Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020

    Bujanie nadwoziem przy maksymalnym skręcie kół

    Witam,
    Pacjenci to Tipo HB 2019 i Tipo SW 2020 - oba T-Jet. Mam taki problem - może bardziej odczucie. Podczas maksymalnego skrętu kół, w którąkolwiek ze stron buja nadwoziem (w obu Tipkach) - tak rytmicznie jakby jechać po jakiejś fali. Sprawa dotyczy takiej typowej sytuacji np. wyjeżdżania lub wjeżdżania na miejsce parkingowe - powolutku, maksymalny skręt kół. Dzieje się to w obu samochodach, niezależnie od tego czy prawo czy w lewo lub do przodu czy do tyłu. Koła standardowe - w sensie fabryczne 16" - te alusy, które były na samochodzie. Dzieje się to na różnych oponach (zimówki i letnie). Dzieje się to również na różnych nawierzchniach, w różnych miejscach (np. w hali garażowej gdzie posadzka gładka jak stół). Czym to może być spowodowane?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    A opony też w rozmiarze homologowanym do auta?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    A opony też w rozmiarze homologowanym do auta?
    Tak, 205/55 R16 - na takich też wyjechał z salonu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    38
    Postów
    223
    Auto
    Ar
    Buja czy bardziej jak by koło przeskakiwało. Tzn jak by jedno szło swoim torem, a drugie jak by miało za duzy/ za mały skret i jak by przeskakiwalo?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał maro1500 Zobacz post
    Buja czy bardziej jak by koło przeskakiwało. Tzn jak by jedno szło swoim torem, a drugie jak by miało za duzy/ za mały skret i jak by przeskakiwalo?
    Bardziej buja tak jakby to koło po fali jechało. Dzisiaj pytałem w ASO - powiedzieli że to norma w Tipo - widać było, że gościu zorientowany w problemie. Twierdzą, że to wynika ze specyfiki zawieszenia. Zresztą u mnie w obu od nowości to samo.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2019
    Skąd
    Nakło nad Notecią
    Wiek
    41
    Postów
    775
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet LPG Stag Qnext Lounge
    Rocznik
    2018
    U mnie też tak buja. To normalne, takie zawieszenie. Sam autor pisze, że w dwóch autach tak ma. Ja mam sw na fabrycznych alu 16.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A ja tego nie zauważyłem, może za szybko skręcam :-D
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A ja tego nie zauważyłem, może za szybko skręcam :-D
    Zauważyłem takie coś może raz czy dwa razy, jazda po łuku z max skrętem kierownicy. Ale taka jazda żeby zrobić min pół obwodu koła. Stwierdziłem że TTTM, opon nie tnie i itp.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2021
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB i SW
    Rocznik
    2019, 2020
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Zauważyłem takie coś może raz czy dwa razy, jazda po łuku z max skrętem kierownicy. Ale taka jazda żeby zrobić min pół obwodu koła. Stwierdziłem że TTTM, opon nie tnie i itp.
    Nie u mnie też wszystko ok. Opon nie tnie, nie ściąga, nic się nie dzieje. Co prawda w tym jednym robili mi na początku gwarancji geometrię na moją prośbę bo jako usterkę zgłosiłem, że kierownica krzywo stoi. Zrobili, nawet byłem zły bo wydawało mi się, że nic nie poprawili, ale to chyba był mój błąd bo manetki nie są na takiej samej wysokości xD i się robi taki złudzenie optyczne, że kiera krzywo stoi A w temacie bujania, to pewnie tak jest, że ten typ tak ma - gość w serwisie nie był zaskoczony, więc chyba już rozkminiali temat.


 

Podobne tematy

  1. Bujanie autem przy przyśpieszaniu - rozwiązanie
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 30-10-2015, 12:23
  2. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 20:27
  3. zgrzyt przy skręcie
    Napisany przez przemmerc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 24-03-2013, 16:23
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-08-2012, 18:00
  5. Trze przy pełnym skręcie
    Napisany przez gld na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-08-2010, 22:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537bujanie-nadwoziem-przy-maksymalnym-skrecie-kol-49826

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl