Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 21 z 26 PierwszyPierwszy ... 111920212223 ... OstatniOstatni
Posty od 301 do 315 z 381
Like Tree74lubi to!

Temat: Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage  

  1. #301
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Samochód większy zarówno na zewnątrz jak i w środku.
    To akurat nie do końca prawda, jest krótszy o ponad 11 cm, ma mniejszy rozstaw osi o prawie 2 cm, jedynie szerokość większa o ponad 1 cm.
    Ale co do reszty zgoda. Tylko zejście z ceny cennikowej 107 tys. to ponad 20%.
    Da się znaleźć tipo z podobnym rabatem ze stocku ( a nie symboliczne 5%) więc znów różnica w cenie będzie znaczna. Tylko pewnych opcji w tipo za chiny nie uwidjosz
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-09-2018 o 09:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #302
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Sprawdź wymiary kombi. Miałem takiego puga na weekend, więc trochę się zorientowałem. Co do rabatu, osoba która rozpoczęła tą dyskusję miała ofertę na tipo za 81000 i do tego się odnoszę.

  4. #303
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Sprawdź wymiary kombi. Miałem takiego puga na weekend, więc trochę się zorientowałem. Co do rabatu, osoba która rozpoczęła tą dyskusję miała ofertę na tipo za 81000 i do tego się odnoszę.
    No i chyba padło że rabat jest słaby i za te kasę się niezbyt opłaca .

  5. #304
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Nie widzę powodu dlaczego Fiat miałby kosztować maks 60 tys. Wtedy musiałby mieć jakość Dacii, czyli odbiegać wyraźnie od innych samochodów z segmentu pod względem wykończenia, wyciszenia czy prowadzenia.
    Czyli należysz do grupy "europejskich" właścicieli i teoretyków. Bo wg. Ciebie auta za 46-60 tyś. PLN są montowane w innym standardzie i z innych podzespołów niż te za 80.
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Z calym szacunkiem ale z jednej strony mowisz ze nikt kto uzywa aut zawodowo nie bawi sie w konserwacje podwozia itp zabiegi jak fanboy a piszesz ze robisz konserwacje profili w dacii.
    Dbam o auta i dlatego tak robię. Tak samo jak sobie wymieniam olej częściej. I jak coś mnie drażni to sobie coś poprawię itd. Ale Ja kupując jedno auto na firmę nie robię sprzedaży jak firma która na mobilność przeznacza kupę kasy rocznie i muszę dbać o to co mam. Procedurę przy zakupie auta nowego mam generalnie zawsze taką samą.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Moje fundamentalne pytanie i chyba najwazniejsze: dlaczego to auto ma byc mniej trwałe od nich i gorzej sie sprawować?
    Punto, Pandy osobiście nie miałem i dostępu do jakiejś informacji co ile wytrzyma. Tyle tylko, że pamiętam iż były tańsze w zakupie i tańsze w częściach niż konkurencja. A tutaj mamy sytuację w której auto może kosztować np 50. (podobnie jak konkurencja - uważam, za konkurencję dla niego tani wytwór PSA i Renault) i jest uważam OK - bieda w podwyższonym standardzie. "Lanos obecnych czasów". Tylko konkurencja ma większą trwałość chociażby zawieszenia (pomijam kilka ekstremalnych przypadków z problemami z silnikiem, z elektroniką itd., wpadki się zdarzają - nie ma powtarzalności).

    Wiesz, Marx - ciężko mi z wami dyskutować na temat ponieważ mamy zupełnie inne warunki eksploatacyjne Wsiadam do auta. Jeżdżę w korporacji taniej - nie stoimi na postoju, ciągle jedziemy z kimś lub do kogoś. Siedzę w nim 8-12h. Silnik chodzi w tym czasie 7-9h non stop. W tym czasie wsiada/wysiada 20-30 osób dziennie (zazwyczaj jedzie 1 osoba, czasem 2). 100% miasto, korki, ruszanie-zatrzymywanie. 200-300 km przez pełny dzień pracy. Jest to intensywna eksploatacja. I to co u nas wychodzi w 3-4 miesiące u was wyjdzie (bo musi) po 2 latach. I naprawdę przemilczam pierdoły jak np. wygięta osłona dolna silnika od kolanka wydechu (Bo na środku nie jest zamontowana niczym, wygrzewa się od ciepła i zaczyna orać krawężniki, asfalt za progami zwalniającymi itd). Mamy zupełnie inny punkt widzenia. Ty np. nie widzisz sensu dopłaty 30-40 tyś. do Leona, Aurisa, 308, bo mają gorsze plastiki w środku (główny argument tutaj na forum). Gdy bierzesz auto na 10 lat (150 tyś. km.) to nie zaboli Cię, że co 2,5 roku zrobisz łączniki, wymienisz poduszki kolumn mc persona. Nieduży wydatek. Raz na 2-3 lata tragedii nie ma. Jakbyś kupił w tych samych pieniądzach gorzej wyposażone np. 301 takich problemów przez 10 lat byś nie miał zapewne. A w moim wypadku (no ale mam intensywną eksploatację) wygląda natomiast tak, że przez dwa lata wymienię to 5-6x To samo auto. Ten sam czas eksploatacji. Natomiast w takim Leonie obstawiam, że przez 150tyś.km byś tam nie zajrzał. Ewentualnie padłoby ze starości. Auto jest puki co świeże i też wróżymy trochę na temat trwałość/czas, bo czas też robi swoje na boku nieważne od przebiegu. Jeden zrobi 300 tyś. w 3 lata. drugi 30 tyś. obu zacznie lecieć woda do bagażnika, bo uszczelka gdzieś sparciała

    Reasumując: Wg. mnie (można się z tym oczywiście nie zgadzać) Tipo oferuje dobry stosunek komfortu do ceny (stylistyka kwestia gustu) kosztem niższej trwałości niż konkurencja. I mówię to przyrównując Tipo do swoich wcześniejszych aut (co prawda droższych, czasem dużo bardziej skomplikowanych) jak i kolegów jeżdżącymi autami tańszymi i droższymi w tych samych warunkach. Tipo po prostu odstaje. A grupa badawcza jest spora - całe PL Taxi Gdynia to Tipo (sw/sedany). Średnio 3-4 stoją zawsze u Schewego pod serwisem jak przejeżdżamy Kartuską.
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 24-09-2018 o 09:35

  6. #305
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    301 takich problemów przez 10 lat byś nie miał zapewne.
    Natomiast w takim Leonie obstawiam, że przez 150tyś.km byś tam nie zajrzał. Ewentualnie padłoby ze starości.
    Jak prognozowanie lata na przyszly rok...
    Tipo do intensywnej pracy sie nie nadaje z tego wychodzi, tylko skoro w calej korpo taxi jest problem z autami to nie zlozycie zbiorowego pozwu?

  7. #306
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Jak prognozowanie lata na przyszly rok...
    I tak i nie. Jeśli zrobiłem w 8 miesięcy 40 tyś. km. i w tym czasie 2x łączniki, raz poduchy mc persona (oczywiście na gwarancji - podobnie inni koledzy - nie ważne sedan/hb/sw). A właściciele z naszej korpo śmigający C-Elysse/Aurisami/Loganami/Lodgy/Rapid/Octavia w tym czasie(czasem nawet dłuższym) nic nie dotknęli w tej kwestii to śmiem stwierdzić, że w Tipo jest marnie. Co ciekawe: Opening Edition które mamy przejechało ponad 80 tyś. na pierwszym kpl. Miało przygodę z gniazdami na początku i tyle.

    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    tylko skoro w calej korpo taxi jest problem z autami to nie zlozycie zbiorowego pozwu?
    Nie jeżdżę w tamtym korpo. Nie wiem jaki mają deal. O co pozew zbiorowy? Jakby auta hurtowo stały nienaprawialne to można by się sądzić. Jedyne co to może o olej w 1,4 95 konia. Ale po aferze z Toyotą w 2004r. z 2,4 VVTI teraz wszyscy walą w instrukcjach obsługi, że dopuszczalne jest zużycie 500-700ml/1000km - zamyka drogę do roszczeń w tej kwestii. Inna sprawa późniejsza weryfikacja rzeczoznawcy - weźmiesz auto w trasę 1000km. Jedziesz delikatnie autostradą i spali Ci 100ml/1000km. Zrobisz 1000km w mieście (start-stop-start itd) spali Ci 600ml/1000km. I teraz udowadniaj, podważaj decyzję rzeczoznawców, ciągaj się latami po sądach. Zbyt idealny świat mój drogi
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 24-09-2018 o 10:51

  8. #307
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    FiatPrime jak ci te mcpersony objawialy chodzi mi o te poduchy? Skrzypienie czy stuki? Przy skrecie i nierownosci?

  9. #308
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Chrobotanie i stuk przy skręcaniu. Pierwszy poleciał o dziwo z lewej strony (tak samo łącznik). Potem prawa. Jeszcze chcieli łącznik jeden wymienić cfaniaki ale się nie dałem

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No i chyba padło że rabat jest słaby i za te kasę się niezbyt opłaca .
    No za taką kasę to bym brał Avena z wyprzedaży końca produkcji. Gołego, bo gołego ale kurczę świetny deal. Przy 80 tyś. za avensisa 1,8 valvematic to nawet korbki w tylnych drzwiach nie bolą
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 24-09-2018 o 11:06

  10. #309
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Z silnikiem samym w sobie po za konsumpcją oleju puki co JA nie mam. Znam przypadki wypalonych gniazd. Wybór silnika nie wpływa znacząco na trwałość reszty auta.
    Ile km już przejechałeś na LPG?

  11. #310
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Będzie ponad 40. Nie wyjechał z salonu z gazem tylko był zamontowany przy 3 czy 5 tysiącach. Docierał się na PB. Teraz przebieg rośnie symbolicznie, bo jeździ tym żona "po bułki".
    TipoSedan lubi to.

  12. #311
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Za 80 to teraz można Avensisa w związku z zakończeniem produkcji kupić: https://www.otomoto.pl/oferta/toyota...tml#34f5df156f. Tylko bajerów nie ma Ale jakościowo, komfort, trwałość przepaść.
    Komfort w jakim sensie? (napisałeś, że przepaść i to na korzyść Avensisa jak rozumiem - zaskoczyło mnie to... co tam jest bardziej komfortowe niż w Tipo?)
    EDIT!!! pomyliłem z aurisem kolegi już widzę że było o Avensis!! nie trzeba odpowiadać
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 24-09-2018 o 11:19

  13. #312
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Tylna oś to wielowahacz. Więcej chyba dodawać nie trzeba.

  14. #313
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Tylna oś to wielowahacz. Więcej chyba dodawać nie trzeba.
    Jak z trwałością? Bo na pewno do belki w tym temacie nie ma co startować Śmiem twierdzić, że do MacPherson'a montowanego na tylnej osi również, co do trwałości, startu nie ma. Sprawę kosztów napraw i na jak długo dają efekt pominę.
    FiatPrime lubi to.

  15. #314
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Sprawę kosztów napraw i na jak długo dają efekt pominę.
    No belka zapewne jest trwalsza bez dwóch zdań. Argument przekreśla takiego Avensisa vs Tipo za 80 tyś. pln. Tipo będzie lepsze pod wieloma względami. Jeszcze jakby Avensis miał bębny z tyłu... A tak? No nie ma szans.

  16. #315
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2018
    Skąd
    NML
    Wiek
    36
    Postów
    246
    Auto
    Tipo Sedan Tipo 1.4 16V FIRE
    Rocznik
    2018
    Czyli wychodzi na to, że chciałem prosty, mało awaryjny samochód za niewiele ponad 40 kzł, a wybrałem padlinę...


 
Strona 21 z 26 PierwszyPierwszy ... 111920212223 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opadające szyby w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-04-2019, 20:39
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2017, 07:22
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  4. Croma kontra konkurencja
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 16-02-2015, 18:31
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531konkurencja-tipo-co-braliscie-pod-uwage-38861

Rapid czy tipo forum

fiat tipo forum site:fiatklubpolska.pl

renault megane czy fiat tipo

fiat tipo czy renault megane

fiat tipo konkurencja

forum tipo

Artura TussikaBerlingo czy tipo swco wybrac fiat tipo czy suzuki balenotipo czy rioFiat tipo motobenzynaTipo motobenzynafiat tipo opinie forumfiat tipo vs skoda fabiamegane 4 fiat tipofiat tipo czy skoda fabia kombifocus tipo czy meganeFiat Tipo sedan konkurencjamegane 4 czy tipotipo czy elantraporownanie tipo hb i swkonkurencja dla nowego tipofabia combi vs tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl