Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree4lubi to!

Temat: Oddanie auta na gwarancji - pytania  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2017

    Oddanie auta na gwarancji - pytania

    Jako niedoświadczony użytkownik w zgłaszaniu auta na gwarancji mam kilka pytań odnośnie możliwości i samej procedury.
    Jestem posiadaczem Tipo HB 1.4 T-jet. Jestem zadowolony z użytkowania i ogólnie nie mogę narzekać na auto, ale ostatnio zebrałem kilka usterek, które muszę naprawić i mam kilka pytań odnośnie całej procedury i możliwości.
    Samochód mam od stycznia, przegląd za 3 miesiące.

    1. Czy auto na gwarancji musze oddać do ASO, gdzie kupowałem auto? (jeśli nie, to może polecacie jakiś serwis? Okolice Warszawy i Nowego Dworu Maz.?)
    2. Czy dają samochód zastępczy w razie zatrzymania auta na dłużej?
    3. Które z poniższych usterek mogę bez problemu zgłosić, żeby naprawili?
    4. Ile czeka się średnio na termin?

    USTERKI:
    1. brzęczący (metaliczny) wentylator. nawet na 1 poziomie słychać takie metaliczny dźwięk, jakby łożysko wentylatora było nie nasmarowane.
    2. uderzenie dwóch kamyków w szybę (małe dziurki, bez pajączków) mam zamiar naprawić sam zestawem naprawczym, ale może można to zgłosić?
    3. odprysk lakieru na przodzie maski (być może także od kamyka), pod spodem widać biały podkład - nie wiem czy to normalne. Załączam zdjęcie, niestety jest nieostre, ale widać usterkę.
    4. zauważyłem także, że przednia maska jest delikatnie nierówno przykręcona. Tzn. z lewej jest mniejsza szpara z prawej większa (załączam zdjęcie, nie wiem czy widać?)
    5. dodatkowo mam problem z aplikacją Uconnect i TomTomem, a podobno mam usługi live 7? Co prawda android auto śmiga bez problemu i ogólnie radio działa, ale może przy okazji to także można zgłosić?

    Z góry dzięki za rady i informacje, bo jak wspominałem, nigdy nie miałem doświadczenia z ASO i nie wiem jak z nimi pogrywać.

    59760108_2615183192041575_5266551235510534144_n.jpg59839862_430962031073590_8229940904379547648_n.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    ASO dowolne. Gwarancja nie jest powiazana z miejscem zakupu. Z autem zastepczym to gest serwisu, jak maja i chca dac to spoko ale nie muszą. Czasem dają wlasnie bo wtedy FCA szybciej stara sie zalatwic czesc.

    Ad 1. Mialem taki metaliczny dzwiek wentylatora, taki świerszcz. Wymieniali wentylator na gwarancji, pomogło.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    odpryski nie podlegają gwarancji
    uconnect.. sprawdzałeś na stronie czy masz aktywny? rejestrowałeś się?
    Wszystko możesz ogarnąć przez MyFiat

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2017
    Dzięki za info. Uconnect rejestrowalem. Wszystko przebiegło pomyślnie ale apka uconnect nie łączy się z autem. Podobno trzeka przez wloski serwis to zalatwic. Jeden kolega podpowiedział bo miał podobny problem. Pozdrawiam

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Z autem zastepczym to gest serwisu, jak maja i chca dac to spoko ale nie muszą. Czasem dają wlasnie bo wtedy FCA szybciej stara sie zalatwic czesc.
    Gest serwisu? Gdybyś przeczytał warunki gwarancji, to takich bzdur byś nie pisał!
    Niestety czytanie papierów boli.
    juri lubi to.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Moglbys sobie odpuscic, oddawalem auto na gwarancji pare razy i napisalem jak jest w rzeczywistosci, a nie na papierze. Kłócic sie nie mam zamiaru.
    nightingale79 lubi to.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Moglbys sobie odpuscic, oddawalem auto na gwarancji pare razy i napisalem jak jest w rzeczywistosci, a nie na papierze. Kłócic sie nie mam zamiaru.
    Akurat krówka ma racje. W geście to mogą po umyciu auta odkurzyc wnetrze.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie chce mi sie nawet zaczynac dyskusji

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Kurdtdt Zobacz post
    1. brzęczący (metaliczny) wentylator. nawet na 1 poziomie słychać takie metaliczny dźwięk, jakby łożysko wentylatora było nie nasmarowane.
    2. uderzenie dwóch kamyków w szybę (małe dziurki, bez pajączków) mam zamiar naprawić sam zestawem naprawczym, ale może można to zgłosić?
    3. odprysk lakieru na przodzie maski (być może także od kamyka), pod spodem widać biały podkład - nie wiem czy to normalne. Załączam zdjęcie, niestety jest nieostre, ale widać usterkę.
    4. zauważyłem także, że przednia maska jest delikatnie nierówno przykręcona. Tzn. z lewej jest mniejsza szpara z prawej większa (załączam zdjęcie, nie wiem czy widać?)
    Ad.:
    1. Powinni zrobić na gwarancji, jak nie to się kłóć. Nie grzebałeś*przecież przy tym, nie Ty coś poprzestawiałeś tylko jakiś zły "montaż" na fabryce, niesprawna część czy coś. Ja mam problem z głośno pracującą klimą (sprawna w 100% ale głośna). Wymieniali mi już na gwarancji zawór, sprężarkę i cuda wianki. Problem nie ustąpił ale też za nic nie płaciłem.
    2. Sprawdź*lepiej czy w AC nie masz też*ubezpieczenia szyby przedniej i jak coś to można to zawsze ubezpieczycielowi zgłosić, ale sam nie korzystałem nigdy więc nie do końca jestem pewien. Generalnie żadna w tym wina FIata że kamyki poleciały, chyba że udowodnisz że masz jakąś wadliwą szybę.
    3. Jeśli do odprysk od kamienia to gwarancja tego nie honoruje. Musiałbyś udowodnić że podkład wychodzi bo coś z lakierem było nie tak itp. W książce gwarancyjnej jest opis co obejmuje gwarancja na powłokę*lakierniczą. W skrócie chodzi o ewidentne purchle itp.
    4. Powinni poprawić na gwarancji, ja przykładowo miałem nierówno założone koło kierownicy - podczas jazdy na wprost było minimalnie skręcone w lewo bodajże i mnie to irytowało. Poprawili bez marudzenia bo wynikało to z niedociągnięć montażu. Podejrzewam że z Twoją maską będzie podobnie. Ale zastanów się czy chcesz się*w to bawić bo to jest tak na serio pierdółka i jeśli Cię nie irytuje to czasem lepiej nie zgłaszać takich pierdół bo z opowieści różnych kierowców wiadomo że przy takich głupotach ASO potrafi czasem coś*innego zepsuć zamiast naprawić. Jak to w życiu, to jest domena nie tylko ASO.

  11. #10
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    kilka tipow z mojej strony, bo sam musiałem korzystać z ASO po raz pierwszy w życiu, a jako że odwiedziłem kilka przez 1,5 roku to jakieś tam uwagi się nasuwają:
    - jak masz drobiazgi to byle ASO, jak poważniejsze rzeczy to "duże" wybieraj - mi się zdarzyło umówić na wizytę przy salonie w którym kupiłem auto zgłaszając że pali mi się check engine, ustalili wizyte w środku dnia, pchałem się do nich przez miasto przeszło godzinę, a na miejscu miły pan powiedział że oni nie mają komputera więc muszę jechać do centrali. łącznie 3h w plecy bo pan przez telefon nie raczył/wiedział powiedzieć że i tak nic nie mogą zrobić na miejscu. Cytując klasyka "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi"
    - jak masz liste usterek proponuję wydrukować 2 egzemplarze i na miejscu dać do podpisania. ja wiem jak to brzmi, sam kiedyś nie podjrzewałem jakie to bagno. Nauczyłem się po pierwszej wizycie kiedy zgłosiłem: problemy ze spalaniem, problemy z przyspieszaniem, dziwne odgłosy rano, wyłączające się radio oraz SAS wyłączający zimny silnik - zasadniczo gadałem z obsługa z 15 minut opisując problemy. Po odbiorze auta w karcie od nich miałem wpisane "pali się check engine" i tyle naprawili, a reszta jakbym nie zgłaszał. Druga sprawa to najlepiej zgłszac po 1 rzeczy, inaczej rozwiazują najprostszą, a o reszcie często się im zapomina.
    - co do auta zastępczego w praktyce to wygląda tak, że mogą go nie mieć na miejscu - dlatego umów wizytę przez telefon z prośbą żeby auto było i oni wtedy mają spokojnie czas przygotować coś jeżdżącego.
    - nie spodziewaj się za wiele po ASOwnikach - może ja źle trafiłem, ale z moich doświadczeń w 3 ASO (wlkp) wynika że: to jak się coś pali na desce to się zajmą , ale nie będą próbowali namierzyć i naprawić usterki tylko skasować błąd (!), jak coś stuka i nie przechodzi to może się tym zajmą , ale jak ustaje to można usłyszeć ten typ tak ma. O elektronice nikt tam nie słyszał. Do tego przypadki że komuś tam próg wgnietli, komuś porysowali, tam coś krzywo przykręcili. Generalnie bądź jak Janusz i kontroluj wszystko.


    Odnosnie ucoennecta w telefonie to:
    - chodzi to w ogóle słabo -raz działa, raz nie więc nie jest warte zachodu za bardzo. Zdarza się że potrafi się nie synchronizować przez kilka dni.
    - u mnie był taki przypadek że przestał działać w ogóle, odpiąłem konto od samochodu i juz nie mógł się przypiąć. Errory same walił, niby się łączył ale 90% funkcji nie działało. Skończyło się załozeniem nowego konta (na innego maila) i poszło.
    brylancik13 i kammar lubią to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Odnośnie powyższego postu.
    Jeżeli chodzi o zgłaszanie usterek podlegających naprawie gwarancyjnej, to jeżeli ja mam listę z tymi usterkami i je zgłaszam przy przyjęciu samochodu na serwis, to na zgłoszeniu są one wypisane, a ja dostaję kopię tego zgłoszenia i jeżeli czegoś tam nie wpiszą to się tego od nich domagam, więc nie wiem jak mogą wpisać tylko jedną usterkę z pominięciem innych.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet HB
    Rocznik
    2017
    Kurczę, nie myślałem, że dostanę tyle rad i odpowiedzi. Dzięki serdeczne. Mam już ogląd sprawy, wiec podziałam

  14. #13
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Kurdtdt Zobacz post
    Kurczę, nie myślałem, że dostanę tyle rad i odpowiedzi. Dzięki serdeczne. Mam już ogląd sprawy, wiec podziałam
    Najwazniejsze to nie dac sie zrobic w ch*ja. Przy odprysku szyby czy lakieru raczej nic nie ugrasz ale przy sprawach technicznych trzeba sie upierac na swoim, po to jest gwarancja.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    DJ
    Postów
    119
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Kurdtdt Zobacz post
    Dzięki za info. Uconnect rejestrowalem. Wszystko przebiegło pomyślnie ale apka uconnect nie łączy się z autem. Podobno trzeka przez wloski serwis to zalatwic. Jeden kolega podpowiedział bo miał podobny problem. Pozdrawiam
    Jakiekolwiek problemy z Uconnect, telefoniczny kontakt z CiaoFiat, w zależności od sytuacji mogą poprosić o potwierdzenie danych właściciela pojazdu, dowód osobisty i dowód rejestracyjny, skany tychże wysyła się do Fiata mailem i resetują w ten sposób dostęp do Uconnect w aucie. Cała procedura trwa dwa trzy dni robocze. Podobnie postępujemy w przypadku nabycia auta używanego i zmiany użytkownika.

    Wysłane z mojego S2 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2018
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    211
    Auto
    Tipo SW 1.4 95KM + Punto Classic II 1.2 60 KM
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Najwazniejsze to nie dac sie zrobic w ch*ja. Przy odprysku szyby czy lakieru raczej nic nie ugrasz ale przy sprawach technicznych trzeba sie upierac na swoim, po to jest gwarancja.
    Otóż to. Chociaż*dodałbym do tego jedną myśl - jeśli dany defekt/usterka/awaria mogła powstać na skutek złego montażu w fabryce, złej jakości części i ogólnie z winy Fiata w fabryce, to wtedy powinna to objąć*gwarancja. Jeśli natomiast dana usterka powstała lub mogła powstać z powodów zewnętrznych lub na skutek działań użytkownika auta, to wtedy gwarancja raczej tego nie obejmuje. Celowo napisałem "mogła powstać" w poprzednim zdaniu, bo taka jest potem linia obrony gwaranta.
    Ogólnie niby to co wyżej napisałem jest oczywiste, ale niektórzy mają czasem problem to rozróżnić.
    ps. Może być też tak, że np. lakier na masce schodzi od nawiewających paprochów i zwykłego użytkowania (teoretycznie przyczyna zewnętrzna) ale gwarancja to będzie obejmować bo właściciel udowodni i wykłóci się, że np. lakier został źle położony na danym elemencie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Certyfikat gwarancji
    Napisany przez eleven111 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-07-2017, 20:15
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-12-2016, 21:32
  3. Konkurs yanosik - oddanie głosu - Tosterkovsky85
    Napisany przez Tosterkovsky na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 08-12-2014, 15:38
  4. Pytania przed zakupem auta
    Napisany przez SEB1ITA na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2014, 12:18
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2012, 18:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gwarancja lakier fiat tipo

Odprysk od kamienia gwarancja

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl