Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Odpalanie na mrozie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2020
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 multijet
    Rocznik
    2018

    Odpalanie na mrozie

    Cześć, posiadam Fiata Tipo z silnikiem 1.6 multijet. Dziś przy temperaturze -18 auto niestety nie odpaliło. Samochód jest jeszcze na gwarancji, zalewam dobrym paliwem. Akumulator jest naładowany, bo rozrusznik mocno kręci. Po przekręceniu kluczyka zamiast pompy słychać jakieś cykanie z tyłu samochodu. Jest szansa, że coś zamarzło czy to raczej jakaś awaria?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2018
    Miałem dziś to samo tylko w innym samochodzie, dwa czajniki wrzącej wody wylanej na filtr paliwa załatwiły sprawę.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    Może to paliwo jednak nie jest takie "dobre"?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,023
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Pompe paliwa masz w zbiorniku, jesli"cyka" ,a nie slychac jej pracy ,to zle. Z paliwa wytraca sie woda, im mniej paliwa w zbiorniu tym wiecej wytraci się wody. Pewnie zamarzla pompka lub oblepil sie parafiną filtr siatkowy.Nie zapali za sk..a. Nie gneb na sile , bo zniszczysz pompkę ,choc powinien wczesniej pasc bezpiecznik. Pod tylną kanapą jest otwor rewizyjny, dostep do pompy paliwa, trzeba to wyjąc, rozmrozic.Przy okazji zobaczysz ...co masz w zbiorniku.. Jak naprawisz , rada od starego "dieslowca" , w zime ,jak mrozy są , jezdzij na pelnym zbiornku, mniej wody wytraci się z paliwa,a jako cięższa zostaje na dnie zbiornika ,gdzie smok pompki...dalej juz temat znasz...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    W zimę -tak uczyli gdy miałem diesla - paliwo trzymać od max do połowy ,a nie od połowy do min (wilgoć) ,do tego paliwa ze stacji są tylko do temperatury -X . Gdy miałem diesla to stosowałem antyżel całą zimę -duża butla jakiegoś szwedzkiego ,ale teraz jest tego od groma . Filtr wymieniany co 30 tyś km i nigdy nie miałem problemów z odpalaniem ,raczej o aku się bałem (Fiat Punto 1.3 jtd) . Za to koleżanka japończyka nie odpaliła bo zaufała "zimowemu paliwu" z Orlena ,dopiero odtajało auto w garażu i powoli się "przegryzło" przez filtr i odpaliło .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2010
    Skąd
    Białystok
    Postów
    17
    Auto
    Stilo 1.9 M-jet 120KM, Tipo HB Lounge 1.6 M-jet 120KM
    Rocznik
    2007, 2016
    Gdy zapowiadają mrozy powyżej -10, lej tylko paliwo arktyczne plus dodatek zimowy do ropy żeby nie wtrącała się parafina. Parafina blokuje przepływ paliwa i stąd trudności w odpaleniu. Zbiornik paliwa zawsze na max nawet jak masz dolewać 10-15litrów, skraplająca się woda jak zamarznie w przewodzie to zapomnij o uruchomieniu, tylko ciepły garaż pomoże. W starych traktorach można było pokombinować kopciuchy, opalarka ale w samochodzie za dużo łatwopalnych rzeczy. Z mojej długoletniej praktyki w dizlu zimą przy temp. -20 zawodzi przeważnie paliwo.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,919
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tygri Zobacz post
    Z mojej długoletniej praktyki w dizlu zimą przy temp. -20 zawodzi przeważnie paliwo.
    Potwierdzam, dlatego właśnie zrezygnowałem z diesli, niestety jakość paliwa na stacjach jest porażająca. 11 lat temu tankowałem na Statoilu zwykłego diesla zimowego i przy -34 odpalał... 4 lata temu ultimate z Bp niby do -32 zaczęło zawodzić przy -24... powiedziałem dość, UFO sprawne, wtryski sprawne, filtry co rok powymieniane a jak przyjdzie na kilka dni mróz to nie mam gdzie i czym auta zatankować...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Do tego oprócz paliwa w nowych dieslach dochodzi jeszcze AdBlue który też przy dużych mrozach potrafi narobić problemów.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    363
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    No mnie właśnie opowieści ludzi z dieslami z adblue i ich przygodami w duże mrozy zniechęciły do zakupu auta z takim silnikiem. A już praktycznie byliśmy zdecydowani na zakup.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Polecam zastosować dodatek do paliwa tec2000, mi pomógł w takim przypadku.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Do tego oprócz paliwa w nowych dieslach dochodzi jeszcze AdBlue który też przy dużych mrozach potrafi narobić problemów.
    https://autokult.pl/32502,adblue-zim...e-z-tym-radzic

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Mój wolnossący przy mrozie (minus) 18st odpalił bez problemu, ale mimo rozgrzania później podczas całej podróży pracował tak jakby miał zdjętą puszkę filtra powietrza. Nie mam pojęcia czym spowodowane były te odgłosy. Przy powrocie temp zewn w okolicę "0" stopni, dźwięki powróciły do normy

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Mi tez na takich mrozach pracuje inaczej niz w okolicach 0 stopni. Trzęsie nim tak ze obudowa filtra stuka.

  15. #14
    Łowca_j
    Guest
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Mój wolnossący przy mrozie (minus) 18st odpalił bez problemu, ale mimo rozgrzania później podczas całej podróży pracował tak jakby miał zdjętą puszkę filtra powietrza. Nie mam pojęcia czym spowodowane były te odgłosy. Przy powrocie temp zewn w okolicę "0" stopni, dźwięki powróciły do normy
    Może to zamarznięta woda w tłumiku?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Łowca_j Zobacz post
    Może to zamarznięta woda w tłumiku?
    niestety na pewno nie. Ten dziwny dźwięk dochodzi z komory silnika. Wody w tłumiku raczej brak bo skutecznie dociskam (nawet w okresie zimowym) jednego pedała....


 

Podobne tematy

  1. odpalanie na mrozie
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-12-2014, 16:32
  2. Siena 1.6 16V nie odpala na mrozie !!
    Napisany przez krzychu82 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 31-01-2013, 22:49
  3. Doblo 1,9D nie pali na mrozie
    Napisany przez awieuro na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2011, 23:55
  4. Odpalanie na mrozie problemy
    Napisany przez _robo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-03-2011, 22:57
  5. [siena] - nie odpala na mrozie
    Napisany przez sebfam na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-04-2009, 10:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531odpalanie-na-mrozie-48195

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl