Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Stukanie w silniku  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2010
    Skąd
    Strzałkowo
    Postów
    44
    Auto
    Stilo 1.9jtd

    Stukanie w silniku

    Witam. Zauważyłem że mój stilo 1.9 jtd na wolnych obrotach słuchać stukanie w silniku a gdy wcisnę sprzegło stukanie ustaje. A dodtego wszystkiego na wolnych obrotach są drgania na kierownicy... Co to może być?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2010
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    239
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD ~ 115KM
    drgania na kierownicy to raczej normlane. Zalezy też czy są duże, mi mechanik powiedział, że drgania mam takie na kierownicy, bo mam poduszki do wymiany i trochę telepota.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2010
    Skąd
    Strzałkowo
    Postów
    44
    Auto
    Stilo 1.9jtd
    Drgania są minimalne, ale bardziej przejumje sie tym stukaniem na wolnych obrotach, które ustają po wciśnięciu sprzegła?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat stilo
    Bardzo proszę o podanie przyczyny tej usterki. Przypuszczam, że problem został już rozwiązany, a ja jestem świeżym nabywcą Stilo i na dzien dobry mam takie same objawy. Bardzo proszę o pomoc

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Być może dwumasa już umiera. jak stuka i trzęsie ukł napędowym

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM 2002r. 3D
    Nie może to być któraś lub kilka poduszek silnika i/lub skrzyni?
    U mnie jest tak, że ekstremalnie niskich obrotach (poniżej 1000 na 4) lub przy przyśpieszaniu słyszę stuk, ale tylko wówczas. U mechanika z tym jeszcze nie byłem, bo za dużo pieniędzy na tenczas już odemnie dostał, ale dowiadywałem się tu i ówdzie stąd moje pierwsze pytanie.
    Ostatnio edytowane przez Archie ; 28-05-2012 o 23:11

  8. #7
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Archie Zobacz post
    U mnie jest tak, że ekstremalnie niskich obrotach (poniżej 1000 na 4) lub przy przyśpieszaniu słyszę stuk, ale tylko wówczas.
    to typowy objaw padającego dwumasu
    zobacz czy gasząc silnik, w zależności czy wcisnąłeś sprzęgło, wyczuwasz dodatkowe drgania

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM 2002r. 3D
    Ok, sprawdzę, ale chyba mój wpis wymaga doprecyzowania.
    Słyszę stuk jeden pojedynczy przy przyspieszaniu a na obrotach o których mówiłem, no jednak jest to "rytmiczne", "regularne" nie wiem jak poprawnie to nazwać...
    Qronax poszukam jeszcze odpowiedzi ale na chwilę obecną nie mam pełnego dostępu do internetu więc zadam pytanie:

    Jak bardzo jest to naglące, do czego może doprowadzić i czy styl jazdy ma wpływ na ten mechanizm?

    Dopiero poznaję świat motoryzacji więc wolę zapytać doświadczonych Kolegów.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    mi w ASo już dawno powiedzieli ze dwumas sie zaczyna prosić o wymianę (dodatkowe stuki przy gaszeniu silnika bez wciśniętego sprzęgła) ale w niczym to nie przeszkadza. wymiana to b.droga inwestycja, a czytałem o gościu który stilo jeździł aż całkowicie rozpadł się dwumas (zrobił łącznie ponad 300tys). narzekał własnie na doznania dźwiękowe oraz drgania samochodu. sam podejrzewam że wpływa to negatywnie na części zawieszenia silnika (poduszki itp)

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM 2002r. 3D
    Jestem po testach

    Faktycznie jest zauważalna aczkolwiek nie jakaś olbrzymia różnica przy gaszeniu bez wciśniętego i z wciśniętym sprzęgłem. Odniosłem wrażenie, że z wciśniętym pedałem łagodniej się wyłącza, nie ma takich drgań.
    Nadmieniam, że w obu przypadkach autko było po zagrzaniu silnika od zera, w trasie. Najpierw zrobiłem jedną próbę, później drugą. Testować będę nadal, że by być pewnym, ale jak napisałem różnica jest. Zatem problem odkładam na przyszłość, póki co zabieram się za tarcze, klocki, opony i nieszczęsny emulator maty pasażera, który jak się okazało u mnie jest czymś grubo zawiniętym w taśmę izolacyjną... Potraktowałem to coś jak i wszystkie gniazdka płynem do styków i pomogło na dwa dni...

    Tak czy inaczej jest to temat na inny wątek, który nomen omen jest już założony a za konkretną opinię leci piwko!
    Dziękuję!

    P.S.
    Gdyby kogoś interesowało co i jak robię przy mojej Niebieskiej Żabie zapraszam na blog. postaram się na bieżąco relacjonować usterki i naprawy. Może to komuś pomoże.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Moim zdaniem dwumas pada.Nieregularne tzw głuche stuki to objawy dwumasu.Po wciśnięciu sprzęgła jest cicho.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2012
    Skąd
    warszawa
    Postów
    1
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    Witam mam podobny problem, zimniuteńki silnik telepie i hurgocze jak się rozgrzeje wszystko się uspokaja, mechanik powiedział ze mam wywalone 2 poduchy pod silnikiem więc je wymieniłem sobie sam bo to nie problem, jednak nic to nie zmieniło jeżdżę dalej


 

Podobne tematy

  1. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 15:38
  2. [silnik] cykanie w silniku (1.6 benzyna)
    Napisany przez marazm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-01-2009, 01:07
  3. Stukanie na wysokich obrotach.
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2009, 09:26
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18
  5. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w silniku stilo

fiat stilo stukanie w silniku

fiat stilo 1.9 jtd pukanie przy przyspieszaniu na zimnym silniku

fiat stilo 1.9jtd 115km stuki na wolnych obrotach

stuki w silniku na wolnych obrotach stilo 19 jtd 115 km

1.9 jtd stuka na niskich

drganie kierownicy stuki na biegu jalowym fiat

1.9 jtd stuka na wolnych obrotach

stuki w megane ii a przy wcisnietym sprzegle nie

stukanie przy gazowaniu stilo

stukanie z silnika na wolnych obrotach stilo jtd

stukanie silnika od pasazera stilo

jtd drgania silnika stuki

jtd stuka podczas przyspieszania

jtd stuka przy wcisnietym sprzegle

stukanie 1 9 jtd

stukanie na wolnych obrotach poduszki silnika

klekotanie silnika jtdm przy przyspieszaniu

stukanie na wolnych obrotach stilo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl