Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Posty od 76 do 86 z 86
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo 120KM '18 czy Guiletta 170KM '00  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Dojrzewasz . uklad jedno auto dla frajdy drugie do normalnej obsługi "potrzeb życiowych" wydaje się być fajny. ale to kosztuje. I jak są nowe i jak są stare. próbowałem miciaka zostawić ale dużo więcej stał niż jeździł a obłużyć go trzeba
    Jeśli samochód masz zadbany ale już na tyle stary, że nie musisz opłacać AC - obsługa prostego technicznie samochodu to nie są duże koszty, w granicach 100 zł miesięcznie plus utrata wartości ale akurat ta, w segmencie A-B jak samochód ma powyżej 5 lat, nie jest już duża. 100 zł miesięcznie a właściwie więcej, zaoszczędzisz na paliwie, jeśli po mieście będziesz kręcił się starym samochodem a nie nowym, mocnym silnikiem z turbo. Dodatkowo łatwiej wtedy utrzymać nowy samochód w idealnym stanie, bo w największy kocioł (np. parking pod marketem) jedziesz starym wozem, a tam rysa nie boli
    Przy okazji nowy samochód mniej traci na wartości, bo robi mniejsze przebiegi.
    Pamiętajmy, że w cenie dobrze wyposażonego S-design można kupić bazową Giuliettę 120KM ale przyzwoicie wyposażoną - z klimatyzacją dwustrefową i czujnikami przód-tył, a nawet Abartha 500 T-Jet 145KM a to już zabawka na całego. Ja bym Abartha chętnie przytulił ale drugi samochód muszę mieć zdecydowanie bardziej praktyczny, dwa małe samochodziki odpadają.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    właśnie rozkręcaliśmy z kumplem silnik auta które prawie cały czas stoi. Niestety na żeliwnej tulei ślady korozji. Więc może i pod kocem stać i się sypie chyba żeby specjalnie o to dbać. To przemawia za jednym samochodem. A skoro tipo w tjecie cinek stroi na ponad 200 KM to niejedną furę mógłby zdziwić nawet z ciotką na pokładzie. Drugi tjet na podmiankę zalać olejem i do kąta w garażu. I to jest optymalne rozwiązanie :-).

  4. #78
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    O ile delikatnego chipa w Tipo można zrobić o tyle 200KM to gruba przesada. Oznacza to już spore koszty ( graty do silnika, lepsze hamulce, usztywnienie zawiasu ) a i tak efekt będzie mizerny przez krótką skrzynię i przeciętny układ kierowniczy. Lepiej te pieniądze dołożyć do bardziej sportowo nacechowanego modelu.
    Widzieliście nową wersje Tipo SPORT? Wygląda obłednie, aż się prosi żeby zamontować tam nowy 1.3 180 KM i z odpowiednimi modyfikacjami byłby to fajny hothatch dla ubogich
    A oni montują tam 1,4 95KM...paranoja. Totalnie zmarnowany potencjał .


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Już pomijam fakt, że wypuszczanie na rynek aut z oznaczeniem SPORT a potem ładowanie tam czegoś o potencjale równym 95-120KM zakrawa na herezję
    Ale nie tylko Fiat tak robi.

  6. #80
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    tylko inni w nazwie dodają "line" . Sportline a sport to dwie różne rzeczy. Tipo sport nie ma ani jednej sportowej rzeczy poza pakietem wizualnym i tak też powinien być nazywany.
    A hothatch na bazie tipo kosztowałby grubo powyżej 100 kpln biorąc pod uwagę to że 500 Abartha z T jetem kosztuje >90. A tu już w kompaktach można powybierać np . ceed GT
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-04-2019 o 21:43

  7. #81
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Widzieliście nową wersje Tipo SPORT? Wygląda obłednie, aż się prosi żeby zamontować tam nowy 1.3 180 KM i z odpowiednimi modyfikacjami byłby to fajny hothatch dla ubogich
    Kto by go kupił? Silnik plus skrzynia dwusprzeglowa porządnie podnoszą cenę.

  8. #82
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A po drugie FCA ma problemy ze swoimi autami jeśli chodzi o emisję co2, zresztą nie tylko oni. Jak wejdzie euro 7 to żegnaj tipo a wogóle 120 koni to będzie luksus. Nie ma na dzis technologii poza elektrykami aby emitować 95 gram w auciw tej wielkości a jeśli się pojawi to będzie słono kosztować. A jak auto wyemituje więcej to kary. Jeszcze do tego obowiązkowe systemy i wracamy do czasów że nowe kompaktowe auto będzie luksusem.

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A po drugie FCA ma problemy ze swoimi autami jeśli chodzi o emisję co2, zresztą nie tylko oni. Jak wejdzie euro 7 to żegnaj tipo a wogóle 120 koni to będzie luksus. Nie ma na dzis technologii poza elektrykami aby emitować 95 gram w auciw tej wielkości a jeśli się pojawi to będzie słono kosztować. A jak auto wyemituje więcej to kary. Jeszcze do tego obowiązkowe systemy i wracamy do czasów że nowe kompaktowe auto będzie luksusem.
    A to nie jest tak, że emisja CO2 wynika bezpośrednio ze zużycia paliwa, ergo samochody FCA mają problemy ze zużyciem paliwa? VW kosztem swoich użytkowników uczył się przez ostatnie lata robić takie silniki (TSI), a FCA ma je dopiero od niedawna. Znowu VW obroni się przed normami, bo tam nikt nie chciał przez 20 lat tłuc Punto i warianty 500-tki bo "zyskowność".


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  10. #84
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    VW akurat zapłaci największe kary ze wszystkich producentów jak czegoś na szybko nie wymyśli i żaden TSI nie pomoże.
    Silnik 1.3 nie podniósł by emisji Tipo , bo ma niższą niż Tjet. Teraz wersja Sport nie byłaby hitem sprzedaży ale mieliby już gotową bazę pod nowe normy - wystarczyłoby wykastrować 1,3 do niższej mocy i może dało by radę sprzedawać Tipo jeszcze po 2021 roku, tyle że w wyższych wersjach.



    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Dam sobie rękę uciąć, że VW nie zapłaci w UE żadnej kary, ,a jeśli już to jakieś grosze na pokaz. Za dużo w tym biznesie jest układów z UE, popularność diesla w Europie nie wzięła się z księżyca. A teraz nagle jest be, bo ktoś go dobrze zbadał pod kątem szkodliwości? Przecież wyniki badań są znane od wielu lat. Tak samo będzie za chwilę z R1234yf. Lit do baterii hybryd też skądś trzeba będzie wytrząsnąć, prąd też skądś, bezemisyjnie to raczej nie będzie.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  12. #86
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale to problem krajów z których UE importuje różne surowce/komponenty. Tam syf ekokatastrofy do potęgi n a w UE miodzio, wszyscy kwiatuszki wąchają. Tym sposobem średnia cena przeciętnego kompakta jest gdzieś w okolicach ponad 80 tysi. A tańszych samochodów nie będzie bo się nie opłaci.


 
Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Podobne tematy

  1. Tipo 1.4 T-Jet 120KM spalanie
    Napisany przez danielo91 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 182
    Ostatni post: 12-08-2023, 08:59
  2. Filtr powietrza TIPO 1,4 120KM
    Napisany przez barfor_tipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 02-11-2020, 11:22
  3. Tipo SW 1.4tjet 120KM 2017r
    Napisany przez steyr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-03-2019, 19:40
  4. Jaka instalacja LPG do 1,4 T-jet 120km, Tipo
    Napisany przez Levvy na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2018, 21:54
  5. [auto na części] Fiat Stilo Abarth 2.4 170KM 5drzwi na części
    Napisany przez MTW na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-01-2017, 22:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-120km-18-czy-guiletta-170km-00-a-44118

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl