Mam pytanie,gdy ruszam autem to słyszę stuk w zawieszeniu,też się tak dzieje gdy nagle puszczę gaz i znowu dodam ,czyzby były to uszkodzone poduszki silnika,proszę o pomoc w diagnozie,
Mam pytanie,gdy ruszam autem to słyszę stuk w zawieszeniu,też się tak dzieje gdy nagle puszczę gaz i znowu dodam ,czyzby były to uszkodzone poduszki silnika,proszę o pomoc w diagnozie,
no a może to już jakiś duży luz masz na półosiach, a może na tych takich zabierakach w skrzyni czy jakoś tak to się nazywa albo użyj opcji szukaj a odpowiedz znajdziesz na forum
Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 21-11-2013 o 19:19
A w jakiej kondycji są przeguby ?
Części zamienne do aut / opony / felgi / oleje - Zapraszamy !!!
Podjedź na stacje diagnostyczną to Ci sprawdzą dokładnie o co chodzi, a jak nie to na kanał i sprawdzić samemu zawieszenie
Nie wime jak w benzynie ale u mnie mam podobnie ale ja wiem że mam poduche na skrzyni wołająca o błagam wymień mnie i luz na krzyżakach pół osi napędowych i są stuki ale bardziej jak dodam gazu gwałtownie.
Witam tez właśnie mam taki problem kiedy puszcze szybciej sprzęgło to szarpnie i tez słychać puk i kiedy dodam gazu i puszcze to tez słychać tak jak koledze tutaj i byłem na stacji diagnostycznej i wszystko ok u mechanika i tez mówił że luzów w zawieszeniu nie widzi, podnosiłem i na biegu sprawdzałem ten mechanizm różnicowy i niby luzów nie ma raczej bo koło okręcając w prawo i lewo, lekko tylko się porusza, dodatkowo zaobserwowałem ze jak puszcze czasami gaz z wyższych obrotów to samochód wchodzi w drgania i lekko nacisnę na pedał gazu lub chamulca i przestaje. Czy poducha od skrzyni musi być oberwana żeby była do wymiany?
Miałem podobne objawy. Sprzęgło i dwumas klękły. choć jest duży procent prawdopodobieństwa że to jednak koło dwumasowe ma za duży luz, to wymień poduszkę pod akumulatorem na pozmianową (i tak Cię to czeka). sprawa tańsza, a może rozwiąże problem przynajmniej chwilowo.
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział ze mam do wymiany przegub zewnętrzny bo ma luz, myślicie, że to są objawy przegubu?
Krótko. Tak. A konkretniej, nie na 100% są, ale mogą być. Jeśli meches wykrył tam luz, to pewnie tam jest.
Tak jak mówiłem wcześniej że byłem u mechanika i powiedział że to przegub bo ma luz i smar wyleciał z niego, wstrzyknął mi smar i kazał pojeździć, stuki nie ustąpiły wiec mówi że to nie przegub, że w skrzyni musi być luz, i skrzynie muszę wymienić, naprawdę całą skrzynię muszę wymienić? Czy po prostu skrzynie trzeba rozebrać i wymienić część która tam ma luz. I dodam, że biegi mi wchodzą bardzo ładnie nie mam żadnego problemu. Jestem troszeczkę zmartwiony bo skrzynia cała to nie jest mały koszt i nie wiem już co myśleć
Pewnie chodzilo o poduszke pod skrzynia. Sprawa dosc tania ale robocizna duzo wyjdzie poniewaz trzeba wyciagnac cala skrzynie. Pewnie o to chodzilo Twojemu mechanikowi
albo Cię chce naciągnąć na koszty. Jakim sposobem przegub najpierw ma luz, a później co? nagle po dodaniu smaru luz zniknął? jak wywaliło smar, to pewnie osłona pęknięta. A jak pęknięta, to i pewnie ten dołożony smar wyleci (jak już nie wyleciał). Jeśli przegub jest do wymiany, to jest do wymiany i koniec. Zabieranie się do roboty od dupy strony.
A swoją drogą... stukanie tych skrzyń jest ich pewną denerwującą cechą i raczej ciężko wyczaić co to konkretnie jest. Zwykle zaczyna się walkę od przegubów i półosi. Ale jeśli Ci nic nie drży, nie zgrzyta itp to bym nie ruszał, bo szkoda się pakować w koszty. A jeździć będziesz tak jeszcze z 50000 km. Ale jeśli przegub jest do wymiany na już, to trzeba wymienić i już.
przy wymianie poduszki skrzyni biegów nie wyciągamy skrzyni tylko akumulator i jego podstawę, skrzynie podpieramy od spodu,
a wracając do stuków to jest to cecha tych skrzyń , jeżeli masz naprawdę duże stuki to winnym jest mechanizm różnicowy - zresztą jak wychodziły stilaki z fabryki to ten luz już był - poszukajcie informacji u wujka google - przypadłość jtd 115 km
Pojechałem dzisiaj na stacje diagnostyczna na szarpaki i wszystko jest sztywne nie ma luzu, no jak mu się mocno i dynamicznie naciśnie na gaz to duże są te stuki. Mechanizm różnicowy to tak ogólnie powiedziane. Jest to trochę dokuczliwe bo jest odczuwalne szarpniecie i czuć ten luz gdzieś gdy puszczam sprzęgło(na 2,3 biegu muszę bardzo powolutku puszczać sprzęgło żeby tego nie było) albo jak puszcze gaz to tez czuć takie coś jakby się silnik przesuwał. I tak jak wspomniałem wcześniej czasami jak puszcze gaz to samochód wchodzi w wibracje i nacisnę lekko gaz lub hamulec i przestaje. Może przeguby wewnętrzne? szukałem już u wujka Google
U mnie to było koło dwumasowe. Po wymianie wszystko ustało.