Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree3lubi to!

Temat: Serwis FCA Bielsko - podejście pierwsze  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016

    Angry Serwis FCA Bielsko - podejście pierwsze

    Jak też obiecałem tak zrobiłem. Spisałem listę problemów i pierdół i wio do serwisu. Pierwszy raz byłem w sobotę, umówiliśmy się na dziś. Panowie mili, kulturka także na plus.
    Ale to w sumie tyle. Poniżej przedstawię Wam listę zgłoszonych rzeczy oraz to co zostało "zrobione"
    - Opóźnienie reakcji na gaz - krótka jazda próbna z mistrzem zmiany, diagnoza: Ten typ tak ma, oni nie są w stanie nic zrobić, Fiat musiałby wydać nowe oprogramowanie silnika, trzeba się przyzwyczaić,
    - Stuk przy pierwszym odpalaniu danego dnia - Reakcji brak, dosłownie zero!
    - Karta ratunkowa do auta - nie mają,
    - Marznący ręczny - ten typ tak ma, nie zaciągać ręcznego - no kurde super, szkoda tylko, że nie zawsze się da,
    - Śruba w klapie od zawiasu ma obrobiony łepek - widać na przeglądzie zerowym ktoś regulował klapę, to tylko śrubka, tak zostanie,
    - Pod obciążeniem typu dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, klima silnik nie podbija obrotów, stoi w miejscu i zaczyna wibrować co mocno czuć na pedałach i kierownicy (mowa o wolnych obrotach na zagrzanym silniku) - po podłączeniu do komputera, zero błędów i ponownie ten typ tak ma, musielibyśmy mieć inne oprogramowanie silnika... Znów ta sama śpiewka,
    - Regulacja spryskiwaczy (perełka) - Przecież pryskają dobrze (na postoju a mowa o jeździe) doszli do wniosku, że nie potrafią oraz nie mają sposobu jakby to zmienić, podwyższyć, zmienić kąt, cokolwiek. Mechanik wspomniał coś o naginaniu maski, żeby spryski pryskały wyżej, wtedy to już mi się słabo z wrażenia zrobiło.

    Podsumowując - straciłem tylko czas, nie zostało zrobione NIC, moje uwagi co do pracy silnika oraz wspominania o tym, że większości nam na forum doskwiera ta dotkliwość. Potraktowali to chyba na zasadzie, że przyjadę pogadam sobie i pojadę... SUPER.
    Jedyną dobrą wiadomością jest to, że na serwisie i placach stało od groma nowych Tipek czekających na nowych właścicieli a sporo z nich było przygotowanych pod odbiór.
    Zastanawiam się tylko jakie kroki poczynić teraz...
    marnyd4d lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    - Karta ratunkowa do auta - nie mają,
    To chyba o to chodzi ? :
    http://aftersales.fiat.com/eLumData/...01_11.15_T.pdf
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    To widziałem jednak przydałaby się jeszcze naklejka na szybę

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Ridi Zobacz post
    Mechanik wspomniał coś o naginaniu maski, żeby spryski pryskały wyżej, wtedy to już mi się słabo z wrażenia zrobiło.
    Czepiasz się, fachowo podszedł do sprawy Mistrz w swojej klasie

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Ridi, dlaczego mnie nie dziwi że nic nie załatwiłeś. Dopiero gdy im pokażesz palcem "to pizdło" to się nad tym pochylą ... Ja dziś z ciekawości zadzwoniłem do ASO i bez podawania moich danych wypytałem czy mieli już taką naprawę ( chodzi o te dzwonienie przy odpalaniu , mówię "przecież nie możliwe że nikt do was jeszcze z tym nie zawitał ... " a odpowiedź "ależ skądże , nic nigdy takiego nie widzieli, nie słyszeli, normalnie nie wiarygodne ... Szkoda zdrowia i czasu ....

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Szczególnie zdrowia, tym gazem zajmą się pewnie dopiero jak ktoś (czego nikomu nie życzę) nie będzie w stanie uciec ze skrzyżowania i zabije go jakiś rozpędzony tir nie widząc że ma czerwone, czy w inny sposób stanie się komuś coś poważnego...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    pamiętam jak dziś jakie me wielkie zdziwienie było jak mi "wylał" się amorek w seicento ... wymienili ten wylany bo "na drugim Pan jeszcze pojeździ i nie ma podstaw go wymieniać" . Jedno jest pewne Tipka nie kupiłem ze względu na dobre ASO ... po prostu się w nim zakochałem. Ale jak mam jechać do ASO FCA to mi się wrzody otwierają. Ale dziś przesiedziałem pół dnia w serwisie KIA i powiem tak, nic lepiej ! Litości !

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Przypomina mi to zabawę z serwisem Suzuki gdzie byliśmy 4 razy autem bo ktoś nie podłaczył wężyka spływowego kondensatu z klimy i było mokro u pasażera... 4 razy o głupi wężyk

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ridi właśnie myślałem że tak podejdą do sprawy i oleją temat zganiając na to że ten typ tak ma. Chyba musieli byśmy wszyscy pojechać razem do jednego serwisu z tymi problemami o których pisałeś bo większość z nas ma te przypadłości w swoich tipkach i może wtedy zajęli się tymi usterkami. ASO FIATA TO TOTALNE DNO miałem tego przykład gdy byłem na przeglądzie po 15tys km. Ten drżący silnik na wolnych obrotach strasznie mnie irytuje
    Ostatnio edytowane przez marnyd4d ; 17-01-2017 o 20:48

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Moim pomysłem jest zgadanie się i wybranie jakiejś osoby która ma chęci aby rozdmuchać to na TVN Turbo w turbo kamerze... Ktoś spory czas temu wspominał o pozwie zbiorowym, że można to podciągnąć pod pośrednie zagrożenie zdrowia i życia... przydałby się jakiś znajomy prawnik aby to skonsultować...

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ale z tymi obrotami to mechanik mógł mieć rację. Tego się nie da zmienić Examinerem, tym steruje oprogramowanie ECU. Prędzej by to "tuner" zrobił.
    To nie era gaźników, gdzie można było podkręcić śrubkę i obroty rosły. Po drugie gdyby coś oni grzebali (własne modyfikacje) to pewnie Fiat w razie jakiejś wpadki z takim egzemplarzem by się wypiął na ASO, że we własnym zakresie modyfikowali oprogramowanie ECU. Niejako oni mają związane w tej kwestii ręce. Co innego wymienić oprogramowanie na nowsze, dostarczone od producenta.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Miszko, rozumiem, tylko dlaczego mimo zgłoszeń i to dość wielu stawiają sprawę tak, że to nie jest żaden problem i nauczcie się z tym żyć, a nie ruszą sprawy dalej? Idąc tym tokiem włączając jeszcze kilka rzeczy w aucie możemy dosłownie udusić silnik. Każde jedno auto jakie znam / prowadziłem / jechałem dostosowuje pod obciążeniem alternatora obroty tak aby silnik nie drgał i się nie dusił.
    Dodatkowo alternator to źródło napięciowe, czyli ma dawać ciągle 14.4 +- 0.2V, jednak w Tipo tak nie jest przez to, że ECU nie podbije obrotów. Jak to łatwo zauważyć? Włączyć nawiew na 2 / 3 bieg i odpalić grzanie szyby... dmuchawa zwolni dość znacznie co słychać. Co oznacza, że spada napięcie w instalacji a spada bo silnik nie podbija obrotów by alternator utrzymał napięcie nominalne... Takie błędne koło.
    Aso traktuje nas tak, że pogadamy i nam minie zamiast posłać zgłoszenie i sprawę dalej, te obroty jak i opóźnienie na gazie to nie jest rzecz normalna.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Co do jakości obsługi to nie neguje, że mogła by być ona lepsza i do sprawy mogli podejść po ludzku.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Słuchajcie, trochę na obronę chłopaków z serwisu Fiat na Katowickiej - chyba o nich chodzi - od 10 lat robię tam wszystkie swoje Fiaty (w sumie 3, 4 jedzie) i jeżeli macie jakieś upierdliwe dla was usterki to na jednej wizycie się nie skończy.

    Radi@
    Pierwsza usterka - niestety zależy na kogo trafisz. Polecam Abramczyka - jeżeli jeszcze pracuje, dla mnie osobiście jest jak lekarz POZ, jak miałem coś załatwić to umawiałem naprawę na jego zmianę.
    Druga usterka - odpalanie świadczy o tym, że spływa olej i na początku masz praktycznie metal o metal. Jeżeli odpalasz codziennie to w sumie nie powinno się zdarzać - jaki przebieg?
    Karta ratunkowa - auto świeże więc może faktycznie nikt im nie dał skąd można wydrukować - powinni mieć naklejki chociaż.
    Ręczny - zasadniczo nie zaciąga się ręcznego na mrozie - ta zasada dotyczy każdego auta - nie jest specyficzna dla Fiatów, na mrozie zostawia się auto na najniższym biegu w zależności od kierunku pochylenia (1 lub wsteczny), ja zwykle zostawiam na 1.
    Śruba - no to powinni wymienić, raczej nie najlepiej świadczy to producencie, pewnie regulacja jeszcze na linii.
    Wibracje - ewidentnie niedoróbka oprogramowania - tu faktycznie nic nie zrobią, ale może wkrótce pojawią się mody
    Spryskiwacze - jeżeli są takie same jak w GPunto (a raczej tak) to nie da ich się wyregulować, to tzw. mgiełka, a ponieważ przy szybszej jeździe ciśnienie jest za małe to nie sposób normalnie spryskać szyby. W punto robiłem tak, że trzymałem spryskiwanie aż przechodziły przez strumień wycieraczki i wtedy był lepszy "rozbryzg" na szybę. Oczywiście możliwe jest, że plastik z maską został niewłaściwie spasowany.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    @fffun, Ridi, nie radi Tak, Katowicka i uwaga byłem u Pana Abramczyka, zna mnie, mojego ojca jak i brata.
    2 usterka, 1600km, jeżdzony codziennie, przynajmniej 20km
    Karta ratunkowa to owszem pierdoła.
    Ręczny, wiem, ale nie zawsze mam warunki, nie zostawię auta na biegu gdy jest spora górka, a nie mam jak zaprzeć się kołem o krawężnik np.
    Śruba, ponownie pierdoła, ale świadczy moim zdaniem o totalnym olewnictwie.
    Wibracje, nie wymagałem od nich natychmiastowej reakcji, ale jakiegokolwiek kontaktu, sygnału wyżej o tym problemie.
    Spryski, chwalili mi się, że na punto były podkładki, podciąganie plastików i inne cuda, tu proponowali gięcie maski... Co do nich gdy jadę 50km/h i więcej to pryskają tak (niezależnie od tego ile czasu pryskam), że górna część wycieraczki kierowcy (powyżej ramienia) trze cały czas na sucho jeszcze bardziej rozmazując wręcz na matowo to co znajduje się na szybie co chciałbym umyć.

    Do Pana Abramczyka mam szacunek, zna się na rzeczy i można z nim pogadać, ale w moim przypadku na pogadance się skończyło. Opóźnienie reakcji na gaz mimo kilkukrotnego opisu jak i demonstracji problemu podsumował tak, że kupujemy auto o tej masie z 1.4 i chcielibyśmy żeby miało moc i dynamikę. Ja o gruszce, on o pietruszce... Nie było z mojej strony mowy o tym, że auto słabe, tylko o tym, że jakakolwiek reakcja na gaz przez samochód pojawia się po około sekundzie...
    marnyd4d lubi to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Podłączenie pod kompa Bielsko-Biała i okolice
    Napisany przez ossa44 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-03-2019, 20:55
  2. Zdjęcie biurowca Fiata Bielsko- Biała
    Napisany przez sylwia-bb na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-12-2015, 10:50
  3. Szukam warsztatu zajmującego się zawieszenie (Bielsko-Biała)??
    Napisany przez matek222 na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-07-2013, 14:47
  4. Szukam warsztatu Cieszyn, Skoczów, Bielsko lub okolice!
    Napisany przez paszko na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-03-2009, 23:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo open rear potentiometer

fiat tipo sedan pop nowy salon bielsko

fiat serwis bielsko forum

fiat tipo naprawa

www galinex.pl pszczyna

serwis fiata bielsko biala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl