Witam,

Po kupnie Uniacza - wersja CLIP (silnik 994ccm, 2 cewki, bez kopułki), zaczeły z nim być problemy. Silnik gasł od tak sobie w różnych momentach, nie było różnicy czy był ciepły, czy zimny silnik.

Pompę paliwa miałem ok, dawała ciśnienie, filtry wymienione, po rozebraniu obudowy wtrysku było widać, że wtrysk ładnie rozpryskuje paliwo.

Jedynym zauważalnym problemem był brak iskry. Czasami była, czasami nie było jej przez 10 min, a nawet pare godzin.

Chciałoby się powiedzieć, że uszkodzony jest czujnik położenia wału (CPW), jednak jego podmiana nic nie dała.
Po podpięciu na komputerze, wyszło, że czasami jest zanik sygnału od Map Sensora.
Teoretycznie brak sygnału z tego czujnika powienień powodować przejście komputera w tryb awaryjny, bądź przyjmowania stałej wartości, jednak tak nie było w moim przypadku.

Auto "świrowało" kiedy chciało. Podmiana tego elementu przywróciła auto życie.
Czujnik ten wygląda tak


Koszt w ASO (na ten czas, kiedy kupowałem nowy) to koszt prawie 300zł.


Przez około 2,5 lata był spokój. Jakoś w wakacje 2007 zacząłem mieć problemy z autem ponownie. Tym razem silnik pracował, jednak miał problemy z tym czasami.
Zauważałem to wtedy, gdy silnik się rozgrzał. Strzelał do układu wydechowego, nie szło wręcić silnik na obroty, dymił na czarno, na biegu jałowym powoli schodził z obrotów (tak, że gasł), skakał po obrotach. Czasami tez potrafił zgasnąć i nie dawać się odpalić przez pół godziny.

Oczywiście wpierw pomyślałem, pewnie map sensor znowu padł.
Podmianka na inny sprawny nie przyniosła pożądanych skutków.
Podmiana CPW też nie przyniosła rezultatu.

Sprawdziłem ustawienia paska rozrzadu, znaki się zgadzały. Problem pozostawał.

Zmarniałem i postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Ku mojemu zaskoczeniu czujnik pokazywal dosyć "kosmiczne" wartości, rzędu 2MΩ i prawie zawsze miał taką rezystancje.

Po sprawdzeniu manula (z poprawnymi wartościami) wyszło na jaw, że czujnik jest uszkodzony.

Tutaj dane o tym czujniku.

Poszedłem do sklepu z multimetrem, podpiąłem do nowego i pokazywał rezystancję w miare zbliżoną do tej z tabelki (przy tempreaturze w sklepie około 20C).

Założyłem, zresetowalem komputer i auto odżyło

Oto ten czujnik


Fotki CPW (jest po lewej stronie silnika)



Opisuje ten przypadek, gdyż wiem, że użytkownicy tych wersji Uno mieli też takie problemy.