Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Opole
    Postów
    6
    Auto
    Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet 16V 150KM Active
    Rocznik
    07.2006

    Stuk (uderzenie) podczas uruchamiania silnika

    Witam

    W moim Stilo z przebiegiem 137.000km (z czego 130.000km w Niemczech) słuchać pojedynczy stuk/uderzenie podczas uruchamiania silnika. Po za tą niedogodnością samochód sprawuje się znakomicie, nic nie trzeszczy, styka, zgrzyta...
    W ASO w Niemczech nic nie znaleźli i stwierdzili, że "ten typ tak ma".
    W ASO w Polsce domniemają, iż to może być koło dwu-masowe, ale pewni nie są.
    Mój stary, pewny mechanik u którego robiłem wszystkie swoje samochody i mogę go z czystym sumieniem polecić twierdzi, że to musi być któraś z poduszek. Nie jest jednak w stanie "wykminić" która. Dlatego odesłał mnie do ASO Fiata, które nic nie wie...

    Z przeczytanych tutaj postów nic nie pasuje do moich objawów. Przy dwu-masie byłyby problemy na pewnych przedziałach obrotów lub byłoby słychać metaliczne odgłosy podczas pracy silnika, a takowe nie występują. Nie wiem czy się z tego cieszyć, czy nie...

    Czy ktoś z forumowiczów ma podobny objaw w tym modelu? Zaznaczam iż jest to jednostka 150KM 1.9 MultiJet.
    Czy jest ktoś z Opola lub Wrocławia kto ma taki model, bym mógł porównać odgłos przy starcie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    A poducha pod akumulatorem była wymieniana ??? a jak nie to może tłumnik walić o podłogę ... może jakaś guma pękła

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Opole
    Postów
    6
    Auto
    Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet 16V 150KM Active
    Rocznik
    07.2006
    Poduszka pod akumulatorem? Ale to sprawdzony objaw, czy Twój domysł? Tłumik nowy na gumach.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał mfrydel Zobacz post
    Poduszka pod akumulatorem? Ale to sprawdzony objaw, czy Twój domysł?
    Ta poducha odpowiada za większość drgań i anomalii z tym związanych w Stilo ... u mnie np. było tak ,że po odpaleniu w zimne dni miałem taki metaliczny stuk słyszalny wewnątrz auta dopóki silnik się nie nagrzał ... po wymianie poduchy nie dość ,że to zniknęło to jeszcze drgania się zmniejszyły ... a po demontażu wcale nie wyglądała ,źle ...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Wydaje się że jakby była poduszka od skrzyni biegów zużyta to stuki były by cały czas

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Opole
    Postów
    6
    Auto
    Stilo Multi Wagon 1.9 Multijet 16V 150KM Active
    Rocznik
    07.2006
    Mówimy o poduszce pod akumulatorem, czy skrzyni biegów? Czy to to samo?
    Przypominam, jest to pojedynczy stuk po odpaleniu silnika - potem nic się nie dzieje.
    Stuk jest zawsze, czy to z wciśniętym sprzęgłem, czy bez.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał mfrydel Zobacz post
    Mówimy o poduszce pod akumulatorem, czy skrzyni biegów? Czy to to samo?
    To jest poduszka skrzyni biegów pod akumulatorem

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo MW 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Witam,

    również posiadam Fiata Stilo z 2006 w wersji z takim silnikiem jak Twoje auto, i również mam taki sam problem odczuwalny przy uruchamianiu silnika - mocne uderzenie. Zjawisko to nie zawsze występuje, ale bardzo często. Dodam, że uderzenie jest odczuwalny przy pierwszym uruchomieniu auta w danym dniu, najczęściej po nocy.
    Czy udało Ci się ustalić, co jest przyczyną problemu??

    pozdrawiam

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1.8 Dynamic
    Rocznik
    2001
    Witam
    Tak ja przedmówcy przyłączam sie że to może być wina poduszki, tylko jeszcze pytanie której? w Stilo JTD masz ich aż cztery jedna pod zbiorniczkiem wyrównawczym, następna pod akumulatorem no i dwie na skrzyni które znajdują się tak jak sama nazwa wskazuje na skrzyni biegów, łatwy i bezproblemowy dostęp.
    Z tym stukaniem to może gdzieś rura wydechowa o podłogę uderza jakiś wieszak może jest zerwany.
    pozdrawiam

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    225
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Coś w tym musi być. Jestem kolejnym użytkownikiem Stilo 1.9 Multijet 150 z takim objawem.
    Poranne uruchomienie : nierównomierny, twardy i lekko opóźniony start, potem takie jakby uderzenie. To opóźnienie, mam nadzieję że przejdzie po wymianie akumulatora.
    Do tego mam jeszcze chmurę szarego dymu. Ale tylko na początku, potem dym jest ,,normalny".
    Auto mam od 2 tygodni, więc je dopiero poznaję.
    Ostatnio edytowane przez piter ; 30-11-2013 o 19:25
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    48
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Coś w tym musi być. Jestem kolejnym użytkownikiem Stilo 1.9 Multijet 150 z takim objawem.
    Poranne uruchomienie : nierównomierny, twardy i lekko opóźniony start, potem takie jakby uderzenie. To opóźnienie, mam nadzieję że przejdzie po wymianie akumulatora.
    Do tego mam jeszcze chmurę szarego dymu. Ale tylko na początku, potem dym jest ,,normalny".
    Auto mam od 2 tygodni, więc je dopiero poznaję.
    Ja również potwierdzam...mam egzemplarz z 2006 roku (Multiwagon), serwisowany i zadbany.
    Stuk występuje nie za każdym razem, nie jest metaliczny (dźwięczny), ale bardziej taki głuchy.
    Szary dym także występuje na samym początku, potem OK. Wszystkie inne funkcje samochodu (silnika) bez zastrzeżeń.

    Wydaje mi się, że gdyby to była wina poduszki, to stuk pojawiałby się jeszcze podczas jazdy (gwałtownego hamowania / przyspieszania itp). W sumie samochód tez mam od niedawna... Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przy rozgrzanym silniku stuk nie występuje...

    Jakie macie dalsze obserwacje odnośnie tego stuku? Czy pojawia się także w innych wersjach silnika (np. 140 KM)?
    Ostatnio edytowane przez Krashan ; 06-01-2014 o 21:21

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    38
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Nie jesteście z tym sami, JTD 16V 140KM Multiwagon 2004, mam to samo

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    odświeżę kotleta komuś udało się wpaść co to jest od roku tak mam...

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Proponuje profilaktycznie wymienić poduszki pod silnikiem...ja miałem takie stuki jak się wysprzęglało lub wsprzęglało następny bieg, po tym jak silnik mi sie urwał i zamontowałem wszystkie nowe poduszki wszystko ustało. Koszt tej imprezy kosztował mnie 800zł. Ale warto. Z resztą nie wierzę że auto z niemiec z 2006r miało 140tyś nalatane tylko...wstaw fotkę manetki kierunkowskazów.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    A co Ty chcesz wywnioskować z fotki manetki kierunkowskazów?
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. stuki z silnika podczas dodawania gazu
    Napisany przez jandej1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-12-2012, 22:55
  2. Nagłe gaszenie silnika podczas jazdy
    Napisany przez djmario na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-04-2012, 09:16
  3. Uderzenie w krawężnik a wspomaganie kierownicy
    Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-02-2012, 19:05
  4. PUNTO 1.2 Uderzenie przy 30=40 km/h w kraweznik
    Napisany przez dzidziol na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-02-2012, 16:53
  5. pojedynczy stuk podczas skrętu
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-12-2011, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444stuk-uderzenie-podczas-uruchamiania-silnika-19298

stuk przy odpalaniu silnikastuk przy uruchamianiu silnikapukniecie przy odpalaniupojedynczy stuk przy odpalaniustuki przy rozruchu silnikastukanie podczas uruchamiania silnikastukanie przy odpalaniufiat palio metaliczny stukot przy odpalaniustukniecie po odpaleniustuk przy odpalaniu zimnego silnikastuk podczas odpalaniastuk ptzy rozruchu alfaStuka podczas odpalania1.9 tdi uderzenie przy odpalaniustuki przy odpalaniu zimnego silnikastuki przy odpalaniustukanie podczas rozruchu silnikastukniecie przy rozruchustuk:anie przy otpwlaniu samohchodufiat stilo po odpaleniu samochodu cos strzela w kabiniestuka przy odpaleniu autaturkot przy odpalaniuauto nie chce odpalic slychac pukniecie przy odpalaniumatiz tlucze przy odalaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl