Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree2lubi to!

Temat: Zabezpieczenie nadkoli  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000

    Zabezpieczenie nadkoli

    Od kilku lat zabezpieczam nadkola oraz elementy bardziej skorodowane [ oczywiście po wyczyszczeniu] smarem odpornym na działanie wody. Sprawdza się znakomicie. Nawet w nowym tipo zabezpieczyłem nadkola. Przez rok wystarczy, a nawet dłużej. Po roku czyszczę i na nowo nakładam smar. To samo w tym roku spróbowałem z felgami. Nałożyłem cieniutka warstwę smaru i zobaczę jak to będzie wyglądało na wiosnę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    To samo w tym roku spróbowałem z felgami. Nałożyłem cieniutka warstwę smaru i zobaczę jak to będzie wyglądało na wiosnę.
    I do wiosny nie będziesz mył kół ? Do smaru klei się cały syf z drogi i te nadkola razem z felgami muszą nieźle wyglądać.
    Ostatnio edytowane przez giannini ; 10-12-2019 o 15:14

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,192
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Nadkola są plastikowe, więc nie za bardzo rozumiem co tam można smarować.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Nadkola są plastikowe, więc nie za bardzo rozumiem co tam można smarować.
    Za nadkolami masz blachę, więc pewnie to "smaruje". Jak miałbym co roku poprawiać i się bawić to dziękują i usiądę. W najbliższym okresie letnim planuje konserwować Tipo raz a konkretnie.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Panowie klubowicze. Zanim coś skrytykujecie, to zapytajcie w czym rzecz, a nie wypisujcie bzdur. Przede wszystkim nadkole wystarczy zabezpieczyć raz na wiele lat, a poprawiam to co nadkole nie przykryje. Tam zbiera się największy syf, o czym chyba nie wiecie, bo głupoty piszecie. Te miejsca co roku poprawiam i zajmuje mi to 20 minut. Poza tym nie wiem jak w waszych serwisach, ale u mnie przez konserwacje tracę gwarancję na blachę. Pytałem. A miałem już okazje robić punto na gwarancji. Do wszystkiego się czepiali. To tak na marginesie. Co do felg, to nie nawaliłem smaru, żeby wszystko się kleiło. Jak do tej pory, po dwóch miesiącach wszystko jest w idealnym stanie, bez większych zabrudzeń, mimo przejechanym kilku tysięcy.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Jaka jest średnia wieku forumowiczów, bardzo mnie to ciekawi. Po wpisach czasem myślę, że 60+. Takie metody wyznawał i praktykował mój dziadek i ojciec. Pamiętam jak 20 parę lat temu gotowaliśmy bitex ze smarem i starym olejem. Smarowaliśmy i wciskaliśmy to we wszystke możliwe dziury, żeby nierdzewiało. Smród dramatyczny, a jak w letni dzień słonko przyświeciło to dopiero bylo. Matka i siostra jak na wczasy jeździliśmy ostatnie kilometry na nogach pokonywały, bo już po całej podróży pelnej wymiotów wytrzymać nie mogły, ale o smarowaniu felg nie słyszałem . Co innego to pastowanie opon pastą do butów.
    Ostatnio edytowane przez bartusssp ; 11-12-2019 o 20:37

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Ja z kolei uważam, że niektórzy nie mają życiowego doświadczenia i myślą, że kiedyś była podobna technologia jak dziś. Ludzie kombinowali, aby jakoś zabezpieczyć swoje cacko przed korozją. Dlatego lali olej w progi itd. Dziś są zupełnie inne środki bezzapachowe, więc nikt nie będzie wymiotywał. A środki do przestrzeni zamkniętych Tobie pachną. To wg Ciebie dezodorant. Śmierdzi przez kilka miesięcy.
    jacek2 lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Oparte są na wosku nie smarze co nie zmienia faktu że przez kilkanaście dni po zabezpieczeniu podwozia i profili zamkniętych je..ło mi pastą do butów w aucie niemiłosiernie. Na szczęście znikło.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    154
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    A ja niczym nie zabezpieczałem i nie smarowałem. Jak za kilka lat samochód zacznie rdzewieć i się psuć nie będę miał wyrzutów że "dba człowiek lepiej jak o żonę" a auto się sypie. Było tu już parę osób które chuchały, dmuchały na auto, a potem przychodziły awarie i frustracja. Chociaż rozumiem że dla niektórych grzebanie przy aucie to po prostu hobby.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Ja też nie mam zamiaru konserwować - fiaty teraz są dość dobrze zabezpieczone antykorozyjnie.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2017
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    46
    Postów
    436
    Auto
    fiat tipo 1.4 16v 95 km
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Ja z kolei uważam, że niektórzy nie mają życiowego doświadczenia i myślą, że kiedyś była podobna technologia jak dziś. Ludzie kombinowali, aby jakoś zabezpieczyć swoje cacko przed korozją. Dlatego lali olej w progi itd. Dziś są zupełnie inne środki bezzapachowe, więc nikt nie będzie wymiotywał. A środki do przestrzeni zamkniętych Tobie pachną. To wg Ciebie dezodorant. Śmierdzi przez kilka miesięcy.
    Sam teraz podsumowałeś swoje wcześniejsze wpisy i wymyślone przez Ciebie sposoby jak z minionej epoki. Przypomniało mi to dziadkowe patenty. Teraz piszesz, że są odpowiednie srodki to po co smarem to malujesz.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zresztą niech każdy robi jak chce. Mnie nie bawi coroczne przygotowywanie auta do zimy i takie półśrodki, że co kilka miesięcy to poprawiasz. Ja dbam o auto lubie samochody i jest to dla mnie trochę wiecej niż tylko urządzenie do przemieszczania się, poprostu ma mnie cieszyć, ale sezon ma cały rok i nie bede co roku przed sezonem zimowym smarował felg i nadkoli smarem.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Z wielu powodów
    - nie boli głowa od konserwantów
    - proste w zabezpieczaniu
    - idealnie chroni przed korozją
    - w każdej chwili można to zmyć ( chodzi o gwarancję)
    - w przypadku zaawansowanej korozji wstrzymuje dalszy jej postęp, żadne środki już nie pomagają.
    Nikt nikomu nie każe tak robić. Chcesz spróbować to zrób, nie to nie. Jednak wymyślanie ideologi, że to czego nie znam jest złe, mnie irytuje.
    Proponuję temat zamknąć lub wyrzucić do kosza.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał nightingale79 Zobacz post
    Ja też nie mam zamiaru konserwować - fiaty teraz są dość dobrze zabezpieczone antykorozyjnie.
    Chyba żartujesz 🤣

  15. #14
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,073
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Czy zabezpieczać nadkola - to kwestia dyskusyjna. Zachęcam natomiast, żeby raz w roku odkręcić plastikowe nadkola (z tyłu i z przodu, demontaż jest prosty). Jeżeli zdarza się wam jeździć po drogach gruntowych, to prawdopodobnie wysypie się spora kupka piachu.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 14-12-2019 o 11:52

  16. #15
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Chyba żartujesz ��
    Nie to nie zart. Zaden fiat z ostatnich +/- 10 lat jakiego mialem okazje ogladac nie mial problemow z korozją. Mowie o budzie bo wahacze belka itp elementy zawieszenia nie są zabezpieczane chyba w żadnej marce. Owszem w alfie mialem wypiaskowane krawedzie progow ale ona miala 9 lat i przezylaby kolejne 9.
    nightingale79 lubi to.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zabezpieczenie lakieru
    Napisany przez dawidtipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 88
    Ostatni post: 19-03-2019, 16:00
  2. Zabezpieczenie lakieru
    Napisany przez bravaj na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-01-2017, 13:25
  3. Środek do konserwacji i ochrony podwozia/nadkoli
    Napisany przez byrrt na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 22-07-2014, 15:00
  4. Brava 1.2 16 - Naprawa nadkoli + progi
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 16-05-2014, 09:30
  5. konserwacja nadkoli - tył
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2013, 23:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

smar miedziany pod nadkola

fiat tipo korozja nadkola

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl