Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 26 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 381
Like Tree74lubi to!

Temat: Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage  

  1. #136
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Spotkała mnie smutna przygoda podczas wyjazdu na urlop - w tył mojej Lancii wjechało Renault i to tak nieszczęśliwie że pomimo niewielkich uszkodzeń wóz wylądował na lawecie a ja w zastępczej Kia Ceed 2017 r. 1,4 16v 100KM. Jak by nie patrzeć bezpośredni konkurent Tipo wolnossącego. Wersja wyposażenia zbliżona do Tipo Easy z kilkoma różnicami - 15tki i brak dotykowego wyświetlacza na minus - na plus przeciwmgielne i czujniki zmierzchu/deszczu.
    Co do wrażeń z jazdy to muszę przyznać ze Kia sprawia wrażenie solidnego wozu. Dobrze wykończona wewnątrz, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy to jeden z lepiej wykończonych kompaktów w których siedziałem.
    Prowadzenie jest przyzwoite ale nie wybitne - samochód nastawiony jest na komfort i pod tym względem zawieszenie pracuje super i bardzo cicho. Silnik pomimo małej mocy dobrze radzi sobie w mieście - ma dobrą reakcję na gaz i lepszą elastyczność niż 1,4 Fiata.
    Bardzo przyjemna skrzynia z krótkim skokiem. W miarę kilometrów dopisze jeszcze więcej informacji.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pitolenie z tym silnikiem. Jezdzilem huyndaiem nie raz i jeszcze wiekszy muł zwlaszcza w i30 kombi. Moze troche inna skrzynia. Za to na jalowych telepal jak cholera ale to chyba przypadlosc egzemplarza.

  4. #138
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W Kia Ceed którą jeżdżę silnik chodzi aksamitnie cicho na postoju, żadnych drgań nie przenosi. Nie pisałem, że jest szybszy od Tipo bo osiągi są słabe ale ma szybką reakcję na gaz i robi dobre "wrażenie" dynamiki. Przy wyprzedzaniu w trasie wychodzi że brakuje mocy, do tego wolno wchodzi na obroty i na wyższych obrotach nie brzmi tak przyjemnie jak fiatowski 1,4 16v .


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #139
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Opiszę teraz parę rzeczy które się mi w tym samochodzie nie podobają:
    Bezpłciowość - samochód jest do bólu poprawny ale bez charakteru. Na parkingu ciężko go namierzyć bo ginie w tłumie.
    Lekkie drzwi które przy zamykaniu sprawiają tandetne wrażenie. Wewnątrz są ładnie wykończone ale uchwyt trzeszczy podczas zamykania i nie jest wykończony gumą lub miękkim materiałem.
    Bagażnik nie otwiera się sam z pilota. Żeby go odblokować przy zamkniętym samochodzie trzeba przytrzymać dłużej przycisk na pilocie a potem i tak przycisnąć przycisk na klapie. Drobiazg a mocno irytuje po włoszczyźnie.
    Żeby wyjąć kluczyk ze stacyjki trzeba go wcisnąć w kierunku kolumny kier. - bezsensowne utrudnienie.
    Wkurzające są alarmy a to o kluczyku w stacyjce jak otwarte są drzwi kierowcy, a to o włączonych światłach jak zgasimy wóz, czy tez alarm o skręconych kołach jak zapalimy samochód.






    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #140
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Bezpłciowość? Trzeba było brac sedana ciemnego (żona z BMW pomyliła jak pod naszym domem stał - woła do mnie co za super auto, że BMW nowe podjechał a ja że to przecie nasze Tipo, tylko nie białe) (niestety mówi, że białego z BMW nie pomyli i nie wiemy czemu

    Co do reszty to trzeba było brać biedawersje (Tipo Tipo) - drzwi porządnie wyglądają, nie są lekkie i nic nie trzeszczy (choć tapicerka, jeśli to w ogóle można tk nazwać jak w japońskich samochodach albo Skodzie Bagażnik by Ci się sam otwierał bo nawet guzika nie ma przez oszczędności, więc nie ma innej opcji

  7. #141
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,782
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Człowieku, żuczek nie pisze o tipo...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #142
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Zrobiłem właśnie trasę wynajętą KIA Ceed - 400km głównie krajówkami, średnie spalanie 6,6 l . Bez szału biorąc pod uwagę , że ruch był duży i nie można było popędzić.
    Dopiszę dwie kolejne wady - deska odbija się w szybie bardzo mocno oraz ręczny umiejscowiony jest niewygodnie, zbyt blisko fotela kierowcy.
    Prowadzenie - układ kierowniczy z dobrą progresją siły wspomagania ale samochód nie zachęca do szybkiej jazdy przez nieco bujające zawieszenie i zbyt mocne wychyly. Silnik na krajówkach i S-kach nawet daje radę, byle za dużo nie wyprzedzać.
    Co mi się podobało :
    Komfort - wygodne fotele, nastawione na wygodę zawieszenie, do jazdy po mieście super.
    Dobre wykończenie wnętrza : góra deski pokryta miękką w dotyku gumą, dół jest twardy ale wygląda jako całość nie do rozróżnienia dopóki się nie pomaca. Główne przyciski na kierze gumowe, przyjemnie klikające przyciski i panel klimy.
    Twarde plastiki wyglądają solidniej niż w wozach FCA , ciekawe czy są wytrzymalsze na zarysowania.
    Dbałość o detale - fajny schowek na okulary w podsufitce, uchwyty na napoje z wyjmowanym wkładem na puszki 0,25, podświetlana stacyjka, nakładki na progi żeby ich nie rysować butami, mini chlapacze zabezpieczające ranty progów, ręczny wykonany z takiej samej gumy jak gałka biegów a nie zwykłego plastiku itd.
    W tym samochodzie dopracowanych jest sporo dupereli na które Włosi nie marnują czasu
    Podsumowując : przyjemny, wygodny i solidny samochód, szczególnie do kręcenia się po mieście i okolicach. Emocji w nim nie znajdziesz ale jako zwykle wozidełko można brać Kia pod uwagę.
    Czy jest to ciekawsza opcja od Tipo? Mam nadzieję, że będę miał okazję je porównać gdyż liczę na to, że z ASO gdzie będzie naprawiany mój samochód jako zastępczy samochód dostanę właśnie Tipo.







    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #143
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bez urazy ale ostatnie zdanie świadczy o tym że tipo nie znasz zbyt dobrze a dość dużo na jego temat się wypowiadasz/wypowiadałeś.

  10. #144
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Popieram przedmówce

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Szwagierka ma kia rio 1,4 mpi 6 mt 100 kM przebieg 2500km i powiem tak spalanie 6,7 wg kompa porusza się drogach wiejskich w tempie kobiety czyli nie za żwawo. Auto chce jechać ale dopiero powyżej 3000 obr/min. Dziura na 2 biegu większa niz w tipo euro 6 się kłania! W tipo przyśpieszenie może nie tak odczuwalne jak kia ale jest w miarę jednakowe w zakresie obrotów. Dodatkowo jak odbierała auto przesiedziałem sporo w kiajankach i w ceed kombi było mi trochę ciasnawo w porównaniu do tipo. To są moje spostrzeżenia w porównaniu. A i rio lżejszy od tipo

  11. #145
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Bezpośrednie porównanie mam do Bravo najwyższej wersji, które kiedyś posiadałem i kilku innych włoskich wozów. Tipo jeździłem dwa razy na jeździe (1,4 i T-jet). Teraz mam zamiar je dokładniej przetestować jeśli będę miał taką możliwość. Jeśli uważasz, że w którymś momencie byłem nieobiektywny to napisz w jakim, odniosę się do tego.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  12. #146
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Człowieku, żuczek nie pisze o tipo...
    Tak, z pierwszego posta (napisał post pod postem) wynika, że o Ceed. Strasznie dziwnie te zarzuty by wyglądały, gdyby je skierował do Tipo.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Pitolenie z tym silnikiem. Jezdzilem huyndaiem nie raz i jeszcze wiekszy muł zwlaszcza w i30 kombi. Moze troche inna skrzynia. Za to na jalowych telepal jak cholera ale to chyba przypadlosc egzemplarza.
    Może koledze się silniki pomyliły bo to nie jego auto tylko zastępcze (ew może mu powiedzieli wydający błędnie) bo z oficjalnych pomiarów jest ponad sekunda różnicy 0-100 na korzyść 1,4 16v w Tipo, więc różnica spora mimo mniejszej mocy (ja w żadne moce i momenty już nie wierzę, liczą się dla mnie prawdziwe osiągi bo producenci podkreślają atuty najczęściej i jak moc podniesiona to znów zapominają o niutonometrach).
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 29-07-2018 o 16:06

  13. #147
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Z wolnossacego silnika 1.4 16V spelniajacego te same normy emisji wykrecic mozna tyle samo +/- aptekarska roznica (co innego typu dziwne walki rozrzadu, mieszanka idaca w straty przeplukujaca cylindry itp.). Beda one jezdzic troche bardziej gora lub dolem, moga byc minimalnie rozne przelozenia skrzyni i tyle. To sa minimalne roznice. Bo ze tipo troche szybciej zrobi 0-100 nie oznacza ze bedzie lepsze 60-100 na jednym biegu itp. To sa bardzo podobne samochody dla ludu. A w ogole żeby tak ludzie podchodzili do tego co jedzą, jaką wodę piją, co na siebie zakladają (w sensie szkodliwosci barwnikow) i w ogóle nad jakością życia. To się doktoryzują z kawałeczka pier...nego plastiku w pudełku w którym spędzają godzinę dziennie.

  14. #148
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    1,4 w Kia ma bezpośredni wtrysk i nieco wyższy moment. Być może w osiągach nie robi to różnicy ale lepsza elastyczność na 6tce i lepsza reakcja na gaz powoduje, że Ceedem jeździ się nieco przyjemniej niż Fiatem 1,4 16v ( porównuję z Grande P. z tym silnikiem którego miałem kilka lat.)
    Ja przywiązuje dużą wagę do wnętrza samochodu którym jeżdżę, zarówno pod względem wykończenia jak i designu. Być może dlatego nie kupiłem jeszcze Tipo, bo uważam że pod tymi względami to regres w stosunku do Bravo.
    Jeśli kogoś moje wywody na temat wykończenia wozu nie interesują to wystarczy ich nie czytać.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #149
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Ale silnik 1,4 MPI to wtrysk pośredni

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #150
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    1.4 100 KM w Kii to MPI (seria gamma). To że szczytowy moment jest wyższy nic nie mowi bo trzebaby widziec charakterystykę.
    A w zasadzie całkę pod krzywą momentu. Innymi alowy lepiej miec powiedzmy maksymalny 100 Nm przez 500 obr niz 102 Nm przez 50. Warianty mocy tego silnikabywały różne nawet do 106-9 KM podobnie jak w fiacie odmiana 100 hp była montowana w pandzie.
    Czyli jak widzisz efekt placebo jest silny-aksamitna praca na jałowym, elastyczność itp a silnik nie ma wtrysku bezpośredniego i konstrukcyjnie tak stary jak fiatowski.
    Troche mi to przypomina wpadanie w mega zachwyt na widok laski z którą jak się już "skropli uczucia" to się okazuje że jest przeciętna a na dodatek jest jak grypa tzn. każdy ją miał.
    Trafiłeś w sedno, nie sprawdzałem jaki ma wtrysk tylko oparłem się na wrażeniach z jazdy Dobra reakcja na gaz czy elastyczność to oczywiście placebo, bo pierwsze uzyskali pewnie skracając skok pedału przyśpieszenia. Elastyczność na ostatnim biegu jednak sobie cenię, bo wygodniej się jedzie jak nie trzeba za każdym razem redukować przy przyśpieszaniu. W 1,4 Fiatowskim ten parametr jest tragiczny, w KIA słaby ale akceptowalny.
    Spalanie w KIA określił bym jako przeciętne, nie ma czym się podniecać (kręcąc się po mieście podchodziło pod 9). Na plus na pewno, że nie ma problemu typu dziura na dwójce po wciśnięciu gazu czy inne opóźnienia jak w Tipo.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 
Strona 10 z 26 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opadające szyby w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-04-2019, 20:39
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2017, 07:22
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  4. Croma kontra konkurencja
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 16-02-2015, 18:31
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531konkurencja-tipo-co-braliscie-pod-uwage-38861

Rapid czy tipo forum

fiat tipo forum site:fiatklubpolska.pl

renault megane czy fiat tipo

fiat tipo czy renault megane

fiat tipo konkurencja

forum tipo

Artura TussikaBerlingo czy tipo swco wybrac fiat tipo czy suzuki balenotipo czy rioFiat tipo motobenzynaTipo motobenzynafiat tipo opinie forumfiat tipo vs skoda fabiamegane 4 fiat tipofiat tipo czy skoda fabia kombifocus tipo czy meganeFiat Tipo sedan konkurencjamegane 4 czy tipotipo czy elantraporownanie tipo hb i swkonkurencja dla nowego tipofabia combi vs tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl