Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree6lubi to!

Temat: Czy przy przesiadce z Grande Punto będzie odczuwalna zmiana w stabilności?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020

    Czy przy przesiadce z Grande Punto będzie odczuwalna zmiana w stabilności?

    W związku z planowaną przesiadką z GP 1.4, mam pytanie jak w temacie. Przy prędkościach autostradowych odczuwalna i nieprzyjemna jest podatność na podmuchy bocznego wiatru (również przy wyprzedzaniu TIR-ów). Czy w Tipo będzie zdecydowanie stabilniej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,999
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak dla mnie Tipo jest mało stanilne jesli chodzi o podmuchy boczne, tiry moze nie ale wiatr. Nie wiem z czego to wynika do konca bo w mniejszych autach czasem jest lepiej, tu dramatu nie ma ale duza prędkość i wiatr boczny to mozna mieć pełne gacie
    Yarpen lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    To mnie nie pocieszyłeś
    A ma ktoś, może, porównanie do GP?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    To mnie nie pocieszyłeś
    A ma ktoś, może, porównanie do GP?
    Mam Punto z 2015r 1.4 77km i Tipo 1.4tjet. Nie zauważyłem jakiś drastycznych różnic, aczkolwiek Punto leci max 170km/h Tipo ponad 200km/h. W dodatku Tipo mam w kombi. W Tipo jak przywieje nagły podmuch to czuć, w końcu zawieszenie proste jak budowa cepa. Coś za coś, mi to nie przeszkadza a jak wieje to jadę w granicach rozsądku na autostradzie przy tych 140km/h radzi sobie ok.
    Yarpen lubi to.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Sedan się prowadzi inaczej niż HB. Zapewne dotyczy to również podatności na podmuchy. Przejechałem tym 46 tys i zaskoczenie miałem raz wyjeżdżając z lasu. Ale HB generalnie idzie jak brzytwa. Prędkości rzędu 140 kmh i trochę więcej nie robią wrażenia. 160 i dalej no to już na jezdzie trzeba się skupić ale nie z powodu podmuchów raczej
    Yarpen lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Sedan się prowadzi inaczej niż HB. Zapewne dotyczy to również podatności na podmuchy. Przejechałem tym 46 tys i zaskoczenie miałem raz wyjeżdżając z lasu. Ale HB generalnie idzie jak brzytwa. Prędkości rzędu 140 kmh i trochę więcej nie robią wrażenia. 160 i dalej no to już na jezdzie trzeba się skupić ale nie z powodu podmuchów raczej
    To mnie uspokoiłeś

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A jak wygląda różnica między zwykłym HB, a Cross? Czy to podwyższone zawieszenie wiązało się z dodatkowymi zmianami, czy to takie samo zawieszenie, jak w HB, tylko trochę podwyższone?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Naprawdę nie wiem co tipolotowi można zarzucić w kwestii prowadzenia. Nie jest to mistrz zwrotności, nie ma sportowej przekładni itp ale test łosia przechodzi z całkiem przyzwoitym wynikiem. W porównaniu z grande to całkiem inne auto - nie jest takie zwinne(co nie dziwne przy masie większej o 250-300 kg), gorzej się parkuje, mniej czuć dziury bo zawias miększy, jest ciszej, w trasie pewniej. To że ma miękkie zawieszenie nie oznacza to że się gorzej prowadzi od sztywnych aut opartych na belce skrętnej. To że nie podrzuca mu dupą na dziurawych łukach to zaleta nie wada. Ale z zastrzeżeniem jw odnoszę się do HB i do tego butla z gazem. Informacyjnie dodam że w HB (o ile nie poczynili jakichś oszczędności są amortyzatory z FSB i to może mieć znaczenie. Odnośnie crossa z tego co widziałem w recenzji jakiejś jest sztywniejsze. To domena większości pseudo suvów bo wyżej położony środek ciężkości przy miękkim zawiasie czyniłby je mega niestablinymi.
    Yarpen lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,999
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie
    Yarpen lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie
    Jeżdżę (jeździłem) do około 120km/h. Jeśli do 140 jest stabilnie, to będę zadowolony.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Odnośnie crossa z tego co widziałem w recenzji jakiejś jest sztywniejsze. To domena większości pseudo suvów bo wyżej położony środek ciężkości przy miękkim zawiasie czyniłby je mega niestablinymi.
    Szkoda, że jest utwardzone - po jeździe dalej nie będę wiedział, jak się prowadzi. W okolicy nikt nie zamówił zwykłego HB, tylko same Crossy.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Nie w kwestii prowadzenia a odporności czy jej braku na podmuchy boczne. To nie tir z plandeką więc wymagam troche więcej przy predkosci 160+. Nie wiem czemu tak jest, moze kwestia sporego nadwozia ktore nie siedzi na glebie bo to autko rodzinne itp. I nie mówie że sie jezdzić nie da, bo zgodnie z przepisami 140 kmh jest OK. Pozniej zaczyna sie loteria wiatru i miejsca w jakim sie jedzie
    No właśnie nie doświadczam tego i gdybyście nie pisali o tym to bym nie wiedział że jest taki temat. Wiem że tak się nie powinno ale zwykle przy prędkościach autostradowych ręka jest na podłokietniku i tylko trzyma kierownicę, nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy. W przeciwieństwie do kredensa pewnej marki na V. I w kwestii porównania prowadzenia obu (tzn xc60 vs tipo HB) - wracałem kilka dni temu trasą którą wielokrotnie przemierzałem służbowo. W pewnym miejscu jest ograniczenie do 90 bo droga kręta (gdzies przed Zieloną G na S3. I tym xc 60 więcej jak 100 tam się swobodnie jechać nie da bez spięcia półdupków auto zaczyna się zachowywać niepewnie. Tipo te same łuki prawie 120 bez większego stresu nawet niezauważając. Na pewno też kwestia opon ma znaczenie bo tam były gumiaki jak od traktora ale jednak.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-06-2021 o 15:33

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    40
    Postów
    774
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    Tipo moim zdaniem jest bardzo podatne na podmuchy wiatru, prowadzi się je niezbyt dobrze przy wysokich prędkościach, trzeba kontrolować tor jazdy. Mówię tu z doświadczenia, mam SW. Najlepiej tym autem jeździ mi się w wakacje kiedy to na wycieczkach mam zawalony box na dachu, wtedy jedzie się nim wręcz fajnastycznie :-D

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał harry.wesoly Zobacz post
    Tipo moim zdaniem jest bardzo podatne na podmuchy wiatru, prowadzi się je niezbyt dobrze przy wysokich prędkościach, trzeba kontrolować tor jazdy. Mówię tu z doświadczenia, mam SW. Najlepiej tym autem jeździ mi się w wakacje kiedy to na wycieczkach mam zawalony box na dachu, wtedy jedzie się nim wręcz fajnastycznie :-D
    Mam pytanie - co dla Ciebie oznacza "przy wysokich prędkościach"? SW jest fabrycznie - chyba - na 16-tkach?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No właśnie nie doświadczam tego i gdybyście nie pisali o tym to bym nie wiedział że jest taki temat. Wiem że tak się nie powinno ale zwykle przy prędkościach autostradowych ręka jest na podłokietniku i tylko trzyma kierownicę, nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy. W przeciwieństwie do kredensa pewnej marki na V. I w kwestii porównania prowadzenia obu (tzn xc60 vs tipo HB) - wracałem kilka dni temu trasą którą wielokrotnie przemierzałem służbowo. W pewnym miejscu jest ograniczenie do 90 bo droga kręta (gdzies przed Zieloną G na S3. I tym xc 60 więcej jak 100 tam się swobodnie jechać nie da bez spięcia półdupków auto zaczyna się zachowywać niepewnie. Tipo te same łuki prawie 120 bez większego stresu nawet niezauważając. Na pewno też kwestia opon ma znaczenie bo tam były gumiaki jak od traktora ale jednak.
    Mam pytanie - na jakich felgach i oponach jeździsz?
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 11-06-2021 o 23:13

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    witam ,widzę temat co mnie interesuje stabilność tipo sedan na drodze ,mam ok 35 tyś kilometrów ,i zastanawiałem się czy nie podjechać na sprawdzenie zawieszenia ,wszystko fajnie jednak trzeba być bardzo skoncentrowanym aby trzymać się drogi ,przesiadłem się z lineii była zdecydowanie spokojniejsza na drodze ,jednak po czytaniu forum po prostu tipo ma ten urok niedopracowanego zawieszenia ,do się do tego przyzwyczaić ale kto przesiadł się z nawet starej Pandy mamy w rodzinie gdzie spokojnie trzyma droge będzie tipem zawiedziony

  15. #14
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jeżdżę na 16 w lato dezenty+fabryczne opony w zimę klebery i fabryczne felgi. Opony nic tu chyba nie mają. Spraedzcie z pelnym bagaznikiem bo u mnie jest butla zlpg to mi jedynie przychodzi do glowy.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,999
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Butla nie ma nic do rzeczy i chyba nawet mam wieksza pojemnosc niz ta fabryczna, zreszta pare kg nie robi roznicy. Dodatkowo z załadowanym bagaznikiem, dość ciezkie narzędzia, ja sam z przodu prowadzil sie jeszcze gorzej. Potem zacząlem brać cos ciezkiego z bagażnika i kładłem w nogi pasazera by troche obciazenie rozłozyc
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 22-06-2021 o 06:24


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stabilność jazdy punto
    Napisany przez StKUriziel na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-03-2020, 15:20
  2. Grande Punto zmiana ECU od 16V do 8V. Możliwe?
    Napisany przez Złośnik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-07-2019, 12:14
  3. Grande punto zmiana kierownicy i gałki zmiany biegów
    Napisany przez kontini90 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2017, 11:18
  4. Grande Punto 1,4 8V - szarpie, dławi się przy przyśpieszaniu
    Napisany przez radzion na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-09-2016, 18:30
  5. Grande Punto - Szarpie przy ruszaniu
    Napisany przez nettmanek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2016, 11:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl