Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 64
Like Tree4lubi to!

Temat: Bujanie/pływanie dupki w naszych TIPKach  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Wawa
    Postów
    124
    Auto
    Tipo HB T-Jet
    Rocznik
    02.2018
    Mogę wypowiedzieć się tylko na temat wersji HB. Przy pustym bagażniku potrafi trochę d...ką rzucić, ale przy pełnym można spokojnie jechać autostradami spokojnie i nic się nie dzieje i dobrze trzyma w zakrętach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2018
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    52
    Postów
    93
    Auto
    Tipo 1,4 Sedan Lounge
    Rocznik
    2017
    Tipek zaliczył 8000km. Wszystko dotarte. Nastąpiła lekka poprawa. Zbyt mała żeby ogłosić przełom. Trzeba się przyzwyczaić do czułego układu kierowniczego..

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2018
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 90km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Witam Panowie i Panie
    Już miałem dawno o to zapytać i tak jakoś się zbiegło.
    Po przesiadce z mojego leciwego i nieistniejącego już Mondeo I odnoszę wrażenie że w moim autko dupka tak jakoś dziwnie pływa, szczególnie jest to wyczuwalne jak jadę na wiadukcie na łuku i wjeżdżam w jakąś nierówność - dziura albo łączenie wiaduktu. Może to wrażenie potęguje fakt iż TIPO ma wyżej środek ciężkości niż mój Ford i to potęguje owe wrażenie, ale wczoraj jak jechaliśmy autem na takim właśnie łuku małżonka siedząca na tylnej kanapie zauważyła to "pływanie/bujanie". Fakt potem polatałem sobie w wirażach na parkingu koło Kauflanda i nic niepokojącego nie zauważyłem.
    Nic nie kombinuj i się nie dziw. W fordzie jest wielowahaczowe zawieszenie. Fiat to trochę prymitywka ale za to tania i w zasadzie bezobsługowa jeśli chodzi o belkę z tyłu. Sam jestem mocno rozczarowany swoim tipkiem po przesiadce z bravo II. Mam nadzieję, że 100 tyś uda mu sie zrobić w miarę bezawaryjnie.

  5. #49
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Focusy od zawsze miały wielowahacz a najnowsze w słabszych wersjach maja Belkę i niektórzy dziennikarze motoryzacyjni gdyby nie widzieli specyfikacji to myśleliby ze jadą wielowahaczem... taka wstawka... i powiem jeszcze ze zawieszenie w mondeo miałem sprawne ale po 300 tys chodziło słabiej niż to nowe w tipo... czas pokaże co będzie dalej, wiadomo, niwe to fajne... a i u mnie nie ma bujania opisywanego wyżej w tym temacie...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Ktoś kiedyś pisał że najbardziej niestabilne są sedany ,mam sedana i od wyjazdu z salonu czułem że bardziej lata jak poprzednia Linea ,Linea podobna do Tipo jedynie układ wspomagania był hydrauliczny ,w Tipo elektryczny ,czy to przyczyna czy inne zawieszenie może ,autostradowe szybkości trzeba być bardzo skoncentrowanym w Tipku

  7. #51
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tipomirek Zobacz post
    ,Linea podobna do Tipo jedynie układ wspomagania był hydrauliczny ,w Tipo elektryczny
    To ciekawostka, niby linijka z GP powstała, a zrobili gorzej O tym nie wiedziałem, widać za mało się interesowałem.

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    141
    Auto
    fiat Tipo 1,4 T-Check LPG
    Rocznik
    2017
    Witam, a ja u siebie zaobserwowałem takie zjawisko - jak jadę po ślimaku z większa prędkością (tylko na mokrej nawierzchni) to czuje jak by dziwne poprawianie się tylu, tak jakby opony się zawijały, cos jakby tarka - ciężko to opisać, zjawisko występuje tylko na mokrej nawierzchni, ciśnienie w oponach ok, żadna lampka na desce się nie zapala. Miał ktoś z was takie przypadłości ? Czy tak powinno być ?

  9. #53
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A ja dalej swoje: ani troche ten moj nie jest niestabilny. Kiedys go troche pocislem na wezle murckowskim w kato (są tam takie fajne ciasne łuki) i zadnych negatywnych zjawisk.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pamiętaj, że SW i HB mają coś innego z tyłu. One w ogóle trochę inaczej się prowadzą. Pomijam każde kwestie opon i felg. Bo jak komuś przeszkadza, że autem buja z 195/65/R15 przy 150 to bym nie szukał problemu w zawieszeniu.

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tipomirek Zobacz post
    Ktoś kiedyś pisał że najbardziej niestabilne są sedany ,mam sedana i od wyjazdu z salonu czułem że bardziej lata jak poprzednia Linea ,Linea podobna do Tipo jedynie układ wspomagania był hydrauliczny ,w Tipo elektryczny ,czy to przyczyna czy inne zawieszenie może ,autostradowe szybkości trzeba być bardzo skoncentrowanym w Tipku
    Może Linea była niższa? (Tipo jest dość wysokie jak na sedana i przy bocznym wietrze może go bardziej bujać jak szybko jedziesz - trzeba się pogodzić, że nie będzie jechać jak twarde i niskie Audi itp)

  12. #56
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jest nizsza od 1 do 3 mm w zależności od źródła. To nie o to chodzi. Nie wiem jaki maja przeswit ale tipo wysoko stoi. Znajome kolezanki ktora go kupila mowia ze podobny do suva . No ale to kobiety znają się na rzeczy :-).
    Dodam jeszcze ze u mnie butla z lpg.
    Tipo jest krowiaste i nie jest zwrotne ale na łuku nie kładzie się za bardzo mimo miekkosci. Kwestia zawiasu ktory moze tez byc inny w zaleznosci od silnika.
    Pamietam jezdzilem corollami ten sam model rozne roczniki o dwa lata. Takie same auta co do joty (opeocz koloru i lamp przeciwmgielnych) zupelnie inne prowadzenie.
    A zawias tipka latwo docenic np. na jedynce za Piotrkowem w strone Czestochowy. Jedna z glownych drog w PL a w aucie z twardym zawiasem po kilku km ma sie dosc.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-11-2018 o 21:45

  13. #57
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    @marx30.
    Wspominałeś o tej drodze pomiędzy Piotrkowem a Częstochową. Ja tą drogą jechałem w sierpniu i moje odczucia były takie, że w Tipo lekko dupką nadrzucało na większych nierównościach, co skutecznie temperowało zapał do szybszej jazdy.
    Ciekawe jakie byłyby odczucia w innych samochodach.

  14. #58
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jechalem tam tez nie raz alfa. Ani w jednym ani w drugim nie zauwazylem podrzucania dupy na prostej(tam tez mam lpg i dociazony tyl). Na rownych lukach alfa pojdzie szybciej ale jak juz sa wertepy to niekoniecznie. Twardy zawias nie pomaga z tylu i ten efekt wtedy ma miejsce. W tipo duzo mniej, tylko ze po 600 km z alfy czlowiek wychodzi sponiewierany. Jak sie przeleci s8 tam sa jakies laczenia płyt czy cos to alfa rytmicznie potrząsa wnętrznosciami, w tipo tylko slychać.Dlatego zalezało mi na aucie z miekkim zawieszeniem

  15. #59
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja jechałem z pełnym bagażnikiem i w 3 osoby. Wychodzi na to, że nawet te same modele mogą mieć niejednakową sztywność zawieszenia. Może rozrzut jakościowy montowanych podzespołów?

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    A może różnica w rozmiarze kół i opon. Mnie tam też nic nie lata z tyłu i nie podskakuje.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. coś na napoje w naszych Doblo
    Napisany przez NowaWizja na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2017, 14:20
  2. Foty felg w naszych tipkach
    Napisany przez bravaj na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-04-2017, 11:25
  3. Bujanie autem
    Napisany przez zino na forum Croma
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 07-12-2016, 19:27
  4. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 19:27
  5. Stuki i bujanie auta Fiat Doblo
    Napisany przez lukasz2110 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-07-2013, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

belka skretna tipo

fiat tipo plywanie po drodze

tipo 2016 zawieszenie tyl

fiat tipo jakie amortyzatory forum

Seicento wysokie ale sztywne zawieszenie

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537bujanie-plywanie-dupki-w-naszych-tipkach-38443

Czy fiat tipo ma wielowachowe zawieszenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl