Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 53 z 104 PierwszyPierwszy ... 343515253545563103 ... OstatniOstatni
Posty od 781 do 795 z 1547
Like Tree205lubi to!

Temat: Ile kosztuje przegląd  

  1. #781
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    U mnie za kilka m-cy kończy się gwarancja i będzie ostatni przegląd serwisowo-gwarancyjny. I wiecie co?
    Ni chu*ja nie pojadę i nie dam im zarobić na mnie ten ostatni raz, Za to kiedy przekonałem się jaką wiedzę mają na temat naprawy aut, i jak wciskają ludziom co trzeba jeszcze dodatkowo wymienić podczas przeglądu serwisowego.....
    Moje Tipo sprawuje się bez zarzutu po mimo drobnych przypadłości. Oleje sobie wymienię sam, filtry też. Drobne naprawy też sam zrobię. Dzięki forum nasza wiedza się wzbogaca, a serwisy są głupie że nie korzystają z wiedzy zawartej na tym portalu i wielu innych...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #782
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    46
    Postów
    71
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał TadekNiejadek Zobacz post
    Pierwszy przegląd przy 15.00 km - dane z rozmów telefonicznych z dzisiejszego dnia z serwisem:
    - Ganinex Gliwice = szacowany czas pracy 2-2,5h, koszt ~900 zł
    - Janeczko Opole = szacowany czas pracy 2h, koszt ~720 zł
    Dodam jeszcze jeden serwis:
    - Ganinex Katowice = szacowany czas pracy 2h, koszt ~500 zł (koszty przeglądu to 129 zł brutto + koszt wymiany oleju 101 zł brutto (materiały : olej oraz filtr 340 zł brutto), Filtr LPG fazy lotnej to 203 zł brutto, wymiana 46 zł brutto)

  4. #783
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Jacek2, nie zapomnij o wymianie płynu hamulcowego (obowiązkowa po 2 latach). Jezeli potrafisz zrobić sobie wszystko sam to zaoszczędzisz na rbh jakieś 200 zł z okładem - tu nie brałem pod uwagę wymiany filtra pow. i przeciwpyłkowego, która nie jest obowiązkowa.
    Ostatnio edytowane przez ovoc ; 23-01-2019 o 09:19

  5. #784
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał ovoc Zobacz post
    Jacek2, nie zapomnij o wymianie płynu hamulcowego (obowiązkowa po 2 latach). Jezeli potrafisz zrobić sobie wszystko sam to zaoszczędzisz na rbh jakieś 200 zł z okładem - tu nie brałem pod uwagę wymiany filtra pow. i przeciwpyłkowego, która nie jest obowiązkowa.
    Spoko da się zrobić, tylko osobiście nie widzę sensu wymiany płynu po tych 2 latach. Owszem jest to zalecenie, ale ilu posiadaczy aut tego przestrzega??????
    Wymienić płyn należy ale nie koniecznie po2 latach. Wszystko zależy od warunków eksploatacji samochodów.....

  6. #785
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Kto nie serwisuje ten nikt nie wymienia płynu hamulcowego, po wymianie efekt żaden więc po co wymieniać. Efekt jest dopiero po 10 i więcej latach jak są skorodowane przewody hamulcowe i trzeba je wymienić. Mam w domu Matiza z 2003r, org ma przewody hamulcowe. Płyn wymieniałem co ok 3-4 lata jak miałem czas i efekt jest. Podobnie robię w reszcie samochodów które serwisuje, najczęściej wymieniam płyn przy okazji wymiany klocków/tarcz/szczęk/bębnów.

  7. #786
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Glikol chłonie wodę z powietrza i to główny powód wymiany żeby się nie zdziwić przy hamowaniu np. w górach. Ale pomimo masowego olewania tego tematu nie słyszałem newsów że się komuś zapowietrzyły hamulce i spadl w przepaść. Ale strzeżonego...

  8. #787
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    46
    Postów
    71
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Płyn hamulcowy się starzeje - głównie na skutek reakcji z powietrzem (płyn ma właściwości higroskopijne) skutkiem tego staje sie bardziej ściśliwy a co za tym idzie hamulce stają się mniej wydajne. Dla zwykłego kowalskiego to mało odczuwalne do czasu ... starzeje się = spada jego odporność na przegrzanie, czyli np. zjeżdżając po serpentynach i "nadużywając" hamulca (nie każdy lubi bądź potrafi hamować silnikiem) można płyn zagotować. I wtedy efekt jest widoczny...

  9. #788
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał TadekNiejadek Zobacz post
    Płyn hamulcowy się starzeje - głównie na skutek reakcji z powietrzem (płyn ma właściwości higroskopijne) skutkiem tego staje sie bardziej ściśliwy a co za tym idzie hamulce stają się mniej wydajne.
    Wytłumacz jeszcze raz, bo nie kumam. Higroskopijność - wchłanianie wilgoci (wody), a nie powietrza. Woda ściśliwa nie jest, za to ma niższą temperaturę wrzenia niż płyn hamulcowy, a co za tym idzie

    Cytat Napisał TadekNiejadek Zobacz post
    można płyn zagotować.
    co będzie oznaczało hamulec w podłodze i brak hamowania.

    Słyszysz dzwony, ale nie wiesz do końca skąd

  10. #789
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wytłumacz jeszcze raz, bo nie kumam. Higroskopijność - wchłanianie wilgoci (wody), a nie powietrza
    Co za czepialstwo i bicie piany. Maść na ból doopy chyba potrzebna.
    Chodzi o parę wodną z powietrza.
    Redzio i nightingale79 lubią to.

  11. #790
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Kraków
    Postów
    205
    Auto
    TIPO Easy 1.4 95KM
    Rocznik
    08.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Glikol chłonie wodę z powietrza i to główny powód wymiany żeby się nie zdziwić przy hamowaniu np. w górach.
    Chyba nie glikol bo to się leje do chłodnicy.
    A w sumie chodzi właśnie o wchłanianie wody. Jakość płynu hamulcowego można łatwo sprawdzić mierząc jego oporność elektryczną, która spada w miarę eksploatacji. Są gdzieś normy na to. Oczywiście najpewniej wymienić płyn co np. 2 lata.

  12. #791
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał TadekNiejadek Zobacz post
    Płyn hamulcowy się starzeje - głównie na skutek reakcji z powietrzem (płyn ma właściwości higroskopijne) skutkiem tego staje sie bardziej ściśliwy a co za tym idzie hamulce stają się mniej wydajne. Dla zwykłego kowalskiego to mało odczuwalne do czasu ... starzeje się = spada jego odporność na przegrzanie, czyli np. zjeżdżając po serpentynach i "nadużywając" hamulca (nie każdy lubi bądź potrafi hamować silnikiem) można płyn zagotować. I wtedy efekt jest widoczny...
    Dokładnie tak samo -chodzi o niezauważanie dziwnej skuteczności - jest w zawieszeniu. Jeżdżąc codziennie nie zauważamy często ,że coś słabo auto trzyma się drogi ,potrafi bujać...dopiero gdy mamy przerwę w jeżdżeniu ,albo ktoś pojeździ naszym autem ,to dowiadujemy się ,że coś jest na rzeczy. Kiedyś nie wiedziałem ,że płyn ma swoją trwałość i ...pedał w podłodze ,a auta przede mną stoją -panika w oczach ,ale puściłem pedał i jeszcze raz nacisnąłem i jakoś zahamowało auto .Do mechanika -a tam okazało się ,że poprzedni właściciel wymieniał płyn hamulcowy tylko na papierze .W zbiorniczku był szlam od płynu. Pełne płukanie ,nowy płyn i zero problemów .

    Za Wikipedią :

    Temperatura wrzenia płynu
    Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego. To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe.

    Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę
    Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.

    Lepkość
    Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C). W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne.

    Ściśliwość
    Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury.

    Ochrona przed korozją
    Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych. W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki.

    Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.

    Pęcznienie elastomerów
    Każdy rodzaj płynu hamulcowego wymaga indywidualnego doboru i sprawdzenia elementów układu hamulcowego wykonanych z elastomerów. Pęcznienie elastomerów pod wpływem działania płynu nie powinno przekraczać 16%, aby została zachowana właściwa współpraca i wytrzymałość części. Zanieczyszczenie płynu hamulcowego, w którym głównym składnikiem jest glikol, nawet nieznaczną ilością oleju mineralnego (płyn hamulcowy z olejem mineralnym, rozpuszczalnik) może być przyczyną zniszczenia gumowych uszczelek i awarii układu hamulcowego.

    Skład chemiczny
    Skład chemiczny płynu hamulcowego jest bardzo istotny z punktu widzenia wymienionych wcześniej własności. Zmiany składu chemicznego mogą poprawić niektóre własności płynu, lecz powodują najczęściej zmianę innych jego własności. Płyny hamulcowe są zazwyczaj mieszaniną eterów alkilowych glikoli etylenowych, estrów boranowych i polipropylenoglikoli z dodatkami.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 23-01-2019 o 13:39

  13. #792
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Wykład na poziomie naukowym co najmniej doktorskim. Brawo Ty.

  14. #793
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    to ile kosztuje ten przegląd w końcu?

  15. #794
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    No właśnie ,też odszedłem od tematu. Ciekawi mnie cena w stosunku do mojego modelu ,a TIPO mi się podoba od czasu tego starego modelu -odjazdowy był na tamte czasy .Gdyby można było ,to piszcie co zrobiono i jaki silnik w aucie (ot świece to tjeta kosztują więcej niż do wolnossaka co zmienia cenę i ciężko na pierwszy rzut oka porównać) ,czy części oryginalne ,czy zamienniki itd .

  16. #795
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał koczis Zobacz post
    Chyba nie glikol bo to się leje do chłodnicy.
    .
    A jednak glikol czasem boran
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 23-01-2019 o 14:50


 

Podobne tematy

  1. Ile kosztuje około butla i jej wymiana do legalizacji gazu ?
    Napisany przez Christopherek na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-07-2016, 22:24
  2. Fiat Tipo - ile kosztuje? Znamy polskie ceny
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2016, 13:30
  3. ile kosztuje usluga
    Napisany przez kazik51005 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2013, 17:40
  4. TEMPOMAT W FIAT PUNTO 1.2 16V ILE KOSZTUJE I JAK DZIAŁA
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:22
  5. [zamek] ile kosztuje dorobienie klucza z imobilizerem?
    Napisany przez dereza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-05-2010, 19:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo przeglady gwarancyjne

koszt serwisu fiata tipo

fiat tipo przeglad gwarancyjny

przeglad gwarancyjny fiat

ile kosztuje przeglad techniczny w fiacie

ile kosztuje przeglad w fiacie

przeglad tipo wlasne czesci site:fiatklubpolska.pl

tartatini jasnogorska

fiat tipo przeglady w aso

pierwszy przeglad fiat tipo cena

wymiana oleju aso fiat

https:fiatklubpolska.pltipo-531ile-kosztuje-przeglad-34161

ile kosztuje przeglad fiata

przeglad fiat tipo

orzeglad fiat cena

tolerancja przebiegu fiat tipo

pierwszy przeglad tipo koszt

ile kosztuje pelny przeglad lacznie z silnikiem i zawieszeniem

fiat tipo przeglad gwarancyjny na 30 000

pierwszy serwis fiat tipo LPG

drugi orzeglad fiat tipo

przeglaf samochodu druki fiat tipo

fiat tipo koszt przeflodow

serwis punto koszt

pierwszy przeglad fiat tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl