Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 165
Like Tree29lubi to!

Temat: Tipo 1,4 95km czy 120 km szybkie pytanie przed kupnem  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Sam mam teraz arone z litrowym silnikiem i przyspiesza extra ale tez sie nie podniecam jakby z 300 kunia było.
    No pewnie [emoji4] ale wygodnie jest jednak mieć te niutki niżej, jedziesz kulturalnie trzeba wyprzedzić to po prostu naciskasz gaz, olać biegi [emoji16]

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Trzeba by tu było jeszcze dodać, że kiedyś te 90 KM było wystarczające jak samochody ważyły około 1000 kg, i były to głównie 8-mio zaworowce, które dobrze już szły z dołu.

  4. #63
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Odnośnie tego litrowego tsi - tjet jest bardziej elastyczny. Ten silnik od strony osiągów jest ok ale spalanie na dzisiejsze standardy jest już mniej ok. można tylko dodać że z tych litrówek wyciśnięto już wszystko. t-jet jest w wersji mocno zachowawczej. pewnie dlatego że mocniejsza wersja wszystkie fiatowskie obliczenia średniej emisji posłała by w pizdu. ale od czego cinsoft itp. gdy podobnie jak w tsi wyciśniemy 115 KM z litra wówczas mamy 157 KM. Jak było euro 5 to tjet silnik z 155 KM był bardzo popularny w mito. apotem przyszło euro 6 i wszystko w poszło w ch...
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-03-2019 o 23:48

  5. #64
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2017
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    44
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 95KM LOUNGE
    Rocznik
    2016
    Na co dzień jeżdżę tipo z 95KM, ale miałem przez tydzień zastępczego t-jeta. T-jest jest ZDECYDOWANIE bardziej dynamiczny, i ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów - dzięki temu jedzie się na wyraźnie niższych obrotach co powoduje nieco niższy hałas we wnętrzu (6 bieg i 3000rpm to 113km/h dla 95KM i 121 dla t-jet).
    Niestety zdecydowanie więcej pali - przy tej samej trasie i czasie przejazdu mam spalanie niecałe 6 w wolnossącym, w t-jet to było 7,6, i to mimo tego że w t-jecie właściwie cały czas można było jechać na 6 biegu i spokojnie wyprzedzać bez redukowania. Nawet przy próbie eco-drivingu t-jet palił więcej o około 1l.

    Ciekawostka przy wyjeżdżaniu z ronda gdy jezdnia była mokra: na 2jce t-jet tak rwał że kontrola trakcji musiała go przyduszać
    kammar lubi to.

  6. #65
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Nie ma rady, jak to mówią turbo żyje turbo pije Przy prędkościach autostradowych ~130km/h Tipo 1.4tjet spaliło mniej lpg niż Punto 2 1.2 16v. Auta tankowane z jednego dystrybutora, Punto 2 w dodatku jechało w "tunelu" za Tipo

  7. #66
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,095
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Osobiście u siebie w wolno- ssącym, to nawet różnicę w mocy odczuwam z pełnym zbiornikiem, lub gdy jest rezerwa. A nie wspominam nawet co się dzieje gdy na pokład parę osób swoje dupska wpakuje. Ale nie narzekam. Wiedziałem co kupuję, i jestem w pełni świadom swojego wyboru. A i tak przy spokojnej jeździe to auto mi sie podoba.... (może to już starość.....)

  8. #67
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Przemek90 Zobacz post
    A mnie zastanawia jedna rzecz: kiedyś była większość silników 75 KM i 90 i wszyscy nimi zapierdalali i było fajnie i starczało do wszystkiego, dziś pojawia się tipo 95 KM i jest za słaby. Albo my staliśmy się roszczeniowi, albo te silniki są zamulone przez normy euro 6. Sam miałem hondę 1,4 90 KM i wystarczała w moje rejony i potrzeby, ale to może faktycznie inaczej projektowane było, niż współczesne auta.
    Nad czym się zastanawiać? Wystarczy porównać wagi aut i już jest odpowiedź.

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Jak już to kiedyś pisałem - to nie jest tak czarno na białym do określenia, że 95KM jest LEPSZY od 120KM lub odwrotnie. Wszystko sprowadza się do tego jakie kto ma priorytety i czego oczekuje a na co przymyka oko.

    Jak ktoś jeździ głównie pustym autem i woli jeździć oszczędniej ale za to mniej dynamicznie i nie przeraża go zmulone auto - dla niego wolnossący będzie rozsądniejszym wyborem.

    Jak ktoś z kolei jeździ w trasy albo załadowanym autem, albo po prostu ceni sobie bardziej dynamikę i szerszy zakres użytecznych obrotów, a jednocześnie nie przeszkadza mu wyższa cena zakupu samochodu i spalanie większe o 1-2 litry, to dla niego rozsądniejszym wyborem będzie T-jet.

    W skrócie - patrzysz na kasę a nie chcesz LPG, to bierzesz 95KM.
    Stać Cię na dopłacenie do auta i na odrobinę wyższe spalanie, lub masz plany jeździć na LPG - bierzesz 120KM.

    A jak ktoś chce gaz to idąc za lekturą tego forum powinien brać T-jeta.

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    . Jak było euro 5 to tjet silnik z 155 KM był bardzo popularny w mito. apotem przyszło euro 6 i wszystko w poszło w ch...
    W Abarth 500 cały czas jest w ofercie podobny T-Jet w wersjach 145KM i 160KM pomimo nowych norm. Są jeszcze wersje 165KM i 180 KM, tylko już z innym turbo. Problemem T-Jeta jest wysokie spalanie a co za tym idzie wysoka emisja spalin, która by obecnie nie przeszła przy 150 KM w masowo sprzedawanym samochodzie jak Tipo. A szkoda, bo wypuścili niedawno ciekawie wyglądającą wersję SPORT ale technicznie nie zmienili nawet 1 śrubki....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kammar Zobacz post

    W skrócie - patrzysz na kasę a nie chcesz LPG, to bierzesz 95KM.
    Jak patrzysz na kasę to wiadomo, że chcesz LPG. A jak chcesz LPG to powinieneś brać T-Jeta. Wychodzi więc, że T-jet jest lepszym silnikiem od zwykłego 1.4 pod każdym względem.
    I tak jest w istocie. Teoretycznie słabszą wersję powinien kupić co najwyżej ktoś, kto jeździ głównie po mieście i robi na tyle małe przebiegi, że nie chce pakować się LPG. Reszta powinna brać T-Jeta.
    Dlaczego w takim razie, większość sprzedaży to zwykły 1.4 16V ? Bo jest tańszy a nie każdy chce/może zapłacić więcej za samochód. Na początku sprzedaży niektórzy jeszcze łudzili się, że będą sobie tanio pomykać na LPG bo prosty, sprawdzony silnik. Po prostu nikt się nie spodziewał, że Włosi przyoszczędzą coś na tym silniku i że do gazu już nie będzie się nadawał...

  11. #70
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Teoretycznie słabszą wersję powinien kupić co najwyżej ktoś, kto jeździ głównie po mieście i robi na tyle małe przebiegi, że nie chce pakować się LPG.
    Zamiast "i" w tym zdaniu powinno być "lub". Wtedy można się zgodzić. Jak ktoś jeździ stricte po mieście jak np. Ja to różnica średniego spalania 95 vs 120 to ponad 3L/100km.

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2019
    Skąd
    Polska
    Postów
    35
    Auto
    tipo 1,4 120km
    Rocznik
    2018
    Panowie,te Wasze spalanie 7 czy 8 litrów to dla mnie baja. Teraz mam bmw i to byle co pali od 8 (jazda eko ) do 14 (brak lpg bo to samochód na chwilę). Z zakupem lipa ,póki co zostały same budy, które albo są ciut za drogie i mają wyposażenie nie koniecznie mi potrzebne,albo masa 95 na które nie patrze. Plan jest aby po czekać do października i wtedy rozejrzeć się lub po prostu zamówić coś co będzie dostosowane do mnie i zapłacić o te 4 kafle więcej i mieć to co chcę.

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tipo Zobacz post
    Panowie,te Wasze spalanie 7 czy 8 litrów to dla mnie baja. Teraz mam bmw i to byle co pali od 8 (jazda eko ) do 14 (brak lpg bo to samochód na chwilę). Z zakupem lipa ,póki co zostały same budy, które albo są ciut za drogie i mają wyposażenie nie koniecznie mi potrzebne,albo masa 95 na które nie patrze. Plan jest aby po czekać do października i wtedy rozejrzeć się lub po prostu zamówić coś co będzie dostosowane do mnie i zapłacić o te 4 kafle więcej i mieć to co chcę.
    Spalanie to bardzo indywidualna sprawa.
    Mam co prawda stosunek do spalania całkowicie obojętny ze względu na miesięczny niewielki przebieg, ale warto mieć na uwadze, że w gęstym mieście z wieloma korkami Tipo 1.4 t-Jet pali naprawdę całkiem sporo.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2019
    Skąd
    Polska
    Postów
    35
    Auto
    tipo 1,4 120km
    Rocznik
    2018
    Faktycznie mało nie pali,ale jedzie

  15. #74
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    DJ
    Postów
    119
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    To może po prostu lepiej jest wybrać Tipo z silnikiem diesla? Mój 1.6 MJet pali w cyklu mieszanym 6.1L / 100km. Może warto rozejrzeć się w tych samych pieniądzach za półtorarocznym albo dwuletnim szwajcarem z 3 letnią gwarancją fabryczną, bo taką mają właśnie Tipa ze Szwajcarii? Na duży plus zasługuje bogate wyposażenie jakie dostajemy w takim Tipo. W cenie nowego golasa Tipo POP z polskiej dystrybucji z dwuletnią gwarancją fabryczną.

    Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka

  16. #75
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2019
    Skąd
    Polska
    Postów
    35
    Auto
    tipo 1,4 120km
    Rocznik
    2018
    A ile te silniki 1,6 wytrzymują? jakoś do diesla mnie nie ciągnie. Ponoć benzyna prostsza w obsłudze i kosztach eksploatacji. Szukając w ogłoszeniach natrafiłem na 1,6 od dilera z demo. Kwota przyjemna bo coś koło 52 tysięcy.


 
Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ostrzeżenie przed kupnem Cromy z Olx.pl
    Napisany przez Cinek1 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2018, 10:37
  2. Kilka pytań przed kupnem
    Napisany przez leszekomega na forum Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 10-12-2017, 13:34
  3. Bravo 2 1.9 8V 120KM - kilka pytań przed kupnem
    Napisany przez szuwar333 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-06-2017, 00:13
  4. Prośba o opinię przed kupnem CROMA
    Napisany przez Szary na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2015, 14:59
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-06-2013, 15:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-1-4-95km-czy-120-km-szybkie-pytanie-przed-kupnem-44179

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl