Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 47
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    no rzeczywiście jakoś bardzo go nie podniosło.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    65
    Auto
    Stilo 1,9 JTD MW
    Rocznik
    2004
    Być może tego za bardzo nie widać, ale ja jestem zadowolony z rezultatu. Przed operacją prześwit od szczytu opony do krawędzi błotnika był 6 cm - teraz 10 cm. Prześwit od podłoża do dolnej krawędzi pasa przedniego był 18 cm - teraz 22 cm. Ale oczywiście nie wykluczam, że niektórzy koledzy mają tak bez żadnych dodatkowych operacji.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2012
    Skąd
    Przecław
    Postów
    2
    Auto
    stilo multiwagon 192 JTD 50 kW
    Witam. Ja niestety mam coraz gorzej. Pękła mi jedna sprężyna i w warsztacie wymieniłem obie. Z czasem coraz bardziej mi siada przód. Jak sprawdziłem, mechanik zamówił części z katalogu według vin, więc się pogubiłem. Okres zimowy, więc powinni mi płacić za odśnieżanie a w innym okresie za polerowanie krawężników. Wcześniej nie miałem takich problemów. Dlatego Stanjot please, więcej info odnośnie szczegółów.
    Pozdrawiam wszystkich.

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Na jaki sprężyny zmieniałeś, firma?

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Ja o żadnych tulejach nie słyszałem. Poszukaj trochę informacji o tej Alfie, wujek Google może coś podpowie.

    Ja słyszałem, a nawet takie tulejki mam zamontowane. Zobacz cały wątek pod podanym linkiem
    AutoKącik.PL: Tulejka podwyższająca na przedni amortyzator.

    Z kilkoma kolegami opracowałem i wykonałem pewien zestaw, który po zamontowaniu nie zmienia wstępnego naprężenia sprężyn, czyli auto zachowuje fabryczne parametry, a stoi o ok. 4,5cm wyżej. Co wy na to?
    Sama wymiana sprężyn nic nie da, zawsze po jakimś czasie siądą
    Ostatnio edytowane przez Gborowik ; 27-12-2012 o 13:40

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Gborowik Zobacz post
    Ja słyszałem, a nawet takie tulejki mam zamontowane.
    cos takiego na Allegro widziałem. Nawet chciałem wsadzić jest tylko ale, a mianowicie zmiana środka ciężkości i zachowanie się auta na zakrętach.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    cos takiego na Allegro widziałem. Nawet chciałem wsadzić jest tylko ale, a mianowicie zmiana środka ciężkości i zachowanie się auta na zakrętach.
    Tego zestawu na Allegro nie było, ale na tych tulejkach chodzi coś 60 stilonków. Ja zrobiłem rysunki i chętnym na tamtym forum wysyłałem. Przejechałem na zestawie około 25 tys. km. Zaliczyłem wszystkie potrzebne badania. Żadnych odchyłek nie stwierdzono, a ja nie odczułem żadnych zmian. I to nie są tylko moje opine. Pozdrawiam.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    65
    Auto
    Stilo 1,9 JTD MW
    Rocznik
    2004
    Witam "rzadki": jak już opisywałem mój sposób to wstawienie specjalnych wkładek elastycznych w dolne zwoje sprężyn. operacja tania i łatwa, można zrobić samemu na podnośniku po zdjęciu koła. wkładki na allegro tanie, coś ok. 10 zł/szt. - w razie potrzeby służę wszelkimi szczegółami tej operacji.
    seth - wydaje mi się, że niepotrzebnie się niepokoisz; podniesienie środka ciężkości jest niezauważalne w jeździe a na zakrętach stabilność jest polepszona - takie przynajmniej jest moje odczucie. dla mnie rzeczą istotną było podniesienie przodu aby nie zagarniać śniegu przy jeździe w koleinach.
    Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.[/QUOTE]
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    To rozwiązanie z gumowymi podkładkami nie wiele da, poza utwardzeniem (na jakiś czas) zawieszenia. Auto podnieść można tylko przez wydłużenie amorka, a konkretnie jego goleni. Można też dospawać niżej dolne mocowanie amortyzatora, ale to będzie ingerencja w konstrukcję i może się źle skończyć. Tego w warunkach domowych nie polecam.


    Rys.1 Jak widać na rys. są dołożone dwa elementy: tulejka stalowa 20mm, która wydłuża amortyzator, ale osłabia napięcie wstępne. Dlatego dodana jest podkładka też 20 mm, która ściska znów sprężynę do poprzedniego naprężenia.

    Rys.2 (za fotką) Pokazuje rozwiązanie oryginalne. Za górną nakrętką wystaje gwint goleni i można o tą długość wydłużyć goleń wkładając metalową tulejkę


    Zdjęcie (w środku) pokazuje części przed złożeniem.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Gborowik ; 28-12-2012 o 02:49

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Ja myślałem nad podniesieniem bravo II bo mnie wkurza jego mały prześwit. A że chyba powoli cieknie mi amorek to przy okazji bym i je wymienił na dłuższe. A więc zaryzykowałbym i co polecacie z doświadczenia. Zależy mi na niewielkim podniesieniu bo wiadomo że im więcej w gorę tym więcej do wymiany bo już trzeba byłoby pewnie przy większych zmianach dawać inne zwrotnice.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Postów
    65
    Auto
    Stilo 1,9 JTD MW
    Rocznik
    2004
    Dzięki Gborowik, jak widać max. podniesienie to 2 cm? Niezbyt dużo - ale dobre i to.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał Stanjot Zobacz post
    Dzięki Gborowik, jak widać max. podniesienie to 2 cm? Niezbyt dużo - ale dobre i to.
    Nie chodziło nam o zrobienie terenówki

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja tych podkładek nie mogę znaleźć. Macie jakieś namiary na sklep sprzedający to?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ja tych podkładek nie mogę znaleźć. Macie jakieś namiary na sklep sprzedający to?

    Coś kol. Modem nie dość uważnie czyta. Tego zestawu nie ma w sprzedaży. Ja to wymyśliłem, rozrysowałem i rysunki już techniczne, (wykonawcze) oraz wyjaśnienia wysyłałem chętnym. Wg tych rysunków klubowicze dorabiali sami, lub zlecali w warsztatach. O ile wiem, podniesiono około 60 Stilonków
    >> A odpowiadając kol. Stanjot: Wyżej nie można podnieść, bo ogranicza nas długość gwintu goleni.

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Stanjot Zobacz post
    wkładki na allegro tanie, coś ok. 10 zł/szt. - w razie potrzeby służę wszelkimi szczegółami tej operacji.
    chyba jednak ktos inny nieuważnie czyta.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FiatECUCsan Fiat Stilo
    Napisany przez Lipa1808 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 30-06-2014, 21:27
  2. [zawieszenie] Fiat Marea 97 - pływa, dziwny kąt tylnego koła
    Napisany przez Raga na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 18-11-2013, 19:28
  3. zamarzniety tylni spryskiwacz - multiwagon
    Napisany przez wojtek4u na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-12-2010, 15:34
  4. Fiat Stilo Problem
    Napisany przez Lipa1808 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-11-2010, 19:28
  5. [zawieszenie] Tylna belka fiat Marea
    Napisany przez sebastianm-1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-08-2010, 19:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo zawieszenie

zawieszenie fiat stilo

stilo multiwagon

fiat stilo multiwagon opinie

fiat stilo multiwagon przednie zawieszenie

zawieszenie przednie fiat stilo forum

fiat stilo podwozie

zawieszenie stilo

fiat stilo kombi podwozie

stilo multiwagon opinie

stilo kombi opinie

zawieszenie fiata stilo kombi

forum fiat stilo multiwagon

stilo jakie zawieszenie

sprezyna zawieszenia fiat stilo multiwagon

stilo zawieszenie

fiat stilo multiwagon 1.4

fiat stilo multi wagon zawieszenieforum fiat stilo kombioslona silnika od dolu Stilo kombi kupie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl