Dzień dobry,
Mam pytanie czy miał ktoś do czynienia z wymianą termostatu w 1.4 t-jet? Chodzi mi czy sam wymieniał.
Dzień dobry,
Mam pytanie czy miał ktoś do czynienia z wymianą termostatu w 1.4 t-jet? Chodzi mi czy sam wymieniał.
Tak, zmieniałem u siebie wraz z rozrządem po 210tkm przebiegu.
Żadnej filozofii w tym nie ma, wąż, wężyki, jeden kabelek do czujnika, dwie śruby. Na grubym jest jednorazowa opaska, trzeba rozgiąć na zaprasowaniu i zejdzie, a następnie dać porządną skręcaną, no i wyczyścić miejsce przylegania termostatu. Jeżeli jest podobnie jak w MultiAir, to trochę osprzęt może przeszkadzać, ale z lusterkiem idzie robić bez demolki - przeszkadza głównie pompa podciśnienia.
Ciekawe od kiedy nie działałU mnie w MultiAir wysiadkę zrobił około przebiegu 100tyś.km (w Grande Punto swoją drogą bardzo podobne przebiegi były) - warto zatem robić przy wymianie rozrządu, bo długo nie pociągnie, a wskaźnik temperatury nie pomaga w ocenie jego stanu. Żona nie zauważyła, że temperatura coś inaczej idzie, była połowa skali, trochę dalej łapał na wskaźniku. W rzeczywistości nie łapał więcej niż 72stC (jeżeli ktoś nie wie, to połowa skali to 70stC).
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-11-2025 o 10:01
A czy do odpowietrzania jest jakiś zaworek czy samoistnie się odpowietrzyć po rozgrzaniu? I czy rozkoduje się radio przy odłączeniu akumulatora?
Ostatnio edytowane przez Robfiat ; 26-11-2025 o 23:46
To akurat jest zbędne - odkręcenie korka nie ma wpływu na odpowietrzenie, stan płynu w zbiorniku wyrównawczym opada, a na jego miejsce wchodzi powietrze wypchnięte z kanałów - w końcu do tego jest bajpas z termostatu do wyrównawczego. Po odpowietrzeniu i ostygnięciu należy tylko dolać płyn i przez kilka dni obserwować, bo jeszcze będzie się odpowietrzał w czasie jazdy.
Należy zauważyć, że przy gorącym płynie i odkręceniu korka zbiornika nieświadomy zagrożenia zrobi sobie krzywdę![]()
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-11-2025 o 09:40
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jak złapie trochę wolnego to zmienię ten termostat bo z 6 kafelków przewidzianych na wskaźniku temperatury wody zapalają mi się tylko 4 góra 5. Czyli nie dogrzewa.
A firmę jakąś polecacie?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oczywiście chodzi o termostat nie mechanika
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-11-2025 o 16:03
No właśnie czyli oprócz uszczelki, którą przykręca się termostat do bloku silnika potrzebny jest jeszcze ten oring. Czy w większości tańszych termostatów tych co na allegro się kupuje za ok 120zł to on będzie w pudełku czy tylko jest ta gumowa uszczelka?
No to trzeba zakupić ten oring osobno.
Na allegro znalazłem za ok 40zł chyba orginał. Szkoda że takiego g..na nie ma razem z termostatem
Dla potomnych
Termostat wymieniłem
Opaski ślimakowe do wymiany termostatu fiat tipo 1.4 t-jet jeśli jest na oryginałach, w takie musiałem się zaopatrzyć:
15mm - 3szt zakres 10-16mm do trójnika przy naczynku wyrównawczym bo się rozleciał przy próbie dotyku. Proponuję się w taki zaopatrzyć bo to podobnież problematyczna rzecz. Trójnik o króccach fi8mm. Dobrze trzeba oczyścić pozostałości starego trójnika bo syf pójdzie w obieg.
20mm - 1szt zakres 16-27mm do termostatu na wąż do odejścia na nagrzewnice
35mm - 2szt zakres 30-45mm na wąż do termostatu co odchodzi na chłodnice i druga na złącze nad rura intelkulera bo trzeba zdemontować rurę intelkulera od strony akumulatora żeby się dostać do termostatu.
72mm - 2szt zakres 65-80mm do ropołowienia rury intelkulera o której wcześniej pisałem
40mm - 1szt zakres 30-45mm do węża którym trzeba spuścić płyn chłodniczy bo w tym modelu producent nie przewidział żadnego korka spustowego na chłodnicy.
Jest trochę pier....nia przy tym ale powoli i cierpliwie mogą to zrobić chętni posiadających smykałkę mechaniczną. Jeśli ktoś jej nie ma proponuję się za to nie brać.
Powodzenia
Ostatnio edytowane przez Robfiat ; 23-12-2025 o 00:35
Trójnik DN8 przy zbiorniczku wyrównawczym standardowa rzecz do wymiany na trójnik metalowy, w każdym Tipo tjet to zmieniam. Opaski typu Click-R bez problemu montuje się z powrotem za pomocą nawet zwykłych cęgów do gwoździ. Zamiast ściagąć przeowód do spuszczenia płynu można zdemotować zabezpieczenie przewodu wchodzącego do chłodnicy i sciągnąć tam plastikowy łącznik. Połączenie tam jest na zasadzie szybkozłącza, dostęp od prawego koła lub z kanału.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 23-12-2025 o 08:35