Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 131
Like Tree36lubi to!

Temat: System start - stop  

  1. #91
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Mi akumulator chodzi idealnie a S&S działa cały czas , więc być może faktycznie nieużywany akumulator zgodnie z zaleceniem szybciej się rozsypał . Wiem dobrze, ze zmiennych do nieuruchomienia s&s jest sporo ale w praktyce podczas normalnej jazdy Lancią , S&S z reguły działa. W Alfie było tak, że działał a za chwilę już nie działał, wystarczyło ją trochę mocniej przegonić. W Seacie czasem nie załączał się na którymś skrzyżowaniu. Zakładam, że tak duże różnice w pracy S&S w tym samym koncernie i przy ten samej generacji systemu wynikają właśnie z tego, że jeden silnik jest z turbo a drugi bez. Ciężko to inaczej wytłumaczyć.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Mi akumulator chodzi idealnie a S&S działa cały czas , więc być może faktycznie nieużywany akumulator zgodnie z zaleceniem szybciej się rozsypał . Wiem dobrze, ze zmiennych do nieuruchomienia s&s jest sporo ale w praktyce podczas normalnej jazdy Lancią , S&S z reguły działa. W Alfie było tak, że działał a za chwilę już nie działał, wystarczyło ją trochę mocniej przegonić. W Seacie czasem nie załączał się na którymś skrzyżowaniu. Zakładam, że tak duże różnice w pracy S&S w tym samym koncernie i przy ten samej generacji systemu wynikają właśnie z tego, że jeden silnik jest z turbo a drugi bez. Ciężko to inaczej wytłumaczyć.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Próba jednego auta (ani nawet trzech czy dziesięciu) to żadna próba.
    Dotyczy to ciebie jak i kolegi krówka. To znaczy, że ani każdemu kto ma start stop wyłączony padnie akumulator, ani każdemu kto ma włączony start stop nic się nie dzieje.

    Inżynierowie nie są idiotami, ale płaci im korporacja, a to wymusza kompromisy. Jeśli masz być mądrym inżynierem, to nie tylko w stronę użytkownika, a raczej w stronę firmy, w której pracujesz.

    Dziwne jest to, że nacisk na ekologię idzie w kierunku nowych aut, zamiast w kierunku starych. Łatwiej jest UE zmusić korporacje do arcy bezsensownych norm i śrubowania cen i wycofywania modeli, bo nie opłaca się ich zmieniać pod te normy, niż sprawdzać Polaczków czy nie wycięli DPF, czy nie leja wytryski i czy nie palą oponami w piecu.
    Skutkiem tego ludzie będą jeździć coraz starszymi autami, zaniedbanymi, bo nikt nie sprawdza jakości spalin i będą generować smród. Mój wyłączony start stop jest tu jak pierdnąć w szambie.
    Gdyby mnie ktoś zapytał dlaczego mam start stop wyłączony, odpowiadam, że algorytm jego załączania jest niedostosowany do mojego trybu jazdy.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Rozumiem, że "woda" chłodzi i smaruje łożysko ślizgowe i oś turbiny? Do tego przy zatrzymanej pompie "wody"? Oś turbiny obracajac się bez ciśnienia i przepływu oleju nie degraduje i nie przypala oleju, zanim z obrotów nie zejdzie? Może jest lepiej, gdy schodzi z wyższych obrotów, obracając się odpowiednio dłużej? Może natychmiast się zatrzymuje?
    W dieslach turbiny nie są chłodzone płynem że względu na niższą temperaturę spalin, więc jak tam z chłodzeniem przy nagłym wyłączeniu silnika sprawa wygląda?
    Jak długo turbina schodzi z obrotów? jakie to są obroty? czy nienapędzana spalinami nie obraca się krócej?
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Może i nic, tylko skąd "karmel" w sitku potrafi się zrobić i zatkać? Następuje to szybciej, gdy jest więcej cykli rozruchu i zatrzymana silnika.
    Jakim "sitku"? chyba że masz na myśli filtr. Jak zmierzyłeś częstotliwość występowania tego zjawiska w zależności od ilości rozruchów?

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Widzę, że bardzo źle traktuję silnik i turbinę, bo czekam 10s po zatrzymaniu, zanim silnik wyłączę, a po butowaniu ponad minutę... Co ciekawe, w instrukcji o ostrej jeździe piszą. Na swoim aucie tego scenariusza nawet nie zamierzam testować, bo zapewne S&S od razu wyłączy silnik.
    Dlaczego nie czekasz 8 albo 12 sekund? 10 sekund to optimum dla długowieczności turbiny? Ja po każdej jeździe cmokam koło kierownicy i ma to taki sam wpływ na żywotność samochodu jak twoje czekanie 10s po jeździe.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Pierwszy właściciel to może mieć to gdzieś, sprzeda przed 100tys.km, a bujał się będzie następny - wszelkie "oszczędności" weźmie na klatę.
    Jak dla mnie S&S to zło i tyle. Jeśli ktoś lubi, to jego sprawa, no i następnego właściciela.
    Bardzo dobrze że dbasz o kolejnego właściciela samochodu, zadzwoni zadowolony po zakupie i powie: dobra robota Krówka.

  5. #94
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja tez chwile czekam po jezdzie. Mniej niz 10 sekund. Po szybkiej autostradowej kilkanascie-kilkadziesiat. Nie zbawi mnie to.

  6. #95
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Jak długo turbina schodzi z obrotów? jakie to są obroty? czy nienapędzana spalinami nie obraca się krócej?
    Niemożliwe, bez spalin nadal się obraca, ale krócej To znaczy, że napędzana spalinami obraca się dłużej? O ile dłużej? Tak, teraz czepiam się słówek, skoro dałeś możliwość. W sieci podają z jakimi prędkościami obrotowymi pracuje, może znajdziesz. Dolotu powietrza do turbiny nie zamierzam ściągać, żeby sprawdzić jak długo będzie się obracać wirnik.

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Jakim "sitku"? chyba że masz na myśli filtr.
    Doskonale wiem co mam na myśli. Jako, że widzę masz blade pojęcie o zasilaniu olejem turbiny w FCA, to napiszę. W śrubie zasilającej turbinę olejem jest tzw potocznie nazywane "sitko", czyli filtr siatkowy (niestety nylonowy) Są marki aut, do których producent tego "sitka" nie daje.


    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Jak zmierzyłeś częstotliwość występowania tego zjawiska w zależności od ilości rozruchów?
    Nie mierzyłem, bo nie mam takiej możliwości, za to widziałem te "siatki" na wielu forach oraz opisami sytuacyjnymi. "Piękniej" wyglądają gdy jeszcze przedłuża się terminy wymiany oleju, ostatecznie doprowadzają do zatarcia turbo z powodu rozpadnięcia się i zatkania dopływu oleju. Dobra praktyka każe co około 45tyś. km wykręcać tą śrubę i kontrolować - a najlepiej od razu założyć nową, oczywiście z nową podkładką


    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Dlaczego nie czekasz 8 albo 12 sekund? 10 sekund to optimum dla długowieczności turbiny? Ja po każdej jeździe cmokam koło kierownicy i ma to taki sam wpływ na żywotność samochodu jak twoje czekanie 10s po jeździe.
    Może i dłużej czekam, ustaliłem sobie, że po jeździe na niskich obrotach tak robię i co? Możesz sobie cmokać co chcesz, moje auto i mogę robić z nim co mi się podoba, a że mi z tym dobrze, to Tobie nic do tego, skoro lepiej się z tym czuję. Wolnossaka też od razu nie wyłączam
    Analogicznie do tekstów - "80tyś. za Tipo? Nigdy w życiu."

    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Bardzo dobrze że dbasz o kolejnego właściciela samochodu, zadzwoni zadowolony po zakupie i powie: dobra robota Krówka.
    Osobiście to mam gdzieś drugiego właściciela, za to kiblem nie lubię jeździć i robię to dla siebie Jeśli Tobie się to nie podoba, to nie mój problem. Nie moim problemem jest również bezproblemowa eksploatacja mojego "parcha" GP, o którego nie dbam jak typowy janusz.

    Dla "zdrowotności" turbiny, to jeszcze może należy przegazówkę przed wyłączeniem silnika zrobić Przecież jest chłodzona "wodą"... Hmm, patent na drugiego właściciela
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-12-2018 o 12:00

  7. #96
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 TJET
    Rocznik
    12.2018
    Czy komuś udało się wyłączyć S&S na stałe? U mnie domyślnie jest włączony po uruchomieniu silnika, zastawiam sie czy jest na to jakiś sposób, może MES?

  8. #97
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Do endriu44 nie wiem jak jest teraz w tipo. U mnie w Doblo 95km z 2011 pod maską przy akumulatorze jest taka dodatkowa plastikowa klema szybko odpinana która podobno odpowiada za działanie s&s. Kiedyś serwis przy przeglądzie mi to odpioł i s&s nie działał. Aktualnie kupiłem nowe Doblo z silnikiem t-jeta 120km i tam już s&s wogóle nie ma.

  9. #98
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Endriu - zależy od softu który masz w aucie - ja mam z 2017 i się nie włączy, aż go nie naduszę sam. Ostatnio się pojawiły wpisy, że nowy soft Tipo juz nie pozwala na permanentne wyłączania SASa bo Fiat dostał karę podobno za to i teraz oprócz takiej samej ilości spalin (bo ten co wyłączął i tak wyłącza), mamy dodatkowo rzeszę zdenerwowanych użytkowników Ot , urzędnicy......

  10. #99
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    bo Fiat dostał karę podobno za to
    Podaj źródło, a nie z kapelusza piszesz Euro 6d za tym stoi.

  11. #100
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał endriu44 Zobacz post
    Czy komuś udało się wyłączyć S&S na stałe? U mnie domyślnie jest włączony po uruchomieniu silnika
    Zapytaj w service,jak byłem zainteresowany kupnem Dustera 1,6b na jesieni 2017 r. to sprzedawca zapewniał mnie,że wyłączą mi to na stałe przed wydaniem auta,
    ale teraz to nie wiem czy się da.

  12. #101
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Zapytaj w service,jak byłem zainteresowany kupnem Dustera 1,6b na jesieni 2017 r. to sprzedawca zapewniał mnie,że wyłączą mi to na stałe przed wydaniem auta,
    ale teraz to nie wiem czy się da.
    Ciekawe czy MES będzie mieć opcję zmiany tego.

  13. #102
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2018
    Bodajże od września 2018 nie ma możliwości wyłączenia SS na stałe. Mam auto z 2018 i też tego SS nie potrafię wyłaczyć, jak się skończy gwarancja to pokombinuje coś z komputerem zeby go przeprogramować, ewentualnie wepnę przekaźnik w instalację.

  14. #103
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Podaj źródło, a nie z kapelusza piszesz Euro 6d za tym stoi.
    ja pierniemiczu jak tu ludzie są wrażliwi, strach się odezwać pomału

    1. proszę, oto źródło: linczek
    2. zwracam uwagę na słowo "podobno" w moim poście, uprzedzając fakty.

  15. #104
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie wiem w ogóle czemu taki system, który ma wpływać na emisje spalin, jest czy był dostępny do wyłączenia przez użytkownika. Nie chcesz jezdzic z systemem start stop to kup auto bez tego, proste. W taki sposob to mozna jezdzic bez katalizatora itp. bo nie lubie, nie chce...

  16. #105
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Nie wiem w ogóle czemu taki system, który ma wpływać na emisje spalin, jest czy był dostępny do wyłączenia przez użytkownika.
    Jeszcze żeby S&S dbał o kieszeń użytkownika, czyli turbinę, akumulator, silnik, rozrusznik itd. Co więcej, żeby te elementy były lepszej jakości, bo akumulatory cienkie są.
    Dlaczego producenci nie montują elektrycznych pomp płynu chłodniczego i oleju? Wtedy silnik i turbina by nie dostawała, mniej by się to zużywało itd., kosztów dołożenia nie wspominam - oszczędności spore.
    nightingale79 lubi to.


 
Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 18:33
  2. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  3. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-start-stop-39836

https:fiatklubpolska.plinstalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538system-start-stop-398363

fiat tipo system start stop

Tipo start-stop

fiatclibpolska wylaczenie startstop tipo ii

start stop punto evo awaria

Akumulator do fiata Tipo sedan start Stop

start stop niedostepny abarth

rozrusznik fiat tipo 1.4 t jet stsrt stop

start stop w Fiat Tipo

tiponstart stop

Fiat system start stop

tipo statt stop

bravo ss wylaczyc

bravo start stop rozrusznik

fiat doblo 1 3 mjt nie dziala startstop

tipo brak przycisku start stop

fiat punto evo star&stop nie dostepny

start stop po swapie fiat

fiat start.costop

fiat tipo start stop

fist start stop jak

jak dziala system start stop we fiacie

instalacja gazowa a system start stop

system start stop w pandzie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl