Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2023
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat tipo
    Rocznik
    2017

    Tipo 1.3 multijet problem z ciśnieniem oleju

    Witam od jakiegoś czasu borykam się z komunikatem niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik ten komunikat pojawia się raz na dwa dni czasami codziennie ale tylko przy pierwszym uruchomieniu silnika rano gdy auto stoi przez noc później przez cały dzień niema problemu nie pokaże się tylko przy pierwszym uruchomieniu jak auto postoji przez noc i dziś doszedł czek silnika start stop i błąd o numerze P06D-00 zablokowanie ciśnienia pompy oleju o zmiennej wydajności panowie co to może być gdzie jest problem jak to rozwiązać



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,031
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przy pompie oleju (jak kolo pasowe) masz regulator cisnienia oleju,moze on szwankuje.Dobrze jest pomierzyc cisnienie oleju (manometerem). Cisnienie oleju na obr. jalowych 2 bary, przy 3tys. 4 bary.Masz dwa czujniki cisnienia oleju ,jeden przy glowicy, drugi w obudowie filtra oleju.
    taki zawor https://allegro.pl/oferta/46336109-z...td-14404797943

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2023
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Przy pompie oleju (jak kolo pasowe) masz regulator cisnienia oleju,moze on szwankuje.Dobrze jest pomierzyc cisnienie oleju (manometerem). Cisnienie oleju na obr. jalowych 2 bary, przy 3tys. 4 bary.Masz dwa czujniki cisnienia oleju ,jeden przy glowicy, drugi w obudowie filtra oleju.
    taki zawor https://allegro.pl/oferta/46336109-z...td-14404797943
    Przy głowicy ? To będę musiał poszukać dobrze bo widziałem jak by oba znajdowały się na obudowie filtra oleju 🤔

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,031
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze byc, mogli zmodyfikowac i wrzucili na magistrali przy filtrze oleju. W kilku silnikach ,w ktorych mialem okazje grzebac, czujniki byly w tych miejscach co pisalem.U Ciebie jak wywala S&S , bo bedzie raczej regulator....

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2023
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Moze byc, mogli zmodyfikowac i wrzucili na magistrali przy filtrze oleju. W kilku silnikach ,w ktorych mialem okazje grzebac, czujniki byly w tych miejscach co pisalem.U Ciebie jak wywala S&S , bo bedzie raczej regulator....
    Gdzieś słyszałem że były też problemy z całym korpusem chłodniczymi oleju ze tam jakieś zaworki też występują i też się uszkadzają które trzymają ciśnienie czy to już nie dotyczy mojego modelu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,031
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mozesz wymienic calą podstawe filtra z zaworkami,nie kosztuje majątek.Naprawe mozesz zaczac od podmiany czujnikow(najtansza opcja).To tyle.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2023
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat tipo
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Mozesz wymienic calą podstawe filtra z zaworkami,nie kosztuje majątek.Naprawe mozesz zaczac od podmiany czujnikow(najtansza opcja).To tyle.
    Sprawdziłem ciśnienie oleju na jednym czujniku który jest koło paska alternatora ciśnienie pokazało 2 bary na zegarze na biegu jałowym a na drugim czujniku jest zaraz pod filtrem nie na ciśnienia jest zero nwet chialem żeby poszło z wierzą przy odpalonym silniku i nic nie poszło co to może być ?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,031
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jak masz diagnostyke, zobacz jaki blad wywali po odpieciu tego czujnika.Byc moze problem tkwi w podstawie filtra oleju lub skopal sie ten regulator cisnienia , co wyzej wspominalem.W tym silniku masz pompe oleju o zmiennej wydajnosci, poczytaj sobie o niej na necie ,bedziesz mial jasnosc...


 

Podobne tematy

  1. Problem z ciśnieniem oleju w silniku 2.3 177 km
    Napisany przez Tomek159159 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-11-2022, 20:56
  2. Szukam kostek do cewki zapłonowej + problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez Mateusz-pelcu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2017, 10:55
  3. Problem z ciśnieniem paliwa w Bravo 1.9 multijet 150 km
    Napisany przez michal81 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-07-2014, 20:59
  4. [silnik] 1.4 12v Brava problem z zbyt dużym ciśnieniem oleju
    Napisany przez Banas921 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531tipo-1-3-multijet-problem-z-cisnieniem-oleju-53262

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl