może zerwała się z ramienia? rozbierzesz to będziesz widział co jest nie tak
Poradnik bardzo przydatny - dzięki
Nie wiem jak to jest z tą wycieraczką od kierowcy, ponieważ nic nie było widać po demontażu,a po wciśnięciu wycieraczki pasażera wszystko śmigało jak trzeba. Także póki co jest dobrze.\
Jedna rzecz mnie trochę martwi, nie mogłem odnaleźć idealnie tych kołków które były oryginalnie, a niestety wszystkie 3 połamałem. Znalazłem prawie identyczne - z nieco większym "kapeluszem" niby pasują, wiekością są takie same, jednak teraz podszybie ma nieco luzu - tak ze 2-3 milimetry i można je spokojnie ruszać dodatkowo przy łączeniu z szybą jest mała szczelina, nie przeszkadza to w jeździe ale jednak chciałbym zrobić to porządnie - jakieś pomysły?
Macie jakieś oznaczenie tych kołków, dzięki któremu mógłbym je zakupić?
no i co ze szczeliną miedzy szybą a elementem plastikowym?
Cześć, podepnę się pod temat, bo mam też problem z wycieraczkami.
Wczoraj przestały mi działać. Dzisiaj wymontowałem cały mechanizm, wyczyściłem i przesmarowałem wszystkie ruchome elementy.
Faktycznie, cała płytka była zapaćkana smarem.
Po ponownym zamontowaniu nie działają.
Sprawdziłem po kolei wszystkie styki (przewodzą), silnik (szczotki, wirnik, komutator - wszystko w porządku). Podłączałem je do auta przy wszystkich 3 możliwych pozycjach tej płytki sterującej - nic. Przełącznik raczej jest w porządku, przy poruszaniu, słychać pykający przekaźnik. Nigdy też nie miałem problemu z wariującymi wycieraczkami. Bezpiecznik też ok, ponieważ spryskiwacze działają.
Skończyły mi się już pomysły, co jeszcze mogło zawieść. Macie może jakieś sugestie ?
Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM
Masa w do silniczka dochodzi? jak zepniesz na krótko +12 i masę do silniczka to rusza?
Wydaje mi się, że w przypadku mechanizmu wycieraczek nie ma zewnętrznego połączenia masowego..
Całość jest montowana przy użyciu 3 wkrętów do tej rynny pod szybą, ale każde gniazdo jest gumowe, więc przewodzenia nie ma. Nie widziałem też żadnego przewodu masowego podłączanego osobno.
Wszystko przechodzi przez styki w kostce. Jest tam 5 pinów, 2 skrajne są zamkniętym obwodem silnika, dają ok 4 ohm, a 3 środkowe są powiązane z 3 stykami ślizgającymi się po kole.
Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM
Dzisiaj podjechałem do elektryka i uruchomił mi wycieraczki. Problemem jest uszkodzony silnik, który nie chciał zaskoczyć po rozbiórce.
Pracuje, ale jest na tyle słaby, że potrafi tylko pracować na 1. biegu. Podczas szybkiej jazdy tez nie daje rady.
Wg. elektryka, mógł się przepalić przy zablokowaniu albo poprostu jest już zużyty.
Na razie mam w planie kupić używany silnik za kilka zł na allegro i przełożyć wirnik. Jeżeli to nie pomoże, to kupię nowy.
Aha i upewniłem się co do masy. Jest na 2 pinie we wtyczce. Mam też schemat elektryczny i opis. Jeżeli ktoś potrzebuje, proszę pisać.
Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM
Witam Wszystkich forumowiczów
Mam ten sam problem co w temacie, patrz wycieraczka po stronie pasażera luźna - nie działa. Z poradnika Seth'a zrobiłem wszystko, lecz nadal pojawia się problem. Wpinam te ramię w zaczep łączący obie wycieraczki. Wszystko jest ok, lecz chwilę pochodzi i słyszę jak zaczep ponownie się wypina ... Chyba z 3 razy go nakładałem w ten trzpień i ciągle to samo ... Do tego nie mam pojęcia jak włożyć podszybie tak aby idealnie przylegało do szyby ... Pomocy !
Mechanizm wycieraczek jest tak skonstruowany, żeby przy zablokowaniu ramiom (np. przez lód na szybie) cięgna sie rozłączyły, a silnik się nie przepalił.
Jeżeli przy normalnej pracy cięgna się rozłączają, to znaczy że przegub jest już zbyt wyrobiny.
Najlepiej byłoby kupić nowy mechanizm, lub używany w dobrym stanie, z rocznika np. 05-06. Na pewno nie z anglika, bo tam u nich pada codziennie, więc będzie w gorszym stanie.
Doraźnie może pomóc wyczyszczenie i przesmarowanie całego układu (przede wszystkim tuleje). Ja swój ostatnio cały wyczyściłem benzyną i przesmarowałem smarem silikonowym. Opory ruchu dosyć wyraźnie zmalały, więc i na przegub działa wtedy mniejsza siła rozpinająca.
Możesz też wywiercić otwór w sworzniu i ze zwykłego spinacza lub kółka od kluczy zrobić zawleczkę. Weź tylko pod uwagę, to co napisałem na początku. Funkcja zabezpieczająca przestanie działać.
Fiat Stilo 3d 1.9 JTDm 16v 150KM
Ja zrobiłem z wierceniem. Nagwintowałem małą dziurkę i przykręciłem podkładkę która mi zabezpiecza cięgno przed wypadnięciem.
Ostatnio spotkałem się z całkiem ciekawym patentem. Można to dostać na tej aukcji allegro.
Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
a to już praktycznie moje 16 auto.
Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).
Ciekawy patent. Dodaję do ulubionych mimo nowego mechanizmu
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Miałem to samo dziś, rozebrałem i okazało się, że ten plastik się wyrobił i ramię wylata a że spawarki akurat na podorędziu nie miałem więc co?... zastosowałem typowe druciarstwo na ten czas. Otóż tam jest taka jakby kulka więc owinąłem ją drutem miedzianym i w drugim ramieniu co od silniczka idzie jest dziurka więc przeplotłem przez dziurke i zakręciłem drut. Śmiga jak złe, obawiam się, że tak już zostanie
MECHANIZM WYCIERACZEK CIĘGNA FIAT MAREA STILO (7030564812) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
kupiłem, założyłem, polecam