Witam,
Czy ktoś z forumowiczów, który kupił Tipo myślał też o zakupie C-Elysee lub Peugota 301 i dlaczego wybrał Tipo ?
Pozdrawiam
Witam,
Czy ktoś z forumowiczów, który kupił Tipo myślał też o zakupie C-Elysee lub Peugota 301 i dlaczego wybrał Tipo ?
Pozdrawiam
Ja przed zakupem byłem w citroenie ale nie spodobało mi się wykończenie środka i praca skrzyni biegów była toporna
Ja też myślałem przez moment, ale ponieważ tamte dwa występują tylko w sedanie, to odpadły. Po drugie oba są nieco ciaśniejsze od tipka.
Ja też zastanawiałem się nad citroenem ale jak zobaczyłem środek tego auta to dałem sobie spokój.
C-Elysee przekonuje silnikiem 1.6 115km dynamiczny i dobry do LPG. Poza tym Fiat we wszystkim jest lepszy moim zdaniem.
Jedna rzecz mnie zastanawia, C-Elysee i 301 jest dużo używanych 2-4 letnich z małych przebiegiem do kupna a Tipo praktycznie zero, o czymś to świadczy na korzyść Fiata.
Jesli to nowy silnik 1.6 tzn z nissana to regulacja luzu jest na szklankach. Moga byc problemy przy lpg. Tzn koszty regulacji nawet pod 2 tys zl. Poza tym nie ma porownania tamto wali tanioscia po oczach od wykladziny po kokpit
Wybralem Tipo z uwagi na wyglad, pewny silnik wolnossacy 1.4 bez turbo z man 6b. i co tu mowic ogolne koszty . Do Citroena zniechecil mnie ten 1.6 i ewentualnie problemy.
Swiadczy to o tym ze nie ma jeszcze 2-4 letnich tipo. Francuzy widzialem przed liftingiem, trzeba by zobaczyc je teraz jak bardzo sie postarali i co poprawili. Jako konkurencja dla tipo to bardziej ford i opel, po raba rabatach maja zblizone ceny
Ja osobiście porównywałem Tipo z trochę droższymi autami i jeśli chodzi o Peugeota to model 2008, a z Citroena to C4 Cactus. Peugeot w środku bardzo plastikowy i niedbale wykończony. Podczas jazdy testowej zaczęło coś skrzypi i jakiś plastik dawał taki nieprzyjemny odgłos podczas stania na światłach, że od razu - nie dzięki! Jeśli chodzi o Citroena to C-Elysee to jakiś żart w porównaniu do Tipo, a Cactus (u mnie była walka Cactus vs Tipo) trochę przekombinowany, tak naprawdę komfortowo podróżują 3 osoby a nie 4 jak w Tipo oraz 3 cylindrowy silnik vs 4 cylindrowy oraz 5 biegowa skrzynia vs 6 biegowa skrzynia.
Każdemu kto się zastanawia polecam dłuższa jazdę Tipo, ja dostałem na 2 godziny i bylem pewny tego auta w 100% i nie żałuję, mimo wielu niedoróbek oraz częstej jazdy do serwisu.
Chciałem kupić tani nowy samochód gdyż dosyć miałem używek i wtedy na rynku był elysee, tipo jeszcze nie było, umówiłem się na jazdę elysee , zobaczyłem go z bliska i stwierdziłem że jest brzydki i sam się oszukiwalem że wyglądem się nie jeździ, po czym wsiadłem do środka przejechałem się i na tym skończyła się moja przygoda z Citroenem, jakiś taki toporny, dziwne rozwiązania dotyczące przycisków do sterowania szyb (w środkowym tunelu a nie na drzwiach), zagłówki na stałe w siedzeniach, malutkie zegary, dobrze że odpuściłem, na szczęście pół roku później pojawił się w ofercie tipo. obawiałem się tego małego silnika w tipo ale wg mnie lepiej się nim jedzie niz tym 1.6 w elysee, może to zasługa skrzyni.
Na jeździe próbnej Tipo miałem wrażenie, że wsiadłem do dużo lepszego samochodu niż dotychczas użytkowany. W Citroenie nie poczułem tego. Chciałem też poczuć różnicę 20 KM mocy między silnikami i jakoś nie udało mi się jej zauważyć. Wiadomo, że tu chodzi o ulotne, niemierzalne wrażenia, ale na ich podstawie podejmujemy decyzje.
O ile się nie mylę to silnik 1,6 Citroena był "bohaterem" w TVN Turbo kamera . Nagle bez przyczyny traci na kilkadziesiąt sekund moc , można przy wyprzedzaniu stracić życie . Brałem go pod uwagę ale po tym programie zupełnie go odrzuciłem ( jak i oczywiście peugota 301 ).
Poza tym brak osłony silnika, brak wygłuszenia pokrywy silnika i bagażnika , goła blacha ....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Polecam chętnym / zainteresowanym peugotem / citroenem:
http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1...01,202646.html
FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato
Ja w zeszłym roku przez chwilę myślałem o 301 zamiast Tipo sedan. Dynamika na pewno na plus dla Peugeota, ale przy 5-biegowej skrzyni robi się bardzo głośno już przy 100 km/h. Wykończenie wnętrza to tragedia w porównaniu do Tipo: jakość plastików, ich kształty i toporność, fotele z kiepskiej gąbki, niewygodne, regulacja kierownicy w bardzo małym zakresie, zegary pod takim kątem, że przy jeździe w jasny dzień nie widziałem prędkościomierza, małe przyciski na konsoli i wyświetlacze sprzed 20 lat. Zero polotu i wewnątrz i na zewnątrz. Wersja po lifcie prezentuje się na zdjęciach dużo lepiej, ale z kolei czytałem, że podstawowy silnik to jakaś tragedia.
Odnośnie 301 i C-Elysee, na pewno silnik 1.6 dynamiczniejszy sporo niż w Tipo (trochę mnie dziwi fakt, że osoby jeżdżące Tipo i 301 nie odczuły różnicy w dynamice, wystarczy spojrzeć na dane katalogowe przyspieszenia, poza tym 301 jest lżejsze od Tipo). Reszta na korzyść Fiata, wygląd kwestia gustu. Jeżeli chodzi o problem z pedałem gazu w 301 i C-Elysee na chwilę obecną ASO wgrywa nowy soft komputera i problem znika. Odnośnie 1.2 VTI 82KM, podstawowy motor w 301, 3-cylindry, zaskakuje dynamiką od samego dołu (jeździłem).
Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 31-07-2017 o 23:52