Czy ktos zamawiał tipo z takimi oponami w konfiguratorze jest opcja za 700zł za takie opony .
Jest to dobra cena . Czy ktoś takie opony zamawiał
https://www.youtube.com/watch?v=IPhYxMwAqVw
Czy ktos zamawiał tipo z takimi oponami w konfiguratorze jest opcja za 700zł za takie opony .
Jest to dobra cena . Czy ktoś takie opony zamawiał
https://www.youtube.com/watch?v=IPhYxMwAqVw
Zależy jakie to opony konkretnie. Są opony i opony. Jeżdżąc na taksie po 3mieście od 4 lat jeżdziłem na Vredestein Quadrac 3 i Quadrac 5. Bardzo dobrze się spisywały na mieście i miejscowościach przylegających. Aczkolwiek brak u nas kopnego śniegu.
Temat opon jest bardzo szeroki i zależy to przede wszystkim od przebiegów które robimy i gdzie jeździmy. Jak ktoś robi 10 tyś rocznie w terenie zabudowanym to opona zimowa i letnia nie ma sensu, bo zanim zje bieżnik to sparcieje
Zgadzam się z kolegą FiatPrime, w pandzie użytkuję tylko zimówki całorocznie, bo to auto nie wyjeżdża z miasta. Miałem wcześniej dwa komplety i okazało się, że letnie po kilku latach nie sparciały ale zrobiły się twarde, źle trzymały na mokrym, i niekomfortowe już były. Teraz jeżdżę na oponach aż przód nie zejdzie do ok. 3mm. Potem opony z tyłu na przód a na tył nowe zimówki. i tak cały czas Koszty o wiele mniejsze jak dwa komplety opon, a przynajmniej się zdążą zużyć zanim padną ze starości.
W tipolewie jeżdżę więcej i po różnych drogach, często poza miastem i tutaj już mam dwa komplety, tym bardziej, że komplet letnich 17" miałem od zakupu
Pozdrawiam
Wiesz co to rotacja opon przód-tył? Tak, opony należy rotować w odpowiedni sposób, chociażby po to, żeby nie ząbkowały, o równomiernym zużyciu nie wspominając... Ale co kto lubi. Jakoś osobiście nie mam najmniejszej ochoty jeździć z oponami, które mają różną grubość bieżnika na osiach, bo bezpieczne to nie jest.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W takim razie powinna być zatem ogólna dopłata do opon Skoro za wielosezonowe trzeba dopłacić, to tym bardziej za sam fakt aby opony były
Jak zamawiałem auto zapomniałem o temacie opon wielosezonowych ,jednak jak auto było już w salonie po kontakcie tel założyli opony wielosezonowe ,mamy połowę stycznia jeszcze śniegu tipek nie widział ,mam z głowy co kilka miesięczne wymiany opon
W 500L po wybraniu opcji opon całorocznych (lub w wersji trekking w standardzie) FCA montuje Good Year Vector 4 season. To topowe i bezproblemowe opony całoroczne.
Domyślam się że w TIPO będą te same.
Tak, nie pomyliłem się, chodziło mi o zimówki. Panda jest do miasta, więc nic im nie będzie
Co do rotacji opon, od dawna tego już nie stosuję- zawsze montuję lepsze na tył.
pozdrawiam
EDIT: Kolego, wytłumacz innym do czego ta rotacja, mnie nie przekonasz, ale może komuś innemu pomożesz
Pozdrawiam
a ja dostałem auto z letnimi GY i zastanawiałem sie czy wydawać 2300pln na stalowe felgi i zimowe opony. Szczecin to moje miasto, sniegu od wielu lat prawie nie ma, temperatura dodatnia mniej wiecej +5stopni. Zatem nie będę kupował specjalnie zimowych a wyjeżdżę te i kupię sobie z Arkiem całoroczne.
Szczególnie iż smigając na sylwestra do wielkopolski miałem cały czas mokre nawierzchnie z kałużami i dziekowałem Bogu iż mam letnie bo lepiej odprowadzają wode niż zimówki
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear
Drodzy Forumowicze,
Mieliście do czynienia z tym modelem opony: Michelin CrossClimate+ (letnia z homologacją zimową)?
https://www.oponeo.pl/dane-opony/mic...w-xl#162704239
Jeśli tak, to jakie są Wasze wrażenia - poziom hałasu, opony toczenia, trzymanie w zakrętach na mokrej nawierzchni?
Ja zamawiałem z oponami całorocznymi, i dostałem zgodnie z notatką w instrukcji Goodyear Vector 4Seasons G2 225/45 R17 94 V XL, MFS
Opona rewelacyjna, cicha i bardzo przyczepna, zarówna w śniegu jak i na mokrym czy suchym.
Wybór był świadomy i trafiony w 100%
A prezentują się tak:
20171207_094806.jpg20171225_113720.jpg
Ja mam u siebie opony Nokian Weatherproof na 17-calowych alusach, czyli rozmiar 225/45/17. Oponki ciche, cichsze od letnich fabrycznych, na suchym i mokrym super, na kopnym śniegu też, na lodzie jak każde, na błocie pośniegowym chyba gorsze od zimówek, ale porównanie mam tylko z innym, mniejszym samochodem, więc nie musi chodzić o opony. Niestety nie wyglądają jak letnie Pirelli Cinturato P7, które dodawały Tipkowi zadziornego uroku.
Generalnie zakup wielosezonowych oponek uważam za udany. W warunkach krakowskich i na ważniejszych trasach w Polsce zimówki są według mnie zbędne nawet w przypadku prawdziwej zimy, a większość roku to temperatura od nieco powyżej 0 do kilku - kilkanastu stopni, bez śniegu, czasem z deszczem, czyli idealnie dla wielosezonówek.
W czasie wizyty w Centrum Sprzedaży przyjrzałem się oponą testowych (zastępczych) i służbowych pojazdów. Ogólnie na rynek wtórny FCA od roku montuje Goodyear lecz w Alfie Giulii widziałem Dunlop.
Ja mam zwykłe crossclimate - 5 tys przejechane. Byłem w zakopcu gdy spadł śnieg. Po mieście ok nawet jak jest większe błoto czy jakiś śnieg. Wyjeżdżając z pensjonatu miałem do pononania jakieś 50 m po ładną górkę. Bałem się, że nie dam rady - mieszanka błota, ubitego śniegu, lody pod spodem i kamieni. Dało radę ale czułem , że na granicy przyczepności. Do miasta będą spoko. Oczywiście nie ma co szaleć na drodze jak już śnieg spadnie.
Na suchy i mokrym są świetne. Cichsze niż fabryczne letnie continentale. Jestem zadowolony z zakupu. Polecam.
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
ja tu już chyba o CC+ pisałem, ale napisze jeszcze raz: do tego samochodu, który nie jest samochodem wyczynowym :-), i przy wsparciu ESP, są wg mnie idealnym rozwiązaniem, chociaż mam znajomych, którzy twierdzą, że jak coś jest do wszystkiego to jest do d..y, ale ich wiedza motoryzacyjna jest na poziomie lat 90-10