeszcze cieszy że ją ruchają (w przenośni bo dosłownie nikt nie chce). (BTW to tak w kwestii słusznych partii).Tak więc wiesz ludzie mają różne potrzeby .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 29-05-2023 o 00:51
    Braval lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    O panie ale ześ pan wielozgłoskowiec stworzył
    Jedna moja znajoma jezdzi na przeglądy do aso swoją yariską- taką zwykłą litrową najsłabszą benzyną nie jakąś tam hybrydą. Mogłaby jechać gdziekolwiek ale jezdzi wlasnie tam i zostawia ciężki hajs bo ją tam ładny pan z serwisu bajeruje i podaje kawę z ekspresu jak czeka ("Z EKSPRESU!" - jak sama podkreśla). Ona nie ma chłopa więc to działa, czuje się ważna, zaopiekowana. Pani Barbaro pani samochód już czeka, oto kluczyki, proszę nas znów odwiedzić i daje jej paragon a tam napisana prawie jej pensja(ona zarabia mocno przeciętnie).I ta się jeszcze cieszy że ją ruchają (w przenośni bo dosłownie nikt nie chce). (BTW to tak w kwestii słusznych partii).Tak więc wiesz ludzie mają różne potrzeby .
    Miałem praktyki w ASO Toyota w Krk parę lat temu, w tym ASO takie klientki jak auto miało śmieszny roczny przebieg rzedu 2-3tkm to filtr oleju był przecierany szmatą i dolewka oleju 100ml żeby była różnica na bagnecie i klientka wyjeżdżała zadowolona.


 

Podobne tematy

  1. Demontaż tylnego zacisku hamulca
    Napisany przez petarda na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-02-2022, 21:28
  2. Hamulce przód brak blaszek na jarzmie
    Napisany przez karte32 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-01-2021, 18:52
  3. Coś gorącego bez okładziny blisko prawego kolana kierowcy
    Napisany przez TipoSedan na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-12-2018, 19:32
  4. Klocki hamulca tył i ścieranie okładziny ABS na piaście
    Napisany przez nicram na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-10-2015, 21:04
  5. Zapieczone świece żarowe
    Napisany przez elektryk84 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-09-2015, 13:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl