Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez marx30

Temat: Fiat z Turcji vs Tychy i Włochy  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    132
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020

    Fiat z Turcji vs Tychy i Włochy

    Po wieloletnich doświadczeniach z nowymi fiatami (od seicento, przez GP, pandę, tipo i 500x), dochodzę do wniosku, że fabryki z Włoch wypuszczają najwięcej niedoróbek w autach FCA. Mam na myśli zmontowanie wszystkiego, dokręcenie i ustawienie (np. drzwi, maski), itd. Seicento i panda - wszystko było w jak najlepszym porządku. Nic nie musiałem dokręcać, poprawiać. Podobnie w tipo. W Turcji naprawdę postarali się. W grande punto od samego początku hałasowały tylne drzwi (regulowałem już pierwszego dnia) + brakowało spinek od wygłuszenia komory silnika. Z 500x było najgorzej: krzywo wyregulowana pokrywa schowka przed pasażerem, odstający plastik na słupku B, w bagażniku wystaje kawałek jakiegoś gwintu przykryty niechlujnie kawałkiem plastiku, dwie luźne spinki maty wygłuszającej maskę silnika. Wniosek: kontrola jakości we włoskich fabrykach najwidoczniej niedomaga. Przy okazji dodam, że w temacie dbania o szczegóły i dopracowania modelu, tipo zdecydowanie przed 500x.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    W grande punto od samego początku hałasowały tylne drzwi (regulowałem już pierwszego dnia) + brakowało spinek od wygłuszenia komory silnika.
    W każdym brakowało, bo uznali, że nie trzeba, nie tylko w Twoim TTTM. Do tego brakowało jednej osłony plastikowej na wtyczce do kompa silnika w 1.4 8V, a w Albei z tym samym silnikiem osłonka jest, osobiście widziałem. Co do mojego błoga cisza we wnętrzu po przejechaniu 225tyś. km


    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Z 500x było najgorzej: krzywo wyregulowana pokrywa schowka przed pasażerem, odstający plastik na słupku B, w bagażniku wystaje kawałek jakiegoś gwintu przykryty niechlujnie kawałkiem plastiku, dwie luźne spinki maty wygłuszającej maskę silnika. Wniosek: kontrola jakości we włoskich fabrykach najwidoczniej niedomaga. Przy okazji dodam, że w temacie dbania o szczegóły i dopracowania modelu, tipo zdecydowanie przed 500x.
    Salonowy, czy na zamówienie (wtedy nikt postronny go nie maca)? Co do gwintu, jaki gwint? W moim nic w bagażniku nie wystaje. Swoją drogą w polifcie oszczędności widziałem, a nawet w przedlifcie z 2017r.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-10-2020 o 19:20

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bo Turcy troche jak Polacy są na dorobku i łykają różne kity jak pelikan ciepłe kluski. Że dostaniemy nagrodę że nasz zakład zdobędzie medal itp. A włosi zepsuta cywilizacja zachodu do tego z południowym temperamentem patrzą robotę skończyć na kawusie i winko skoczyć, na meczyk, poprzytulać się trochę pośpiewać, koronawirusa przenieść itp. I mają na to wyjebane innymi słowy techniki tresury zwane kołczingiem czy tam motywacją zespołu mają w czterech literach. Niby są normy każdy zakład ma sigmy kaizeny itp ale tak to już jest.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    132
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W każdym brakowało, bo uznali, że nie trzeba, nie tylko w Twoim TTTM. Do tego brakowało jednej osłony plastikowej na wtyczce do kompa silnika w 1.4 8V, a w Albei z tym samym silnikiem osłonka jest, osobiście widziałem. Co do mojego błoga cisza we wnętrzu po przejechaniu 225tyś. km



    Salonowy, czy na zamówienie (wtedy nikt postronny go nie maca)? Co do gwintu, jaki gwint? W moim nic w bagażniku nie wystaje. Swoją drogą w polifcie oszczędności widziałem, a nawet w przedlifcie z 2017r.
    Auto stało w salonie, ale to nie tłumaczy niedomykającej się pokrywy schowka ani odstającej plastikowej osłony słupka B (zgłaszałem przed odbiorem i poprawili to). A co do gwintu, w bagażniku, po prawej stronie przez otwór w wykładzinie wystaje kilkucentymetrowy gwintowany metalowy "kołek", na który nakręcony jest okrągły plastik przypominający spinkę wygłuszenia. "Kołek" przeszkadza w podnoszeniu podłogi bagażnika, a ten maskujący plastik jakby w ogóle nie pasuje tam.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Auto stało w salonie, ale to nie tłumaczy niedomykającej się pokrywy schowka ani odstającej plastikowej osłony słupka B (zgłaszałem przed odbiorem i poprawili to).
    To już kwestia sprzedawcy. Jeżeli ludzie oglądali, to go trochę wytłukli tu i tam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    A co do gwintu, w bagażniku, po prawej stronie przez otwór w wykładzinie wystaje kilkucentymetrowy gwintowany metalowy "kołek", na który nakręcony jest okrągły plastik przypominający spinkę wygłuszenia. "Kołek" przeszkadza w podnoszeniu podłogi bagażnika, a ten maskujący plastik jakby w ogóle nie pasuje tam.
    Haha, koła zapasowego nie masz i płyta leży na dole U mnie jest rzeczywiście duży kołeczek, trzyma pasek, którym przypina się narzędziownik, w moim przypadku to wszystko mam pod płytą, drugi kołeczek jest wpięty w podłogę
    Zobacz, koła nie masz, a w gratisie mocowanie paska dostałeś, a jeszcze marudzisz
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-10-2020 o 22:14

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Co nie zmienia faktu że plebejskie tipo jest w wielu drobiazgach bardziej dopracowane od aut droższych czy też bardziej "uznanych"

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    132
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    To już kwestia sprzedawcy. Jeżeli ludzie oglądali, to go trochę wytłukli tu i tam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    Haha, koła zapasowego nie masz i płyta leży na dole U mnie jest rzeczywiście duży kołeczek, trzyma pasek, którym przypina się narzędziownik, w moim przypadku to wszystko mam pod płytą, drugi kołeczek jest wpięty w podłogę
    Zobacz, koła nie masz, a w gratisie mocowanie paska dostałeś, a jeszcze marudzisz
    Nie wiem czego mogli szukać klienci pod plastikową osłoną (słupek B, okolice w której łączą się dwie części plastiku gdzie pas wychodzi na zewnątrz) , która ewidentnie nie została właściwie zamontowana. A kołek? Cóż, jakąkolwiek funkcję ma w innych konfiguracjach wyposażenia, u mnie tylko przeszkadza i co najmniej dziwnie wygląda. Mogli to przynajmniej inaczej zamaskować.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Co nie zmienia faktu że plebejskie tipo jest w wielu drobiazgach bardziej dopracowane od aut droższych czy też bardziej "uznanych"
    Zgadza się. Pomijając ogólne wrażenie solidności zmontowania tipo, samochód ma drobiazgi, które właśnie świadczą o tym, że ktoś dopracował szczegóły (w kilku miejscach wyeliminowano ryzyko hałasowania elementów dokładając miękki materiał, zastosowano osłonę podłogi, wężyk spryskiwacza zabezpieczony przed przetarciem w newralgicznym punkcie, wygłuszone nadkola, osłona pod silnikiem, wygłuszenie maski silnika, gumowane pokrętła nawiewów i klimy, nie chamski twardy plastik, podłoga bagażnika przymocowana kołkami do nadwozia, itd. ). Być może to wszystko też wpływa na drugie miejsce tipo w rankingu GTU na rok 2019.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bo cykl zycia produktu u fiata przewiduje innowacje i rozwój (dużo zmian nawet np. w spinkach, osłonach itp w porównaniu do poprzednich modeli) po czym nastepuje kastrowanie ze wszystkiego od silników począwszy :-)
    mechanizator9 lubi to.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Sam Fiat przyznał już kiedyś, że fabryka z Tychach ma najwyższą jakość ze wszystkich jego fabryk na świecie. Ja na przykładzie swojego Abartha mogę to tylko potwierdzić. Wszystko jest super spasowane, nic nie trzeszczy, nie stuka, nie ma żadnych niedoróbek. Fakt faktem, że Abarth w porównaniu ze zwykłą 500 przechodzi jeszcze na końcu dużo dokładniejszą kontrolę z uwagi, że to jednak sporo droższe auto.
    Nawet Włosi podobno nie chcieli przenoszenia produkcji Pandy z Polski do Włoch bo twierdzili, że na pewno od razu zacznie się psuć.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Nie wiem czego mogli szukać klienci pod plastikową osłoną (słupek B, okolice w której łączą się dwie części plastiku gdzie pas wychodzi na zewnątrz) , która ewidentnie nie została właściwie zamontowana. A kołek? Cóż, jakąkolwiek funkcję ma w innych konfiguracjach wyposażenia, u mnie tylko przeszkadza i co najmniej dziwnie wygląda. Mogli to przynajmniej inaczej zamaskować.
    Może robił jako magazyn części zamiennych, a tak bywa, moje GP kiedyś dostało w ten sposób zaślepkę filtra klimy, gdy ASO połamało Takie rzeczy to ma obowiązek poprawić ASO w ramach przeglądu 0, zanim klient zobaczy.
    Co do kołka, podnieś płytę i będzie po problemie, nie będziesz miał wysokiego progu załadunku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Aniversario Zobacz post
    Sam Fiat przyznał już kiedyś, że fabryka z Tychach ma najwyższą jakość ze wszystkich jego fabryk na świecie. Ja na przykładzie swojego Abartha mogę to tylko potwierdzić. Wszystko jest super spasowane, nic nie trzeszczy, nie stuka, nie ma żadnych niedoróbek. Fakt faktem, że Abarth w porównaniu ze zwykłą 500 przechodzi jeszcze na końcu dużo dokładniejszą kontrolę z uwagi, że to jednak sporo droższe auto.
    Yhy, a świstak zawija w sreberka. Tak, już oni patrzą na to, że droższe, to lepiej sprawdzić trzeba. Może Twój nie trzeszczy, jak i moje 13 letnie GP (złożone swoją drogą w Melfi, w tej samej fabryce co 500X), podobno inne GP trzeszczą (przynajmniej na forach tak twierdzą), w innych było poprawiane ustawienie drzwi itp. Jak dla mnie, to zależy na jaki egzemplarz się trafi.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-10-2020 o 13:37

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    porównanie fiatów które miałem na przestrzeni lat.
    CC/SC/Panda II - wykonane bardzo ok, nic nie trzeszczało, ptaktycznie bezawaryjne.
    Doblo z Turcji - wykonanie jak wyżej, nic nie trzeszczało, bezawaryjne
    Bravo II z Włoch (Cassino) - po tym aucie myslalem ze nei wrócę juz do Fiata. Padło. Po 2tys km trzeszczało w nim wszystko, konsola srodkowa, deska rozdz, padł silnik wycieraczek, klimatyzacja (po roku), paprochy pod lakierem, spasowanie blach fatalnie (szczególnie tylna klapa która uderzała w zderzak).
    Tipo z Turcji - spasowanie tez moze nie idealne ale brak paprochów, nic w srodku nie trzeszczy (w 4mies trzasniete 10tys km), póki nic sie nie zepsuło. Wymieniona na gwarancji tylna belka bo sie bujał na nierównosciach okrutnie.
    co dalej - zobaczymy.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    132
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Bezawaryjność (a miejsce produkcji) w moich autach to bardziej skomplikowana sprawa, bo mocno zahacza o samą konstrukcję i użyte materiały. O ile w seicento nie miałem uwag co do samego złożenia auta w fabryce, to już rdzewiejący zbiornik paliwa, regularne problemy z linką ręcznego, zapiekające się tłoczki hamulcowe, problemy z wentylatorem chłodnicy i oczywiście termostat potrafiły zepsuć obraz auta. Grande punto pod tym względem (przede wszystkim materiały i rozwiązania) jest o niebo lepsze. Nic z tego co w SC denerwowało.


 

Podobne tematy

  1. Tipo - czekam na samochód Fiat Stock Tychy
    Napisany przez Bronsky na forum Tipo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 14-09-2019, 13:11
  2. Fabryczny LPG nie montowany w Turcji?
    Napisany przez muchac35 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-12-2017, 19:47
  3. Dobry mechanik od CC-700 - Tychy, śląsk
    Napisany przez emic na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2015, 13:50
  4. Tychy: dodatkowe dni urlopu, spowolnienie rynku
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-09-2011, 15:06
  5. Wiec w Fiat Auto Poland Tychy.
    Napisany przez lukq na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-03-2011, 18:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl