Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Zaślepianie EGR  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011

    Zaślepianie EGR

    Długo z tym zwlekałem ale ostatnie wyniki spalanie wg komputera zmobilizowały mnie do działania.
    Trafione w 100% EGR ma dwa dekielki zamykające obwód spalin, jeden otwiera do rurki w stronę przepustnicy a drugi nic nie otwiera ale pod nim była zgromadzona sadza a że są na jednej osi więc nie było idealnego domknięcia.
    Blaszka nierdzewna gr 1mm kryngielit gr 1mm, 15 minut na wykonanie zaślepki i uszczelek.
    Zaślepiłem pod spodem EGR na wlocie spalin od rurki z chłodnicy spalin która jest pod termostatem.
    Najłatwiej było odkręcić cały EGR z trzech śrub od strony podszybia oczkową 13 i na łaczeniu rurki i chłodnicy spalin z obejmą na śrubkę chyba imbusowa M5, trzeba uważać na cienką uszczelkę na łaczeniu aby nie zgubić w trakcie.
    Przed odkręceniem rurki od EGR wskazane na flanszy i rurce naznaczyć cienkim pisadłem kreskę dla ułatwienia ponownego ustawienia w to samo miejsce.
    Rurka ma kołnierz wchodzący w obudowę EGR, spiłowałem go i w to miejsce uszczelkę z kryngielitu.
    W ocenie subiektywnej mam wrażenie że wibracje na jałowym są mniejsze i trochę spadło spalanie wg komputera.

    Pojeździłem i okazało się że jak na razie po zaślepieniu skończyły się błędy niewłaściwego ciśnienia doładowania
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Ale masakra z odkręcaniem EGRa, te 3 śruby na 13 banał ale odkręcić tę rurkę u dołu (a później ją ucelować i skręcić!) to jakaś masakra.. męczyłem sięz pół godziny, nie miałem jak dotrzeć do niej kluczem i przekręcić... można wtryknąć zaślepkę gdzieś indziej bez odkręcania całości?? Nie starczyło mi dziś cierpliwości poskładałem to z powrotem..
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Najłatwiej jest rozkręcić na połaczeniu tej harmonijkowej rurki z chłodnicą spalin, chłodnica spalin to ta spuchnięta rurka przy termostacie.
    Na połaczeniu są skręcone obejmą, przy rozkładaniu uważaj na podkładkę, uszczelkę z cienkiej blaszki która jest włożona pomiędzy kołnierzami na łączeniu rurki z chłodnicą spalin.
    Przy odkręcaniu rurki od EGR naznacz cienką kreskę żeby trafić z ustawieniem to łatwiej skręcić resztę.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    No jedyna obejma w okolicy egr to właśnie na tej rurce się znajduje i nie moge do tego dziadostwa się dostać tym razem, rękę włożę ale z kluczem już jest problem i jeszcze jakbym miał to przekręcić... kiedyś to zrobiłem bo czyściłem już egr, ale przy składaniu miałem mega problem nie mogłem załapać obejmy tam na dole... ale z tego co piszesz wynika że innego wyjścia nie mam. dziś ładna pogoda może się złapię i powalczę znowu..
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Sprawdza się mała grzechotka 1/4 cala z krótką nasadką i imbusem.
    U mnie w obejmie jest śruba na imbus.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Poradziłem sobie łamanym krótkim imbusem. Ale pojawił się inny problem, zaślepka którą kupiłem nie pasuje nigdzie poprostu nie ten wymiar, więc wyczyściłem i złożyłem z powrotem. Ale mam też inny problem.. udało mi się odkręcić jedynie karbowaną rurkę od termostatu, a od samego zaworu nie byłem w stanie ruszyć śrub (tzn tych którymi przykręcone są rurki do reszty, tam gdzie chyba powinna iść zaślepka). Tzn jedna się odkręciła a druga praktycznie się obrobiła. Więc gdy już będę miał właściwą blaszkę będę się męczył z zardzewiałymi zapieczonymi śrubami :/
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wygląda że masz kiepski klucz, klucz z dobrej stali nie powinien się obrócić w śrubie.
    Sruby owiń szmatką i namocz WD albo ON na noc.
    Szkoda kasy na kupowanie zaślepki, kawałek blaszki z nierdzewki i samodzielnie wykonaj, ostatecznie od biedy wystarczy kółko podłożone na kołnierzu rurki, może średnicą pasuje stare 20 zł z PRL
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Tylko że to śruba się obrobiła a nie klucz.... nie wiem czy on dobry czy nie ale śruby stoją. spryskałem wd40 moze nast razem bedzie lepiej ciekawe tylko co bede musial wyrzezbic zeby nie zjechac jej calkowicie. zaslepke mozna dac z boku przy tej falowanej rurce czy tylko "pod" egrem na styku z rurka biegnaca ku dolowi?
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    W zasadzie to nie powinno być różnicy gdzie zaślepisz, najlepiej na wejściu spalin do EGR ale jeśli się nie da...
    Przy zamknietym obiegu za EGR spaliny nie powinny docierać do niego więc...
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    masz na myśli, że nie powinno być lipy gdybym zaślepił koniec karbowanej rurki (ten którym styka się z przepustnicą)?

    edit: przepustnicę miałem na myśli nie termostat

    [size=2][ Dodano: 2011-06-02, 21:44 ][/size]
    Czy to możliwe żeby łączenia karbowanej rurki z przepustnicą i zaworem egr były innego rozmiaru niż łączenie egr z rurką doprowadzającą spaliny??
    Głównie chodzi mi o odległość śrubek od siebie.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał maku
    Czy to możliwe żeby łączenia karbowanej rurki z przepustnicą i zaworem egr były innego rozmiaru niż łączenie egr z rurką doprowadzającą spaliny??
    Głównie chodzi mi o odległość śrubek od siebie.
    Nie mam pojęcia, nie przyglądałem się.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr fiat stilo

fiat stilo egr

egr fiat stilo 1.9 jtd

stilo egr

fiat stilo gdzie jest egregr stilofiat stilo 1.9 jtd gdzie znajduje siewymiary zaslepki egrerg fiat stiloegr and stilojakie klucze do odkrecenia erg stilouszczelka egr wymiaryzaslepka egr stiloerg stilogdzie jest egr w stilowymiary zaslepki egr stilorurka egr fiatfiat stilo 1 9jtd gdzie jest egregr w stilo 19 jtdFIAT STILO 1.9 ZAWOR EGR GDZIE SIE ZNAJDUJE
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl