Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 31 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #226
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    No jeździsz trasy i na trasie ładnie Ci pali. I fajnie. Sądziłem, że wyłapałeś z mojego posta coś więcej niż uszczelkę. Ale życie. W czuły punkt trafiłem.

    100 km za 22 zł? A gdzie teraz LPG w takich cenach?! U nas po 2,55 już.
    u mnie spalanie średnie z 13 tyś km wynosi 8,8l/100km. Przy dzisiejszej cenie 2,50 na BP wychodzi jak w ryj strzelił 22 zł



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    No jeździsz trasy i na trasie ładnie Ci pali. I fajnie. Sądziłem, że wyłapałeś z mojego posta coś więcej niż uszczelkę. Ale życie. W czuły punkt trafiłem.

    100 km za 22 zł? A gdzie teraz LPG w takich cenach?! U nas po 2,55 już.
    Np. Auchan Żory 2,45.
    Nie czuły punkt. Po prostu chcę mieć sprawny przyrząd do jeżdżenia nie będący odroczonym w czasie wyrokiem.
    Fordem się interesowałem, (nie kupiłem m.in. bo pojawił się ten fabryczny LPG) stąd nawiązanie do tematu.
    I okazuje się że problem istnieje, to nie tylko kwestia artykułu ale można zajrzeć na kilka forów.
    Prawidłowość jest jednak taka jak na początku - inne się nie psują bo kolega ma i sobie chwali, (co tam pęknięta głowica w innych), psuje się tylko fiat bo łączniki stabilizatora itp.

  4. #228
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie chciałbym przesadnie ciągnąć offtopu i próbować przepychać wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

    Ale prasa się przesadnie nie rozpisuję o również upierdliwej eksploatacji Tipo: Ściąganych głowicach przy 30 tyś. przebiegu, wspomnianej trwałości zawieszenia, konsumpcji oleju, sprzęgieł itd.

    Znam osobiście więcej przypadków niż CZYTAŁEM gdzieś w otchłani for internetowych innych marek. Wystarczy się wybrać pod duże ASO i zobaczyć co zalega.

    Nie chciałem nikogo obrazić. Przepraszam za tą wrzutkę z uszczelką. Już milczę.

  5. #229
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Szanuje twoje zdanie. Otwarło oczy na kilka rzeczy, mniej lub bardziej istotnych. To co sobie tam gdzieś poczytałem zachwiało mi jednak oceną forda jako wozidła dla mnie.
    Kierunek wątku ma cos jednak wspólnego z tytułem, takie info jakie znalazłem mogą mieć wpływ na wybór auta przez kogoś podobnego do mnie.

  6. #230
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Znowu. Tobie też płacą. Teraz Ford.
    Widzę, ze za mało bo nie starczyło na forda :-(
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #231
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Ford od kilku lat boryka się z problemem spadku sprzedaży i traci udział w rynkach (Europa,Ameryka),więc coś jest na rzeczy.

  8. #232
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Za mało suvów mają, zgodnie z duchem czasu powinny być od 3,5 m do 5 m co 10 cm długości :-)

  9. #233
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Gdzies sie stracil temat o konkurencji tipo (albo nie umiem znalezc). W kazdym razie zastanawialem sie w nim jak sie sprawuja ecoboosty w fordach.
    Pojawila sie odpowiedź:
    Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla
    Okazuje sie ze to jednak silniki podwyzszonego ryzyka:
    Niewydolny uklad chlodzenia i pekające głowice (1,0) lub bloki (1,6). I inne "drobiazgi" z popychaczem pompy paliwa.
    Jednak wyciaganie po 125, 150 KM z litra pojemnosci to nie taka prosta sprawa. Leciwy t-jet jest jednak dobrym wyborem. Może i staroć, nie spełnia euro7 itp ale nie trzeba sie raczej martwić że pod maską będzie fontanna gorącego oleju i ryzyko pożaru jak sk..wysyn. Dlatego też jest akcja serwisowa dla ecoboostów. A tak sie wszyscy bajkopisarze z gazet zachwycali.
    Moderator zamknął tamten temat bo był jeden troll i była nerwowa atmosfera W tym temacie można chyba kontynuować o ile ktoś nowy nie założy o podobnych autach znowu duplikatu jak tamten nisko spadnie i nie będzie na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ale prasa się przesadnie nie rozpisuję o również upierdliwej eksploatacji Tipo: Ściąganych głowicach przy 30 tyś. przebiegu, wspomnianej trwałości zawieszenia, konsumpcji oleju, sprzęgieł itd.
    Fajnie, jeszcze niedawno było o 40k a teraz już 30? Instalacja Tartarini czy inna? Też Taxi?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    nakręcają swoim (niemiaszkom) rynek zbytu
    Bardzo możliwe bo tam (i ogólnie na zachodzie) chcą usuwać dieselki nie tylko z miast a po ostatnich aferach możliwe że nawet w PL ludzie się zaczęli bać kupować (w PL chodzi o koszty naprawy bardziej niż o jakieś tam zanieczyszczenie oczywiście)
    Niemcy z drugiej strony takiego ecoboosta raczej się nie boją jako konkurencji w PL dla używanych dizelków bo zapewne nie będzie tak taniej jazdy (to nie MPI i z gazem mogą być problemy, choć nie czytałem o LPG w ecoboost i nie znam nikogo z taką kombinacją).

  10. #234
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    Jak patrzę na cenniki, to nowe fokusy w PL tylko ecoboosty.
    Dla przykladu, chyba najbardziej zbliżony do t-jeta 1.5 150km, najtaniej cennikowo:
    84 200 - w promocji za 76 400. Ta cena promocyjna wydaje się warta zastanowienia (HB)

  11. #235
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał tomekbud Zobacz post
    Jak patrzę na cenniki, to nowe fokusy w PL tylko ecoboosty.
    Dla przykladu, chyba najbardziej zbliżony do t-jeta 1.5 150km, najtaniej cennikowo:
    84 200 - w promocji za 76 400. Ta cena promocyjna wydaje się warta zastanowienia (HB)
    Tylko, że ecoboosty to silniki typu DI, a to zupełnie inna technologia w porównaniu z t-jetem, który jest klasycznym MPI z turbiną

  12. #236
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Tylko, że ecoboosty to silniki typu DI, a to zupełnie inna technologia w porównaniu z t-jetem, który jest klasycznym MPI z turbiną
    Dokładnie - ecoboost jest nowoczesny i powinien mieć mniejsze spalanie w porównaniu do tjeta (oczywiście do tjeta można łatwo dać LPG i wtedy ecoboost wychodzi b.drogo ale bez LPG w tjecie jak ktoś chce tanio jezdzić to tylko używając dwóch pedałów).

  13. #237
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Nowoczesne silniki 3 cylindrowe to przyszłość, muszą być tylko dobrze zaprojektowane i przez to oszczędne w rzeczywistych warunkach. Na pewno takim silnikiem jest 1.0 TSI - zrobiłem już takim autem ponad 8 tys. km (wypożyczonym) w wersji 95KM i dla mnie bajka. W mieście ciągnie jak wściekły, na trasie też daje radę. Nie ma co porównywać do 1,4 16v 95KM, gdzie trzeba ostro piłować. Tutaj niewiele ponad 2000 tys. obrotów i mamy moment obrotowy jak w 2 litrowej benzynie. Turbo robi swoje. Do tego spalanie bardzo niskie, na poziomie wolnossącego 1,2 l o mniejszej mocy. Kultura pracy niezła jak na 3 cylindry, wewnątrz w ogóle to nie przeszkadza, na zewnątrz do przeżycia. Start&stop bardzo szybki i wygodny. Dużo nowocześniejszy jak w Fiacie. Wyłącza się się nawet przy zimnym silniku, czasem nie zgasi silnika jak warunki nie są optymalne. Tak szybko zapala silnik, że prawie go nie czuć i w ogóle nie przeszkadza podczas jazdy.
    Ciekawe jak spisuje się nowy silnik 1.0 Fiata. Został już wprowadzony w 500X w mocy 120 KM. Jakby był równie udany co niemiecki TSI to byłby godny następca poczciwego 1,4 T-Jet .

  14. #238
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    3 cylindry to badziew i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Co do 1.0 FIAT-a - dla bojących się turbin dodam jeszcze, że ma moduł MultiAir, bliżej mu więc do TwinAir

  15. #239
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Nowoczesne silniki 3 cylindrowe to przyszłość
    ale nie w PL bo jednak mamy popularne LPG (nie trzeba jezdzić nie wiadomo ile za stacją

    Poszukałem na autocentrum ile Octavia pali po mieście z 1.0 TSI 115KM i wychodzi koło 8l, więc to by było porównywalne z tjetem LPG (jak chodzi o koszty bo moc i wielkość auta podobna) jak gaz by był po ponad 3zł i to przy założeniu, że cena PB by nie była powiązana z LPG (bo jednak tjet w LPG nie pali w mieście 16l).
    W krajach z małą ilością stacji LPG oczywiście można ryzykować z 3 cylindrami jak się dużo jezdzi.

    Ciekawe jest to, że 1.4 95 mi pali na trasie przy max ecodrivingu podobnie (4,5l-5l) a przecież do MPI mogę tanio dołożyć STAG jak bym dużo jezdził, więc by było jeszcze taniej a to 4 cylindry. Wg mnie w PL nie warto ryzykować, choć za 5 lat na pewno będą do nas te silniki trafiać z przebiegami do 160k
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 07-11-2018 o 19:06

  16. #240
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    0.9 tce 3 gary, MPI i super chodzą na lpg. Fajne, trwałe, ładnie ciągną, sprawdzone już od kilku lat. Renault/dacia


 
Strona 16 z 31 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 12:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 19:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2015, 23:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 14:18
  5. Pomoc w wyborze silnika i skrzyni
    Napisany przez mend02a na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 18-08-2014, 22:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl