Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: Tipo 1.6 DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016

    Tipo 1.6 DPF

    Witam, chciałbym was zapytać jak rozpoznać procedurę dopalania DPF w tipo 1.6 Multijet?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    229
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Temat już był na forum.
    Objawy wypalania to:
    1. Lekko podbite obroty biegu jałowego
    2. Charakterystyczne dudnienie (słychać że silnik inaczej pracuje)
    3. Po puszczeniu gazu spalanie chwilowe nie spada na 2l/100 km tylko stopniowo. Dodatkowo spalanie chwilowe jest dwukrotnie wyższe niż normalnie.
    4. Ja u siebie dodatkowo odczuwam lekkie poszarpywanie - zwłaszcza gdy chcę jechać oszczędnie muskając jedynie gaz

    U mnie wypala się co ok 300 km (dojazd do pracy w jedną stronę 20 km, trochę miasto trochę poza miastem). Zawsze po wypaleniu zeruje sobie licznik i wiem ze jak dojeżdżam do 280 km to zapewne na następny dzień będzie się wypalał DPF i z reguły tak jest. W trasie wypalanie jest niemal niezauważalne.

    DPF wypala się zawsze gdy silnik osiągnie pełną temperaturę, zazwyczaj jak wskakuje ostatnia "kratka" to po chwili się zaczyna wypalać i trwa to ok 10 minut.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2010
    Skąd
    Białystok
    Postów
    17
    Auto
    Stilo 1.9 M-jet 120KM, Tipo HB Lounge 1.6 M-jet 120KM
    Rocznik
    2007, 2016
    Objawy wypalania DPF dobrze opisał Sławek89, u mnie wypala się miedzy 360-420km zależy
    od długości pokonywanych tras im dłuższe tym lepiej. Jednak ja postanowiłem zgłebić temat bardziej dokładnie.
    Zakupiłem ELM na bt. zainstalowałem na tel. AlfaOBD oraz DPF Monitor i postanowiłem sprawdzić co pokazuje
    komputer i tak przejechałem z tym ustrojstwem parę tysięcy km. Mam takie wnioski:
    -przy uruchomieniu zimnego silnika zapełnienie DPF rośnie szybko o 3%-4% aż silnik osiąga temp roboczą
    -jazda w korku na niskich biegach, po drogach szutrowych leśnych zapełnienie 1% średnio 3km
    -jazda w trasie obroty między 2-2,5tys zapełnienie 1% średnio 5-8km
    -średni czas wypalania to 6-10 miniut, w trasie krócej(prawie nie zauważalne) w mieście dłużej(trudno to przegapić)
    -w czasie wypalania temp DPF wzrasta do ok650°C
    -normalna jazda temp DPF 200°C-350°C
    -jazda autostradowa(ekspresówka), szósty bieg 2,5-3tys obrotów temp DPF 400°C-450°C i tutaj jest taki myk,
    komputer odczytuje to jako dobre warunki do wypalania DPF i włącza procedurę wypalania nawet gdy nie jest w 100%
    zapełniony, zdarzyło mi się to dwa razy przy 87% zapełnienia i 92%
    -procedura wypalania zaczyna się przeważnie przy 100% zapełnienia i rozgrzanym silniku, jeżeli DPF jest zapełniony w 100%
    i odpalacie zimny silnik i po przejechaniu kilku kilometrów silnik łapie temp roboczą komputer natychmiast rozpoczyna wypalanie
    nie ma zmiłuj, to samo dojeżdżacie pod dom a tutaj wypalanie i trzeba przejechać jeszcze z 10km aby zkąńczyć wypalanie
    i to są bardzo poważne wady tego ustrojstwa
    -trzeba zwracać tylko uwagę by nie przerwać procedury wypalania gdy dojedziemy do celu a nie zauważymy że się zaczęła, co się
    stanie tego nie wiem bo nie miałem takiej niespodzianki
    Jeszcze jedna sprawa wypala mi się DPF od 100% do 16% nigdy nie zeszło niżej,
    przejechałem z 40tys km bez komputerowego wspomagacza więc nie wiem jak było wcześniej, 10tys nalatali w salonie teraz mam ponad 62tys więc nie wiem czy nowy wypala się do zera.
    Ostatnio edytowane przez tygri ; 13-05-2020 o 23:20

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016
    Dzięki bardzo, jest to mój pierwszy samochód z DPF, i chyba już co najmniej raz przerwałem procedurę.. ja jedynie co zauważyłem to inny dźwięk pracy silniki , taki metaliczny jakby stukanie zaworów, ale nie wiedziałem że to może być dopalanie DPF ...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    229
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Jeżeli przerwiesz procedurę to nie ma tragedii. Czasami zimą czekałem 2-3 minuty pod garażem żeby się dopalił, ale czasami pod pracą jak się śpieszyłem to gasiłem auto i tyle. Jak wracałem do domu to się dopalił i koniec. O dziwo w nowych autach DPF jest dosyć dopracowany i nie jest tak problematyczny jak kiedyś w starszych modelach.
    Pamiętaj ze dwukrotne przerwanie cyklu wypalania zaświeci kontrolkę i wtedy trzeba przegonić auto przed zgaszeniem, bo inaczej już tylko przez złącze OBD trzeba skasować błąd.

    Miałem tez raz sytuację że przerwałem wypalanie, ale chyba był już przy końcu, bo przez następne 200 km się nie uruchamiało.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    45
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016
    Ok, dzięki. Raz na dwa tygodnie robię większe trasy po ok 500 km, pytanie czy w trakcie spokojnej jazdy tj. ok 2 tys obrotów na autostradzie DPF się dopali czy koniecznie trzeba go " przegonić "

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2010
    Skąd
    Białystok
    Postów
    17
    Auto
    Stilo 1.9 M-jet 120KM, Tipo HB Lounge 1.6 M-jet 120KM
    Rocznik
    2007, 2016
    Cytat Napisał hkusmierz Zobacz post
    w trakcie spokojnej jazdy tj. ok 2 tys obrotów na autostradzie DPF się dopali
    Na pewno się dopali, w czasie długiej jazdy silnik ma optymalne warunki pracy(tak ma Diesel) a DPF ma temperaturę powyżej 300°C więc są idealne warunki. Ale w jeździe miejskiej też się dopali jeżeli mu nie przerwiesz, także niema tragedii. Z moich obserwacji wynika, że źle by było gdyby ktoś jeżdził zawsze tylko odcinki poniżej 10km ale chyba tacy nie kupują Diesela.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Są tacy, którzy 5 km w obie strony jeżdżą do pracy dieselem sam znam jednego

    U mnie DPF dopala się co 600 km, przynajmniej wg MESa i szczerze mówiąc jeszcze nie zauważyłem kiedy to się dzieje. Jeżdżę do pracy ponad 50 km w jedną stronę. Spalanie średnie około 5,6. Silnik nie dymi wg.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja jeździłem dieslem po 3 km do pracy, na szczęście nie miał depefa


 

Podobne tematy

  1. Zmiana radia na 5" w Tipo - Tipo
    Napisany przez onetek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2024, 22:05
  2. Montaż kamery cofania TIPO TIPO SEDAN
    Napisany przez TehegoZS na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-02-2022, 20:57
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 16:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-1-6-dpf-46808

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl