Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez Qvadrat
  • 1 przez Szary83

Temat: Nowe Tipo - drobne problemy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2019
    Skąd
    Kraków
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4 95KM
    Rocznik
    2019

    Nowe Tipo - drobne problemy

    Odebrałem Tipka na przełomie stycznia i lutego br. mam dwie drobnostki jakościowe, acz upierdliwe. Świszczący wentylator. Nie jest to stałe raz świszczy, raz nie. Nie wiem od czego zależy może od temperatury, wilgotności. Dźwięk słychać na 1 i 2 biegu wentylatora, potem zagłusza go dźwięk dmuchawy. Druga rzecz która wyszła ostatnio, to dźwięk opuszczanej szyby pasażera. Słychać jakby guma się odklejała od szyby przy każdym ruchu góra - dół. Wydaje mi się, że to kwestia źle spasowanych uszczelek. Szyba jakby się przyklejała i odklejała od uszczelki. W innych szybach cisza. Nieuchronna wizyta na gwarancji. Poza tym wydaje mi się, że jest ok. Zrobiłem 3000 km - dolałem 100 ml oleju, więc wygląda że nie jest dużym pijakiem olejowym. Wydaje mi się, że moje 1.4 16V stało się też nieco żwawsze czyli to może efekt docierania silnika.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Postów
    1,945
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Czego oczekujesz, w czym możemy pomóc?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022
    Witam.
    Odebrałem w czerwcu 2019 roku i też te otwieranie tylnych szyb mnie denerwuje.
    Myślałem że auto długo stało i dlatego taki dżwięk, obecnie nie zwracam na to uwagi a dzieciom z tyłu nie pozwalam uchylać okna by nie chorowały.
    Na razie cisza poskutkowało.
    Myślę że tak jak do komfortu jazdy w stosunku do innych marek to trzeba będzie się przyzwyczaić.
    Ja jeszcze mam wkurzającą skrzynię i kiedy jadę na luzie to po zatrzymaniu auta "Nie wchodzi dźwignia biegów w lewo i aby wbić bieg pierwszy lub drugi trzeba najpierw wbić 3 lub 4".
    Traktuję to jako urok choć wnerwiające bo czasem dwa miechy dobrze chodzi a czasem w ciągu tygodnia pięć razy uda się normalnie wbić bieg.
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To przestań jeździć na luzie... powaznie bez zgrywu to pisze...
    Szary83 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022
    Witam.
    Teraz po zimie chociaż jej nie było ale z przyzwyczajenia dojeżdżam do świateł na biegu , gorzej jest właśnie latem kiedy mi się przypomni i tak zostanie.
    Z Fiata Tipo jestem zadowolony może być.
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Marcin wiesz, że tocząc się na luzie do świateł zużywasz więcej paliwa, niż tocząc się na biegu?
    zużywasz bardziej klocki i tarcze hamulcowe no i kwestia najważniejsza: zmniejszasz swoje szanse na szybką ucieczkę w przypadku nieprzewidzianego niebezpieczeństwa, na przykład pędzącej z tyłu ciężarówki, której zagotowały się hamulce

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022
    Witam.
    Nie chodzi tu o klocki czy nawet sprzęgło bo wiadomo że jak się zużyje trzeba wymienić i nie ma co wybierać.
    Ja przyzwyczajam się dlatego że jest ciszej w aucie.
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ciszej w aucie na luzie?. A myślałem że to ja mam nadwrażliwość słuchową . Btw w weekend walnąłem 2x 600 km z prędkościami 140-150. Zero zmęczenia hałasem. tradycyjnie boli mnie szyja choć ostatnio mniej bo stosuje patent z malymi poduszkami na wysokosci karku( dziwie sie ze nie ma tego fabrycznie w autach).A odnosnie halasu i dzwieku opuszczania szyby itp poczytajcie forum mazdy auto za 2 x tyle poraża hałasem.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Marcin wiesz, że tocząc się na luzie do świateł zużywasz więcej paliwa, niż tocząc się na biegu?
    zużywasz bardziej klocki i tarcze hamulcowe no i kwestia najważniejsza: zmniejszasz swoje szanse na szybką ucieczkę w przypadku nieprzewidzianego niebezpieczeństwa, na przykład pędzącej z tyłu ciężarówki, której zagotowały się hamulce
    Ja też byłem pewien, że przy hamowaniu silnikiem mniej się spali ale chyba nie przy naszych "archaicznych" silnikach. Ostatnio zmieniłem styl jazdy w związku z trybem, który jest zalecany w nowym Fiacie 500 Hybrid - podczas jazdy na luzie silnik gaśnie a samochód od pewnej prędkości utrzymuje przy życiu jedynie prąd z baterii - zacząłem więc wcześniej wrzucać luz i dotaczać się do skrzyżowań zamiast dłużej jechać normalnie i później hamować silnikiem. Spalanie na mieście widocznie spadło. Na trasie zresztą też ale tam wprowadziłem dwie modyfikacje - zmniejszyłem maksymalną prędkość z jaką jeździłem drogami krajowymi o 10km/h oraz jeśli widzę teren zabudowany zamiast hamować dość późno wrzucam na luz odpowiednio wcześniej i wytracam większość prędkości jeszcze przed tablicą "teren zabudowany". Dzięki tym zabiegom spalanie spadło o 0,5 - 0,7 litra na trasie a średnia prędkość z trasy spadła symbolicznie.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Archaiczne to były gaźnikowe i tam był jeden ch. We wtrysku jak nie ma potrzeby to nie podaje paliwa przecież, a hamując silnikiem właśnie taka sytuacja występuje.
    Hybrydy to inna inkszość, tam jest dodatkowy silnik.
    Zapewne jak wrzucasz luz to elektryczny bierze na siebie hamowanie, jednocześnie zmieniając się w prądnice. Jeżeli tak nie jest, to bez sensu jest jazda na luzie, bo nie ładuje akumulatorów.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    nightingale79 lubi to.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jeśli masz je naładowane to nie jest bez sensu, skoro Fiat się tym chwali. Ładowanie są tylko przy hamowaniu silnikiem lub zwykłym hamowaniu.
    Przy jeździe na luzie korzystasz z energii kinetycznej, która w zwykłym samochodzie jest marnowana przy hamowaniu silnikiem. W hybrydzie faktycznie ładuje baterię ale gdy jest mocno naładowana to jazda na luzie przynosi większe korzyści.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 

Podobne tematy

  1. Problemy z geometrią i zbieżnością w nowy Tipo
    Napisany przez 500setkaL na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 03-07-2024, 13:08
  2. ślizganie sprzegła - nowe Tipo 1.6 MJ
    Napisany przez tubylec na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 24-04-2024, 23:04
  3. Nowe Tipo zakup opon w ASO czy sie opłaca
    Napisany przez tomasek_PL na forum Opony i felgi Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-01-2019, 00:20
  4. Problemy Fiata 500x i TIPO - sprawa do TV
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 23-04-2017, 16:13
  5. drobne problemy
    Napisany przez kropka na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2009, 16:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl