Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017

    Huczące łożysko tył oraz jaki komplet tarcze i klocki tył (t-jet)

    Muszę wymienić drugi raz łożysko z tyłu po roku od wymiany poprzedniego (wymieniałem na oryginał i zaraz mi się lampka zapala, że być może to jakość części zamiennych nawet tych oryginalnych spada na pysk), przejrzałem forum i oprócz mojego postu rok temu nie widziałem nikogo z takim przypadkiem oprócz 2 odp w tym samym poście, a tu proszę, dwa razy - jeszcze nie wiem czy to te samo koło czy drugie bo tego jeszcze aż tak nie słychać, ale biorąc pod uwagę, że w innych autach nigdy nie wymieniałem łożyska w ogóle, to coś mi za często, tym bardziej że auto niewiele jeździ (około 5kkm od poprzedniej wymiany łożyska). Zastanawiam się czy może być tak, że mam amory z tyłu do wymiany i to przez nie koło mocniej dostaje na dziurach i przez to łożysko klęka? Na przeglądzie rocznym nic nie wyszło, żeby było źle z amortyzatorami.

    Drugi temat to piszczące hamulce z tyłu, po kilku hamowaniach uparcie popiskują hamulce z tyłu w ciepłe dni mimo puszczonego hamulca (wiem, że z tyłu, bo jak lekko podciagnę ręczny to przestaje piszczeć). Chcę to wymienić (tarcze i klocki) za jednym serwisem z łożyskiem, bo czyszczone to jest co roku i nic to kompletnie nie daje - poproszę o poradę co mam szukać, żeby mieć spokój na jakiś czas.

    Z góry dziękuję.
    Ostatnio edytowane przez gilbert3 ; 17-06-2024 o 21:18



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    1. W obu przypadkach weź pod uwagę kto i jak to wymieniał (a później "czyścił co roku" - znowu, KTO I JAK).
    Później kto i jak tym jeździ (tylko ty, czy są inni "kierofcy" np. ktoś z rodziny?) i po jakiej drodze.
    Jakość części to półprawda (są na rynku słabsze towary, wręcz imitacje, ale nie zwalajmy 100% winy).

    2. Czy słabe amory mogą dobijać łożysko, być może. Zawias tylny jest prosty, można (trzeba) by wymontować amory i ocenić jak się zachowują (czy np. jeden wpada, a powinien stawiać opór przy wciskaniu ręką), czy jest korozja, wycieki - w takim stanie pseudo przegląd w SKP potrafi dać dobry wynik. Jak już SKP, to zmierz heble na rolkach, weź wydruk, zwróć uwagę na "opory toczenia". Może to hamulce się przykładają do usterek łożyska (oprócz amorów)?

    3. Zmień mechanika albo sam przysiądź i poświęć cały dzień na dokładne i prawidłowe wyczyszczenie elementów składowych hamulca, weryfikacja wymiarów, kątów, powierzchni (czy elementy okrągłe takie są, powierzchnie płaskie są płaskie, kąty proste), stan uszczelnień, płyn wymień, czyli rozszerzony zakres prac, a nie tylko wyrwanie starych klocków, wrzucenie (dosłownie) nowych i później problem. Porada dnia: czyszczenie NIE polega na szlifowaniu jak małpa.
    Najlepiej robić obie strony na raz na danej osi i na bieżąco porównywać/mierzyć stan elementów.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 17-06-2024 o 21:52

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Zmień mechanika albo sam przysiądź i poświęć cały dzień na dokładne i prawidłowe wyczyszczenie elementów składowych hamulca, weryfikacja wymiarów, kątów, powierzchni
    Spodziewałem się takiej odpowiedzi, że może być wszystko łącznie ze mną nie jestem do końca pewny na co liczyłem produkując ten post, bo wiadomo, że szklanej kuli nie ma nikt.
    Niestety sam tego zrobić nie mogę, muszę zlecić, a po przejściu mojego wieloletniego mechanika na emeryturę nie mam nikogo, kto podejdzie do tematu tak, jakbym chciał, żeby podszedł.
    Pozostaje mi zlecić wymianę potencjalnie wadliwych elementów i liczyć, że zostanie to zrobione dobrze, stąd pytanie o ewentualne wskazówki.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jak klocki jeszcze klocki jeszcze grube, to potraktuj je tym specyfikiem i ucichną ,https://allegro.pl/oferta/liqui-moly...6-f561870b5812

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sprawdź czy się Ci koła z tyłu nie grzeją, jak się beda grzać to i łożysko z czasem padnie. Po ilu km zmieniałeś klocki z tyłu? U mnie org klocki z tyłu wytrzymały 140tkm, obecnie 180tkm przebiegu i łożyska wszystkie org.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mi padło łożysko z tyłu to, gdzie blokował się dwa lata wcześniej hamulec i grzało się koło i klocek się kończył momentalnie (było piszczenie). Łożysko się dosłownie ugotowało.

    Piszczenie zniknęło po zmianie hamulców. tarcze ATE i klocki ferodo tył i przód jednocześnie. Robiłem sam na powietrzu na podstawie instrukcji z filmiku profesora chrisa. Toczka w toczkę jak on i już ze 3 lata nie dotykam się do hebli. Piszczą sporadycznie, nie grzeją się i zużywają równomiernie klocki - widać przy sezonowej zmianie kół. Polecam materiał instruktażowy. Zajęło mi to prawie cały dzień, pierwszy raz to robiłem. I po tej robocie wiem, czemu zawsze w poprzednich autach i w tym miałem zaww za sze jakieś przygody z hamulcami. Mechanik nie ma czasu na dokładne czyszczenie i sprawdzanie, tam się liczy czas i następny klient, a nawet jakby poświęcił czas na sprawdzanie, to musiałby za wymianę wziąć więcej kasy a wtedy klient nieświadomy z ryjem co tak drogo? Błędne koło.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Bo wymiana tarcz i klocków nie kończy się tylko na wymianie tych elementów. Ja co sezon jak zmieniam koła przedmuchuje sprężonym powietrzem zaciski, klocki z pyłu i rdzy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    229
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Muszę wymienić drugi raz łożysko z tyłu po roku od wymiany poprzedniego (wymieniałem na oryginał i zaraz mi się lampka zapala, że być może to jakość części zamiennych nawet tych oryginalnych spada na pysk), przejrzałem forum i oprócz mojego postu rok temu nie widziałem nikogo z takim przypadkiem oprócz 2 odp w tym samym poście, a tu proszę, dwa razy - jeszcze nie wiem czy to te samo koło czy drugie bo tego jeszcze aż tak nie słychać, ale biorąc pod uwagę, że w innych autach nigdy nie wymieniałem łożyska w ogóle, to coś mi za często, tym bardziej że auto niewiele jeździ (około 5kkm od poprzedniej wymiany łożyska). Zastanawiam się czy może być tak, że mam amory z tyłu do wymiany i to przez nie koło mocniej dostaje na dziurach i przez to łożysko klęka? Na przeglądzie rocznym nic nie wyszło, żeby było źle z amortyzatorami.

    Drugi temat to piszczące hamulce z tyłu, po kilku hamowaniach uparcie popiskują hamulce z tyłu w ciepłe dni mimo puszczonego hamulca (wiem, że z tyłu, bo jak lekko podciagnę ręczny to przestaje piszczeć). Chcę to wymienić (tarcze i klocki) za jednym serwisem z łożyskiem, bo czyszczone to jest co roku i nic to kompletnie nie daje - poproszę o poradę co mam szukać, żeby mieć spokój na jakiś czas.

    Z góry dziękuję.
    U mnie również ten sam problem z łożyskiem po roku czasu i też z tyłu zaczyna huczeć. Sam robiłem, wszystko wyczyszczone i sprawdzone, nakrętka dokręcona kluczem dynamometrycznym, więc niedbałość montażu odpada.
    Montowałem piastę Mayla, teraz zdecyduje się na coś innego.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mi wstawili chyba snr.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    229
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Kupiłem już SKF - niby znana firma
    Podniosłem auto, luzu nie ma, ale jak kręci to już chrobocze. Na moje oko to poleciało uszczelnienie. Wpadła woda i po zawodach.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Sławek89 Zobacz post
    Kupiłem już SKF - niby znana firma
    Podniosłem auto, luzu nie ma, ale jak kręci to już chrobocze. Na moje oko to poleciało uszczelnienie. Wpadła woda i po zawodach.
    Kwestia jeszcze z jaka siłą dokręcili śrube główną od łożyska.


 

Podobne tematy

  1. Klocki i tarcze
    Napisany przez Transmed na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2020, 13:13
  2. Tarcze klocki
    Napisany przez czech22 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2019, 00:15
  3. Tarcze i klocki ???
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-01-2015, 21:12
  4. Tarcze + klocki
    Napisany przez repjansmks na forum Punto II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-02-2011, 22:01
  5. klocki i tarcze na tyl
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-09-2010, 17:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl