Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree4lubi to!
  • 2 przez fiksiu
  • 2 przez mdab

Temat: Kalibracja radaru  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0

    Kalibracja radaru

    Siema

    Z grubsza skalibrowałem radar.
    Cały czas miałem błąd AEB i nie dało się go skasować.
    Potrzebne było lustro i poziomica cyfrowa bo lustro trzeba w trzech krokach przestawić o dwa stopnie.
    Lustro było w przedpokoju a poziomicę akurat posiadalem.
    Po paru próbach udało się skalibrować i błąd znikł.
    Czy będzie działać dam znać bo jeszcze nie złożyłem przodu(zderzak, czekam na czujniki parkowania) auta więc nie jeździłem po kalibracji.
    Trochę upierdliwe bo aplikacja obroty kalibracyjne troche z dupy pokazuje, ale może to wynikać z dość prymitywnego stanowiska pomiarowego
    Dam znać po jeździe testowej.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    KOBRA i Szajsung1980 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,168
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Niby dlaczego musiałeś kalibrować radar?
    Kiedy występuje sytuacja, że on zaczyna wariować?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0
    kupiłem dopiero Tipo.
    Po małym wypadku.
    Była krzywa przednia belka do której jest przykręcony radar, więc zmienił trochę pozycje i od tego pewnie złapał błąd.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,168
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    I wszystko jasne...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Przejechane 300km.Bez błędu..
    Więc da się ....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2021
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    45
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    czesc.
    Czy możesz mi pomuc z ta kalibracja? Oczywiscie przez alfaobd, pozycja 1 rozumiem i lapie 120cm od radaru, potem jest pozycja 2 (srodkowa) co ona oznacza? i po pozycja 3 tylna (tu juz kompletnie nie mam pojecia o co chodzi)
    Z gory wielkie dzieki za pomoc

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Nie jestem pewny czy pamiętam dokładnie ale chyba tak
    Są trzy pozycje 2st do góry(od pionu) potem 90s(czyli pionowo) i ostatni 2st w dół.
    Lustro musi być dokładnie ustawione w poprzek auta inaczej będą bzdury wychodzić.
    Apka niby pokazuje jak i o ile kręcić śrubkami regulacyjnymi ale u mnie to niezbyt działało.
    robiłem kalibrację ze 20 razy zanim przeszło pozytywnie.
    Ale do tej pory jest ok ponad 10tyś km.
    Lustro ustawiałem do poziomicy cyfrowej jakieś niedrogie yato.
    Bez czegoś takiego nie ustawisz lustra.
    tu opisana i pokazana procedura.
    https://www.youtube.com/watch?v=MANP...INGByJackShort

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2021
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    45
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Dzięki wielkie. Ale lustro musi być ustawione w tej samej pozycji czyli te 120cm od czujnika ? Jedynie co to zmieniamy kąty? Wczoraj kombinowałem i raz udało się mi zrobić 2 pozycję ale tej trzeciej za Chiny. Tle że to była płyta i ustawiałem jedynie miarka więc nic dokładnego. Ulepie coś na kształt dobrego lustra z pochyleniami i zobaczymy. Najchętniej bym ten radar wyłączył bo tylko denerwuje. Ale niestety w AlfaObD nie ma chyba takiej opcji

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Szajsung1980 Zobacz post
    Najchętniej bym ten radar wyłączył bo tylko denerwuje.
    Super podejście, chcieć wyłączyć coś co może życie uratować, wielkie brawa za samą myśl. Mam 2 auta z radarami i jakoś w żadnym radar mnie nie denerwuje.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-07-2024 o 15:31

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2021
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    45
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Denerwuje jak jedziesz normalnie a nagle bez powodu wali sygnał Hamuj!!! A potem samoczynnie hamuje. W Fiacie działa to słabo. W Toyocie działa to znacznie lepiej ale co porównywać 7 letniego fiata do rocznej Corolli.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0
    cały czas 120cm zmieniasz tylko kąt.
    Nie zrezygnował bym z radaru bo aktywny tempomat to mistrzostwo świata.
    A robię parę tras w miesiącu.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Szajsung1980 Zobacz post
    Denerwuje jak jedziesz normalnie a nagle bez powodu wali sygnał Hamuj!!! A potem samoczynnie hamuje. W Fiacie działa to słabo. W Toyocie działa to znacznie lepiej ale co porównywać 7 letniego fiata do rocznej Corolli.
    Cóż, nie zauważyłeś, że w podpisie mam 8 letnie 500X - w którym akurat działa to bardzo dobrze. Przejechałem nim 102tyś.km, rok temu przejęła żona, od tego czasu okazjonalnie, złego słowa o radarze nie powiem, a to porównanie z Corollą z dupy wzięte, ale jednak wybrałbym stare 500X, niż przereklamowane produkty tojki Masz coś z radarem, to doprowadź go do porządku. W owej Corolli to samo będzie, gdy będzie coś nie tak z tym gadżetem. Ludzie jakoś na sieci nie piszą nagminnie, że Fiaty ciągle im hamują z powodu tego, że radar coś wykrywa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-07-2024 o 22:22

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2021
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    45
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    moj fiacik ma przejechane prawie 350000 km, tam siedzi MJ 1.6 120KM, auto naprawdę niezawodne!!! oczywiscie ma swoje za uszami ale z tym silnikiem BAJKA!!! pisze otwarcie co robilem. Sprzeglo komplet przy 200 tys (razem z dwumasa), pompa Vacum, amory przód, łączniki i gałki. kostka przy pompie paliwa (pod siedzeniami) Fotel kierowcy (niestety siada regulacja gora/dol), chłodnica oleju (puściły uszczelki), przycisk klapy bagażnika, uszczelki drzwi, obudowa termostatu (plastikowe dziadostwo), Alternator regeneracja x2. Reszta to pierdoły. Auto jezdzi dziennie jako Taxi wiec jest orane na max.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    83
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Mój ma 30tyś i regulacja fotela też jak by się zacinała.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 grudzień 2024
    Skąd
    Polska
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 T Jet
    Rocznik
    2017
    Wątek skłonił mnie do samodzielnej kalibracji radaru (po małej kolizji) wiec też podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

    W moim przypadku ugięta została końcówka wzmocnienia zderzaka, do której jest przymocowany uchwyt radaru. Bazując na zdjęciach w jakiej pozycji ma być radar, uchwyt został wyprostowany i wypoziomowany. Po tym przygotowałem 'stanowisko' z lustrem: lustro zostało ustawione równolegle do samochodu w odległości 120cm od radaru (program podaje 120cm +-5cm). W angielskiej instrukcji znalazłem jeszcze taki zapis "Set the height of the center of the mirror at the same height as the vertical center of the sensor", ale u mnie lustro stało jedynie na 5cm drewnianej listewce na podłodze garażu (myślę, że tolerancja +-5cm pozwala na pominięcie tego kroku).

    Przy pierwszej próbie kalibracji, już w pierwszym kroku wystąpił błąd - nie pamiętam dokładnie ale było coś o braku danych. Na początku użyłem lustra, które miałem pod ręką o szerokości 30cm. Stwierdziłem, że być może jest ono za wąskie i nie odbija pełnej wiązki wysyłanej przez radar. Zdjąłem więc szersze lustro (80cm) ze ściany w łazience i po wymianie lustra pierwszy krok przeszedł. Niestety przestawiając lustro do drugiej pozycji przestawiłem dół lustra, gdy je ponownie ustawiłem i przeszedłem do drugiego kroku wyskoczył błąd bodajże przekroczenia czasu. Przed kolejnym krokiem zadbałem o to aby dół lustra już się nie mógł przesuwać. Po ponownym uruchomieniu kalibracji przeszły wszystkie kroki a w podsumowaniu zostało pokazane, ile i którymi śrubami regulacyjnymi należy przekręcić (u mnie było to dla śruby 1 1,25 obrotu w prawo, dla śruby 2 1,5 obrotu w prawo). Po regulacji nastąpiła kolejna procedura kalibracji, również cała przeszła a w podsumowaniu zostały pokazane kolejne wskazówki regulacji śrubami (śruba 1 0,25 obrotu w lewo, śruba 2 0,5 obrotu w prawo). Po drugiej regulacji kolejna procedura kalibracji zakończyła się już powodzeniem, błąd znikł, ACC działa. Także w moim przypadku wskazówki regulacji śrubami były całkiem ok. Na razie drugi dzień jazdy i błąd się nie pokazuje.

    Wbrew moim wcześniejszym obawą kalibracja nie była taka straszna. Podsumowanie całego procesu kalibracji:
    - potrzebujemy cyfrowej poziomicy (kupiłem najtańsza Yato za 74zł);
    - ustawiamy lustro w odległości 120cm od radaru, równolegle do samochodu (ustawienie całego stanowiska zajęło mi ponad połowę całego czasu poświęconego na kalibrację);
    - pierwsza pozycja lustra to 2 stopnie od pionu w stronę samochodu;
    - druga pozycja lustra to pion;
    - trzecia pozycja lustra to 2 stopnie od pionu od samochodu;
    - pierwsza śruba regulacyjna to ta na górze, druga to ta na dole.

    Dodaję schemat jak to u mnie wyglądało:

    Kalibracja-schemat.png
    Ostatnio edytowane przez mdab ; 16-11-2025 o 13:45


 

Podobne tematy

  1. Programowanie radaru.
    Napisany przez mati4442 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 25-01-2025, 20:35
  2. kalibracja momentu obrotowego
    Napisany przez milek1910 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-02-2022, 21:28
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2018, 00:53
  4. kalibracja instalacji LPG
    Napisany przez largo na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2017, 19:13
  5. udana kalibracja instalacji LPG
    Napisany przez largo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-02-2017, 21:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531kalibracja-radaru-53004

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl