Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 37
Like Tree2lubi to!

Temat: Hak do Tipo sedan  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Trzeba uwzględnić że 60kg to jest dopuszczalne obciążenie statyczne. W ruchu pojazdu z takim obciążeniem na haku przy obciążeniach dynamicznych pochodzących od pracy zawieszenie ta wartość jest dużo większa stąd zabezpieczenie producenta.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał lanki Zobacz post
    Swoją drogą mam wrażenie że producenci asekuracyjnie definiują max. obciążenie haka czy też dachu.
    Niezły cyrk jest też z DMC przyczepy. Dokładnie ten sam model przyczepki lekkiej bez hamulca możemy kupić z dowolną DMC wpisaną w papierach, z zakresu 300-750kg (sprzedawca nowej przyczepki wpisze w papiery co sobie klient życzy). To są te same przyczepki, tylko od tego, co zostało wpisane w kwity zależy czy można je legalnie ciągnąć (rubryka O.2 w dow. rej., Tipo sedan ma 500kg).
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 12-06-2019 o 12:40

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Koledzy, jak wrażenia po dłuższym użytkowaniu haków? Jak Westfalia ? Jak Autohak?
    Przymierzam się do montażu ,zastanawiam się co wybrać... i gdzie to założyć w okolicach Piaseczno/ Warszawa.
    ASO raczej chyba w drugiej kolejności, auto po gwarancji, a i jakieś wyjątkowo wybitne mechaniki to tam nie robią...

    A i jeszcze jaka wiązka ? 7 czy 13 pin ?
    Ostatnio edytowane przez Celnik ; 06-05-2020 o 08:50

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2020
    Skąd
    Ząbki koło Warszawy
    Wiek
    50
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1,4
    Rocznik
    2018
    Hej kolego, w innym wątku opisałem dokładnie swoje wrażenia na temat różnych haków, miałem kilka, wszystkie sam montowałem, chcesz to przeczytaj, wg mnie konkluzja jest taka, masz więcej kaski załóż Westfalię, naprawdę jakość premium, liczysz koszty, załóż Auto-hak albo Brink ale upewnij się że wiązka naprawdę jest dedykowana bo różnie z tym bywa mimo zapewnień. Polecam samodzielny montaż jeśli masz zaparcie, nawet nie potrzeba kanału ani podnośnika. Chętnie bym pomógł Ci z montażem ale w obecnej sytuacji, "wicie.... rozumicie... ". Co do wiązki, brałbym 13pin nawet jeśli nie planujesz ciągnięcia kempingu, mam przyczepę towarową Branderup i też ma złącze 13 pin, 7pin chyba powoli odchodzi do lamusa, piny typowo kempingowe możesz zostawić niepodłączone, dodatkową wiązkę można zawsze dołożyć do gniazda. Poza tym zawsze są przejściówki 7pin-13pin.
    Ostatnio edytowane przez CIERP ; 06-05-2020 o 09:27

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał CIERP Zobacz post
    Hej kolego, w innym wątku opisałem dokładnie swoje wrażenia na temat różnych haków, miałem kilka, wszystkie sam montowałem, chcesz to przeczytaj, wg mnie konkluzja jest taka, masz więcej kaski załóż Westfalię, naprawdę jakość premium, liczysz koszty, załóż Auto-hak albo Brink ale upewnij się że wiązka naprawdę jest dedykowana bo różnie z tym bywa mimo zapewnień. Polecam samodzielny montaż jeśli masz zaparcie, nawet nie potrzeba kanału ani podnośnika. Chętnie bym pomógł Ci z montażem ale w obecnej sytuacji, "wicie.... rozumicie... "
    Dzięki za odpowiedź. Poszukam zaraz Twoich postów...

    Ok. Poczytałem trochę ale dalej nie czaję jaka ta wiązka ma być, najlepiej dedykowana ale to jest 7 czy 13 pin ? Czy jak dedykowana to juz mnie to nie interesuje? To chodzi o ilość pinów we wtyczce przyczepy ? Przepraszam ale nie wyznaje sie... [emoji6]
    Ostatnio edytowane przez Celnik ; 06-05-2020 o 11:01

  7. #21
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Wiązka dedykowana może być zarówno 7PIN jak i 13 PIN, chodzi o to, że jest przygotowana do danego modelu auta (długości przewodów, odpowiedni złączki, wtyczki, gniazda itp).
    Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2020
    Skąd
    Ząbki koło Warszawy
    Wiek
    50
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1,4
    Rocznik
    2018
    Możesz kupić dedykowaną 7pin albo dedykowaną 13pin, w 13pin masz dodatkowo zasilanie przyczepy kempingowej, jeśli nie planujesz ciągnąć prz. kemp. wystarczy Ci 7pin ale możesz kupić też 13pin podstawową wiązkę, ja tak zrobiłem bo moja prz. towarowa ma wtyk 13pin a wiązkę dodatkową zawsze można dołożyć, w Westfalii występuje oddzielnie, jeśli planujesz kempingowanie to chyba tylko13pin pełna wiązka wchodzi w rachubę, jak nie to jak wolisz, zawsze możesz użyć przejściówki ale na zachodzie Europy to już raczej 13pin, jak się ruszę z kanapy to dokleję fotki mojego zestawu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Wiązka dedykowana może być zarówno 7PIN jak i 13 PIN, chodzi o to, że jest przygotowana do danego modelu auta (długości przewodów, odpowiedni złączki, wtyczki, gniazda itp).
    Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.
    Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zdjęcia mojego zestawu, gniazdo auta 13pin Westfalia bez wiązki dodatkowej, wtyk przyczepy towarowej 13pin, przejściówki 13pin-7pin i 7pin-13pin, kempingu narazie nie planuję, mogę podpinać oba typy przyczep a jak chcę pożyczyć komuś przyczepę do auta ze starym gniazdem to też dam radę.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez CIERP ; 06-05-2020 o 12:58

  9. #23
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    w moim wpisie o przełączanie bardziej chodziło mi o wykorzystanie funkcji, że z w 13 są wszystkie z 7
    Co istotne:
    bagażnik rowerowy jest przedłużeniem pojazdu i powinien posiadać wszystkie światła, które posiada pojazd.
    OBWIESZCZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
    z dnia 27 października 2016 r.
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    (...)
    8a.21) W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego
    albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:
    1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3–5, 7, 8, 12–14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do
    rozporządzenia;
    2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do
    rozporządzenia.
    Tak więc w teorii stosowanie bagażnika bez światłą cofania jest niezgodne z prawem.
    chyba, że jakimś cudem świateł nie zasłania, ale to mało prawdopodobne.
    No i piszemy o hakach i bagażnikach zakupionych po rozpoczęciu obowiązywania ustawy.
    Ostatnio edytowane przez Szary83 ; 06-05-2020 o 14:14

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Bierz 13 PIN. dlaczego? a no dlatego, że z 13 można przejść przejściówką na 7 PIN w drugą stronę nie da rady. w 13 PIN masz między innymi (przede wszystkim) światło cofania.
    Da radę są przejściówki, tylko nie będą działały piny 8-13

    Cytat Napisał CIERP Zobacz post
    Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy
    Nie wystarczy, brak obecnie obowiązkowego wstecznego.


    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Tak więc w teorii stosowanie bagażnika bez światłą cofania jest niezgodne z prawem.
    chyba, że jakimś cudem świateł nie zasłania, ale to mało prawdopodobne.
    No i piszemy o hakach i bagażnikach zakupionych po rozpoczęciu obowiązywania ustawy.
    I przyczep zarejestrowanych po raz pierwszy po tym terminie.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Zakładał ktoś te "tańsze" haki z wiązkami dedykowanymi? Będę zakładał haka do SW z gniazdem 13pin, pasuje żeby wiązka haka miała możliwość dezaktywacji org czujników parkowania.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2020
    Skąd
    Ząbki koło Warszawy
    Wiek
    50
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1,4
    Rocznik
    2018
    Tak czysto teoretycznie, chyba nie zawsze światło cofania jest wymagane np w przyczepach o DMC do 750 kg (§12 ust1 pkt14) przy spełnieniu pozostałych wymogów ustawy, ale oczywiście 13pin jest "wszystkomające" i takie polecam, zależnie od tego do czego używamy haka można założyć 13pin wiązkę podstawową albo pełną do kempingu, za nieścisłości przepraszam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał CIERP Zobacz post
    Zakładał ktoś te "tańsze" haki z wiązkami dedykowanymi? Będę zakładał haka do SW z gniazdem 13pin, pasuje żeby wiązka haka miała możliwość dezaktywacji org czujników parkowania.
    Tańsze haki czasami delikatnie mijają się z fabrycznymi mocowaniami, trzeba coś podpiłować albo dogiąć, powłoka lakiernicza jest słaba i szybko koroduje a wiązki są dedykowane połowicznie, tzn zawierają moduł współpracujący z autem ale z reguły trzeba robić wcinkę w instalację. Tańszy hak także spełni swoje podstawowe zadanie ale wymaga więcej pracy i ingerencji w auto.

    PS Przepraszam za podpis cytatu ale nie ogarniam narazie tego cytowania, chyba już czas wziąć łopatę i iść do lasu... ����
    Ostatnio edytowane przez CIERP ; 06-05-2020 o 17:17

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017

    Hak do Tipo sedan

    Dziękuję wszystkim za uwagi.

    Telefon mi się włączył w kieszeni w pracy i chyba coś wysłałem....
    Ostatnio edytowane przez Celnik ; 06-05-2020 o 17:25 Powód: Pomyłka

  14. #28
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał CIERP Zobacz post
    Możesz kupić dedykowaną 7pin albo dedykowaną 13pin, w 13pin masz dodatkowo zasilanie przyczepy kempingowej, jeśli nie planujesz ciągnąć prz. kemp. wystarczy Ci 7pin ale możesz kupić też 13pin podstawową wiązkę, ja tak zrobiłem bo moja prz. towarowa ma wtyk 13pin a wiązkę dodatkową zawsze można dołożyć, w Westfalii występuje oddzielnie, jeśli planujesz kempingowanie to chyba tylko13pin pełna wiązka wchodzi w rachubę, jak nie to jak wolisz, zawsze możesz użyć przejściówki ale na zachodzie Europy to już raczej 13pin, jak się ruszę z kanapy to dokleję fotki mojego zestawu.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Da radę z 7pin na 13pin tylko nie będzie wszystkich opcji, do towarówki i platformy rowerowej wystarczy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Zdjęcia mojego zestawu, gniazdo auta 13pin Westfalia bez wiązki dodatkowej, wtyk przyczepy towarowej 13pin, przejściówki 13pin-7pin i 7pin-13pin, kempingu narazie nie planuję, mogę podpinać oba typy przyczep a jak chcę pożyczyć komuś przyczepę do auta ze starym gniazdem to też dam radę.
    Zakładałem Steinhoffa z 4 lata temu do Punto 2, pasował idealnie i po tym czasie sam zaczep i wspornik haka tzn. to co jest widoczne zero korozji. Z rok temu zakładałem do Caddy hak z Aut-hak jak dobrze pamiętam, tutaj już widać było że zestaw "po piniądzach" aczkolwiek też pasował bez większych problemów. W obu przypadkach zakładałem zwykłe 7pin gniazdo z wiązką uniwersalną.

  15. #29
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    zakładałem do Caddy hak z Aut-hak jak dobrze pamiętam, tutaj już widać było że zestaw "po piniądzach" aczkolwiek też pasował bez większych problemów. W obu przypadkach zakładałem zwykłe 7pin gniazdo z wiązką uniwersalną.
    Ja mam AutoHak z uniwersalną wiązką. Jedyny minus jest taki, że przy cofaniu wyją fabryczne czujniki cofania, ale ja ciągnę przyczepę lub uchwyt rowerowy tylko kilka razy w roku, więc mogę to zignorować. Co do korozji, nawet jeśli się pojawi, będzie powierzchniowa, łatwa do usunięcia i bez znaczenia poza estetyką. Przecież taki kawał żelastwa nie przerdzewieje w ciągu życia Tipka.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 kwiecień 2020
    Skąd
    Ząbki koło Warszawy
    Wiek
    50
    Postów
    42
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1,4
    Rocznik
    2018
    Nie twierdzę że zawsze tańsze haki rdzewieją, pewnie jak ze wszystkim zależy jak się trafi, auta też jedne się psują inne wcale, to moja subiektywna opinia poparta własnym doświadczeniem:
    peugeot 807, hak-pol, wiązka uniwersalna, po 4 latach czarnorudy;
    Peugeot 307, Steinhoff, wiązka dedykowana, po 2 latach czarnorudy;
    Volvo V40, Brink, wiązka uniwersalna, po kilku latach czarnorudy;
    Mercedes Vito 639, Westfalia, wiązka dedykowana, 6 lat hak prawie jak nowy;
    Fiat Tipo, hak Brink, wiązka Westfalia, prawie 2 lata narazie ok.
    Oczywiście te haki nie rdzewiały tak że farba się łuszczyła ale widać było rude wykwity i kilka razy musiałem to i owo podmalować, nie mieszkam nad jeziorem a auto stoi w garażu więc nadmiaru wilgoci nie ma. Bodajże w haku Steinhoff musiałem zrobić fasolkę w 2 otworach bo brakowało po 3mm. Odkąd kilka lat temu za Auto-hak do Vito z uniwersalną wiązką warsztat zażyczył sobie prawie 1000 zł a w serwisie Mietka powiedzieli że za 1000 z groszem sprowadzą mi Westfalię dedykowaną z Niemiec montuję haki sam i wolę różnicę dołożyć do jakości, poza tym lubię to robić i nie jest to trudne ale nikomu nie narzucam wyboru, jak wcześniej napisałem każdy hak spełni swoją podstawową rolę a reszta to kwestia gustu, co kto lubi, pozdrawiam i zachęcam do własnoręcznego montażu.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Halogeny w Tipo sedan
    Napisany przez darogtipo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-08-2018, 09:41
  2. Tipo Sedan -oczekiwanie
    Napisany przez pasztet83 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 15-10-2017, 16:16
  3. Tipo sedan - otwory nad drzwiami
    Napisany przez FirstGreg na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-04-2017, 10:47
  4. Fiat Tipo S - sportowy sedan z Włoch
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-12-2015, 20:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl