Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    krakow
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2002

    zerwanie klina rozrządu?

    Witam, mam kolejny problem ze stillem 2002 r 1.6. Jechałem w trasie i samochud zaczoł słabnąć,ujechałem z 500 m i zgasł, rozrusznik kręci ale nieodpala. Auto scholowałem do garażu rozkręciłem osłone w si;nuku od rozżadu i widze że pasek jest ok, ale kiedy kręce rozrusznikiem, pasek i te zębatki sie nie kręcą. znajomy mi powiedział że może to byc zerwany klin. Myslicie że to to i jeśli to to jaki koszt naprawy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Koszt naprawy to około 1.500 zł

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    krakow
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Czyli lepiej kupic silnik za te 800 zł, czy leczyc tego?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Kupisz silnik i musisz założyć nowy rozrząd i olej więc dojdzie jakie 600zł, więc lepiej zrób swój silnik przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz.
    Zerwanie klina na walku nie jest takie proste więc raczej udałbym się do mechanika żeby zobaczył auto. Jak już rozebrałeś auto to zdejmij dolną osłonę rozrząd tak żeby widzieć śrubę trzymającą kolo zębate na korbowodzie. jeśli nie będzie się ona obracała jak będziesz kręcił rozrusznikiem to znaczy że to nie klin tylko rozrusznik nie zazębia się za koło zamachowe.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    krakow
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Własnie, pierwsze myślałem że to problem będzie z rozrusznikiem, bo kiedy kręce to innaczej go słychac niż do tej pory przy odpalaniu. a jesli by to było to że sie nie zazębia za to koło zamachowe to koszt naprawy mniejszy ? ale w sumie auto jechało po odpaleniu i po czasie zaczeło słabnąc, więc niewiem czy to tym rozrusznikiem, skoro samochud był odpalony i jechał, do czasu.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Moze zgasl z jednej przyczyny a nie odpala z innej. Choc dziwne by bylo jakbys zerwal klin podczas jazdy no chyba ze raptem z 5 na 2 zrzuciles i szarpnelo autem.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    To że rozrusznik lżej i szybciej kręci po uszkodzeniu rozrządu to normalne.Silnik nie ma kompresji więc i oporu podczas kręcenia nie ma.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    krakow
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    koło zembate na korbowodzie sie nie obraca kiedy kręce rozrusznikiem, pasek rozrządu cały, a to koło zamachowe to na dole największe obraca sie normalnie i alternator też sie kręci. niewiem juz co to sie dzieje.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    podczas jazdy akurat jechałem wtedy spokojnie, na 4 biegu bez zrywania, obroty gdzies miedzy 2-3 tys, niebyło żadnych przeciążeń akurat wtedy.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Dziwna sprawa. Myślę że mechanik rozwiązałby problem z diagnozą

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    POLSKA
    Postów
    104
    Auto
    Fiat Stilo 2.4
    Rocznik
    2002
    b355533c19966c264d0a6312a2483fb5.pngna kole zębatym paska rozrządu ci ścieło klin tak jak na rys. pokazane ?


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2014
    Skąd
    krakow
    Wiek
    34
    Postów
    8
    Auto
    stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    rozebrałem wszystko i widze że zerwane są zęby na pasku rozrządu, jutro sciągne mechanika i zapytam jaki może byc tego koszt naprawy. ktos sie orientuje z was czego moge sie spodziewac?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    na wale korbowym, (to duże kółko) scieło zemby z paska. sam sie na tym nieznam ale tak mi to tłumaćza. chyba dobrze napisałem. orientuje sie jaki koszt naprawy tego może byc i co bym musiał wymienic? bo jesli cały rozrząd do roboty i tak jak mi powiedział sąsiad mechanik mówi że 1500 zł spokojnie pójdzie. jeśli tak to kupie silnik za ok 800 zł tak żeby chodził i sprzedam auto. przebieg w nim mam 265 tys, ja na nim zrobiłem tylko te 5. poradzcie mi chłopaki co z nim zrobic.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    800 + przekładka koło 400 + płyny oleje filtr pewnie koło 200+ nowy rozrząd by sie przydało założyć też pewnie z 300- 400 + robocizna wymiany rozrządu 200 + plus jeszcze może być konieczna wymiana jakiejś uszczelki, simeringu. i już ci się robią koszta większe niż koszt regeneracji twojej głowicy i wymiany rozrządu. i do tego masz loterię bo nie wiadomo na jaki silnik trafisz.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    47
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2003
    Witam, mi się stało podobnie, co trzeba zrobić żeby działał?, tzn. głowica do remontu, czy nastąpiła kolizja?, czy wystarczy klin wymienić na wale i rozrząd? jeśli nie to czy dół silnika ucierpiał? czy nie zerwie klina ponownie? Dlaczego zerwało klin?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Głowica do zrobienia z układem zaworowym pokrzywione zawory na 100 procent .Sprawdzić dokładnie dół ,dobrze posprawdzać czy któryś tłok nie jest niżej od pozostałych sugerowałoby to skrzywienie korbowodu.


 

Podobne tematy

  1. Rozrząd w 1.2 16v
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 25-04-2016, 09:23
  2. Rozrząd
    Napisany przez segasik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-12-2013, 12:56
  3. Coś z rozrządem?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 05-01-2012, 19:46
  4. Rozrząd
    Napisany przez mojsiej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-12-2010, 08:28
  5. Rozrząd
    Napisany przez DrV na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2009, 16:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444zerwanie-klina-rozrzadu-23648

fiat stilo zerwanie klina sizelklin walu fiat dobloklin walu stilofiat 1.2 16 sciety klin na kole walu korbowegokolo walka rozrzadu jtd klinklin rozrzadklin na wale jtdscielo klin rozrzaduczy fiat stilo ma klina na walefiat stilo 1.9 jtd klin kolastilo klin na walku rozrzadu1.4 vvti zerwany klin zerwany klin na wale korbowodowym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl