Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996

    Swap na 1.2 od punto

    Witam,
    Zdecydowałem się na swap silnika od fiata punto I 1.2. W związku z tym mam pare pytań.
    1.Czy do swapa jest mi potrzebne tylko :
    - silnik 1.2 8v
    - wiązka silnika od punto
    - komputer od punto
    ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????

    2. Czy skrzynia biegów jest P&P ?
    3. Jakie są rodzaje silników 1.2 od punto ?
    4.Na co zwrócić uwagę przy kupnie silnika ?
    5. Ile mniej więcej powinien kosztować taki silnik ? Ceny wachają się od 400 do 1000 zł.
    6. Czy to będzie ze sobą "grać " ?
    - wiązka
    - silnik
    - komputer



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    36
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    potrzebujesz całe punto/palio/sienę

    przy seryjnych hamulcach to kiepsko widzę 1.2, więc potrzebujesz:

    -hamulce
    -silnik
    -wiązka
    -pompa paliwa
    -kolektory
    -kompa (czyli alles spod maski)

    w p1 były mpi 75KM i spi 60KM
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Hamulce mam już "stuningowane" , na tyle siedzą tarcze od uno turbo więc z hamowaniem nie będzie problemu.
    Dlaczego muszę wymieniać pompę paliwa i kolektory ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    36
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    bo uno 1.0 ma spi i pompę 1bar a przy mpi (75 km bo taki zakładam chcesz założyć) jest pompa 3bar

    a kolektory muszą być od danego swapowanego silnika (dolot i wydech)... stąd lepiej całe auto mieć (jakis rozbitek) niż sam silnik
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Komputer i wiązka już zamówiona. Teraz szukam silnika w dobrym stanie.
    Pytania:

    1. Czy pomożesz mi znaleźć zamiennik / używaną pompe paliwa do 1.2 MPI ? Szukam i jakoś nie mogę znaleźć.
    2. A kolektory od uno 1.0 nie podejdą? Na pierwszy rzut oka są identyczne.


    P.S
    Jeszcze dla pewności.
    3. Mam nadzieje że wiązka silnika od SPI jest taka sama jak od MPI ?
    Ostatnio edytowane przez cinex134 ; 21-07-2014 o 23:20

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Jeżeli będziesz zamieniał silnik z spi na mpi to będziesz musiał wymienić pompę paliwa, kolektor dolotowy i prawdopodobnie wylotowy. Wiązka silnika pewnie podejdzie ta z uno z tym że będziesz musiał przerobić cześć wiazki co idzie do wtrysku - z jednego będzie trzeba przerobić na cztery.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    36
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    kolektry wydechowe mają inną srednicę...
    natomiast dolotowe podtoczenia pod wtryski itp...

    nowa pompa do dowolnego fiata 3bar kosztuje 70zł... jest sens używki??

    wiązki nie są takie same...

    powiedz mi z ciekawości ile dałeś za wiązkę i komputer, oraz ile planujesz na silnik i pozostałe elementy.... które wyjdą podczas swapu??


    tak jak pisałem lepiej kupić rozbitka/wrak za 500-1000, a potem oddać go na złom z mniejszym silnikiem (najczęściej za auto dają około 600zł), bo masz wszystko w dawcy
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Silnik z kolektorami, sprzęgłem, komputer , wiązke ( niestety niekompletną ), alternator już mam.
    Teraz muszę kupić :
    -pompa paliwa
    - mieszalnik gazu
    - kompletną wiązkę
    Bardzo proszę o linki do aukcji z powyższymi częściami.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    36
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    sprzęgło musisz mieć z obecnego samochodu... (silnika)...

    jaki mieszalnik?? punto 75 to mpi a więc... powinna być sekwencja... (powinna... z doświadczenia wiem, że instalacja mieszalnikowa się średnio sprawdza w tym wypadku)...

    wiązkę zawsze można dokompletować, jak coś zapraszam na gg, 567639
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Niestety obecnie jestem spłukany i muszę podłączyć ten gaz który obecnie znajduje się w aucie. Na sekwencję pozwolę sobie w późniejszym czasie.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Panowie, potrzebuje jeszcze zestaw naprawczy ( plastiki ) do drążka zmiany biegów. Czy ktoś ma linka do takiego zestawu ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    72
    Auto
    UNO 1.2 MPI 73 KM
    Rocznik
    09.1996
    Witam Panowie.

    Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
    Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.


    Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
    alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
    komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
    komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
    pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
    map sensor -----------------------------------------------------20 zł
    przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
    mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
    elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
    gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
    Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )


    RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł


    Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
    Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!

    Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Uno 1.5 Abarth
    Rocznik
    1990

    Red face

    Cytat Napisał cinex134 Zobacz post
    Witam Panowie.

    Dziś nastąpiła wiekopomna chwila dla mojego uniaka. Po wielkich perypetiach nowe serce zaczęło bić. 1.2 MPI odpalił.
    Przy okazji z przykrością muszę stwierdzić, bardzo mało rzeczy pasuje z uno. Przedstawie wam koszty które poniosłem robiąc swapa.


    Silnik ------------------------------------------------------------ 1000 zł ( w tym oba kolektory z listwa wtryskową , kompletne sprzęgło, kable wysokiego napięcia)
    alternator -------------------------------------------------------- 100 zł
    komputer z allegro do MPI ------------------------------------ 35 zł ( niestety niesprawny )
    komputer od zaufanego człowieka bez immo do MPI ------ 100 zł
    pompa paliwa ---------------------------------------------------74 zł
    map sensor -----------------------------------------------------20 zł
    przekaźnik pompy paliwa --------------------------------------10 zł
    mechanik sąsiad , po znajomości -----------------------------200 zł ( sprawy tylko mechaniczne np. wyjęcie i włożenie silnika przeróbka układu chłodzenia i zasilania paliwem, pomagałem mu cały czas, )
    elektryk ---------------------------------------------------------300 zł( ten to się narobił, żadna kostka kabinowa z uno nie pasuje do wiązki silnika punto !!!!, mnóstwo przeróbek , podłączania pod komputer diagnostyczny )
    gumowe przewody , kolanka , przejściówki itp ------------ 0 zł dzięki uprzejmości mechanika sąsiada.
    Paliwo --------------------------------------------------------- 100 zł ( dojeżdżanie po częsci )


    RAZEM :-------------------------------------------------------- 1939 zł


    Pewnie są jeszcze inne koszty o których teraz nie pamiętam .
    Morał : nie wierz we wszystko co piszą w internecie !!!!!!!

    Korzystając z okazji chciałbym żebyście mi napisali co trzeba podpiąć pod wyjścia podciśnienia w kolektorze ssącym. Dodam że są trzy.
    Gratuluje wytrwałości
    Nie taniej byłoby zmienić na silnik uno 1.5? moc praktycznie identyczna,a pewnie mniej przeróbek.
    Pozdrawiam

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Tak... tylko to taki trochę hardcorowy swap... ja już wiem, że zrobil bym następnym razem tak jak radzili kumple i jak się robi profi swapy... silnik do ostatniej śrubki. ..
    Ostatnio edytowane przez pajel ; 31-08-2014 o 03:06

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    chrzanów
    Wiek
    36
    Postów
    100
    Auto
    Uno 1.3T czyli rakieta
    Rocznik
    1997
    hardcorowy czy nie, nie jeden tak zrobił i jeździ ;p

    1.5 nie lepiej bo... jest cięższy, starszego typu i (jeżeli masz silnik innego typu) swapujesz go na skrzynię z 1.4....

    z Twojego kosztorysu wynika, że lepiej było wg. mojej rady kupić całe auto ;p

    ps. to teraz T do niego i będzie niezłe palenie kapcia ;p
    Rzeczy niemożliwe wykonuję od razu
    Cuda zajmują mi trochę czasu...
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Mechanika, elektryka, diagnostyka, tuning mechaniczny i optyczny - priv


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. SWAP Punto 1.1 na? i tu jest pytanie.
    Napisany przez biolyyyy1992 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2013, 20:11
  2. Swap z 1,9 TD na 1,9 JTD
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-03-2013, 09:16
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-12-2012, 19:37
  4. Punto II 1.2 16V 80 KM SWAP na HGT
    Napisany przez ka2myk na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-06-2011, 14:03
  5. Swap na 2.1 Td
    Napisany przez Carlitto19 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-02-2011, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno swap

https:fiatklubpolska.pluno-440swap-na-1-2-od-punto-24919

podlaczenie wiazki od fiata punto

Fiat uno spaw

seicento swap p&p

wiazka silnika siena 1 2

fiat uno 1.0 swap

fiat uno 1.0 swap 1.2 16v

SWAP 1.0 uno

SWAP 1.0 na 1.2 16v

komputer fiat 1.2 16v swap

Przerobienie kompa na 1.2 8v

fiat seicento spi wiazka silnika czy jest taka sama jak mpi

swap fiat uno silnik

fiat uno 1.2 16v

kostka kabinowa uno 1.0

fiat punto wiazka silnika jak podpiac

Swap do uno 1.2 16v

swap do uno

1.2 16v do uno

fiat cc swap na 1.2 16v mam cale punto

fiat uno swap 1.2

swap fiat uno

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl