witajcie,
Czy ktoś może z Was napisać jakie słabe punkty ma Ulysse 2.0 benzyna w roczniku > 2002r. ?
Jak te silniki znoszą gaz?
Czy posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego?
Czy to jest silnik Fiata? czy PSA?
witajcie,
Czy ktoś może z Was napisać jakie słabe punkty ma Ulysse 2.0 benzyna w roczniku > 2002r. ?
Jak te silniki znoszą gaz?
Czy posiadają hydrauliczną regulację luzu zaworowego?
Czy to jest silnik Fiata? czy PSA?
---------------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Hej mam od dwóch tygodni Ulysse 2.0 16V + LPG (BRC) z 2003
tak wiec niewiele doswiadczenia w kwestii tego samochodu
jest to silnik PSA dosyć popularny w różnych modelach Peugeota, jego kod to EW10J4 symbol RFN i moc 136KM
montowany min w Peugeocie 206 a porównujac jego mase z Ulym łatwo się domyslić że szału z mocą nie ma - ale chcesz być przecież statecznym kierowcą rodzinnego VAN'a
z innej beczki - wymiana swiec to bedzie wrecz epickie wyzwanie ponieważ znajdują się gdzies pod deska rozdzielczą - w przypadku LPG trzeba to robić często
zawory są regulowane hydraulicznie ale u mnie jest i tak instalacja do lubryfikacji (smarowania) tychże - może na wyrost ale nie zaszkodzi
pozdro
Ostatnio edytowane przez oficek ; 22-04-2014 o 22:18
hej przebieg 190 000
kupiłem z roczną instalacją i książką serwisową
po wizycie na SKP okazało się że sadząc po stanie auta ksiązka na szczęście nie była lipna
ale to zawsze jest ruletka
zobaczymy czy auto bez dwumasy, wtryskow, turba i wysokociśnieniowych pomp - bedzie mniej awaryjne od diesli którymi jeździłem
Lubryfikacja to jest po prostu smarowanie w tym przypadku zaworow
we Wrocku jestem raczej przejazdem na trasie do Niemiec.
pozdro
Przede wszystkim serdeczne dzięki za odpowiedź
Czy mozesz jeszcze napisac....
ad.1.:
czy autko pochodziło z PL? Czy z importu?
Czy masz namiary na kogoś kto uczciwie handluje autkami?
Czy można wiedzieć ile dałeś?
ad.2.
Daj znać za jakiś czas jak sie sprawuje FIAT... (Niemcy tak kiedyś rozszyfrowywali ten skrot: Fehler In Allen Teilen)
ad.3.
Czy ten silnik wymaga lubryfikacji gniazd zaworów?
Ile spala LPG miasto/autostrada do 130km/h?
---------------------------
Pozdrawiam
Miszaa
takie auto to raczej koniecznie z importu chociażby ze względu na zawieszenie, uwaga: uważaj na auta zarejestrowane we Włoszech - i to nie tylko w odniesieniu do tego modelu
kupiłem od handlarza ale raczej zamiast zaufania używaj podejrzliwości, weź ze sobą kogoś kto się zna a najlepiej sprawdza się wizyta w ASO (około 250pln sczytanie historii pojazdu z VIN'u + badanie techniczne)
absolutna podstawa to książka serwisowa. i tu też ostrożność! - muszą być różne pieczątki i kolory długopisów, oraz sprawdź datę wydania, wizyta w ASO i sczytanie historii rozwieje wątpliwości co do autentyczności
za swoje zapłaciłem 12 000 po opłatach, ale musiałem niestety wymienić zbiornik LPG za 600 plus różne przeglądy, tablice, recykling, ubezpieczenia - na to zawsze trzeba mieć dodatkowo ok 2000.
jeżeli auto nie ma zrobionego rozrządu lub nie jest udokumentowany no to dodatkowy wydatek oczywiście no i przy okazji pasek zębaty + rolki
gazu spala średnio 13,5l z przewagą miasta, na autostradzie dopiero go sprawdzę w długi weekend
podobno lubryfikacji nie wymaga, ale już była u mnie.
co do skrótu który zacytowałeś to jest taki sam mit historii jak słynny niemiecki "Ordnung" i zdradzę Ci tajemnicę Ulysse to właściwie nie jest Fiat, tylko auto z grupy PSA
nawet diagnostykę silnika i podzespołów przeprowadza się Peugeot Planetem - z Fiata jest znaczek i światła, reszta to Citroen C8 i Peugeot 807, jest jeszcze lancia Phedra ale to też Fiat
pozdro
Dzięki serdeczne za info
Gratuluję zakupu!
Dlaczego?
(czy wiesz, ze handlarze sprowadzają auta najpierw z Włoch do Niemiec, a potem do Polski?)
Czy ASO ma dostęp do historii za granicą?
Tylko jak?
Extra cena!
Stare zbiorniki można legalizować - np. w Strzelinie...
Dać znać, jak ze spalaniem poza miastem...
A silnik jest Fiatowski? czy PSA?
---------------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Dlaczego?
(czy wiesz, ze handlarze sprowadzają auta najpierw z Włoch do Niemiec, a potem do Polski?)
przy autach za kilkanaście tysi to sie nie opłaci, przeanalizuj TUV szybko sie zorientujesz czy taka operacja miała miejsce, poza tym na ASO sie dowiesz (jezeli był serwisowany)
auta z Włoch sa przeważnie w gorszym stanie - ogladałem ulysse 2 z Włoch - jeden to jakaś masakra chociaż też książka itd, drugi nie lepszy
Czy ASO ma dostęp do historii za granicą?
bez problemu, po VIN sprawisz całą historię - o ile ma ksiażkę i był serwisowany w ASO
Tylko jak?
w książce drobnym druczkiem jest data wydania - tak więc jak auto jest 2003 a data wydania ksiażki 2005 - no to już wiadomo
Stare zbiorniki można legalizować - np. w Strzelinie...
mozna o ile wiem nawet bliżej Wrocka, w Radwanicach i Kobierzycach, Transportowy Dozór Techniczny - Wykaz zakładów przygotowujących zbiorniki stanowiące wyposażenie pojazdów samochodowych do badań okresowych lub doraźny - ja sobie przekalkulowałem że mi sie nie opłaci. 400 pln legalizacja z wymontowaniem, dzień urlopu i 100 km drogi, caly dzień kwitnąć, wolalem zainwestować w nowy.
Jeżeli masz na zbiorniku pieczęć TDT to co innego legalizujesz za ok 50 pln lub taniej
Dać znać, jak ze spalaniem poza miastem...
A silnik jest Fiatowski? czy PSA?[/QUOTE]
jak juz pisałem PSA
Dać znać za jakiś czas, jak ze spalaniem poza miastem... i jak się sprawuje...
Jakie VANy (prócz C8/P807/Phedra) brałeś jeszcze pod uwagę przy zakupie?
---------------------------
Pozdrawiam
Miszaa
no wiadomo szaran, alhambra, galaxy itd - ale sa zbyt pospolite i drogie
nie chcę przez to powiedziec ze te auta sa do kitu - po prostu wybrałe Ulysse
po wykonaniu trasy Opole - Zakopane (pod górę) na autostradzie często 150-160 no i wspinaczka
poszło 14l na setkę LPG
z powrotem przypomniałem sobie że jestem statecznym kierowcą VAN'a i jechałem bocznymi az do Chrzanowa, także pół na pół landstrasse i autostrada ale juz 120-130 km/h - to tylko 11,5 l/100 lpg
pozdro
witam Kolegę
tak chciałem się podpytać, jak sprawuje się Ulysee...
Nadal szukam swojego- to co jest na rynku to koszmar...
---------------------------
Pozdrawiam
Miszaa