Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003

    Stilo selespeed nie reaguje

    Witam.
    Jestem tu nowy, Posiadam stilo 2.4 selespeed żółta strzała :-)
    Auto posiadam od października 2017r, przebieg około 170 000 km, pompa już była regenerowana i sprzęgło (po za dwumasą) wymieniane.
    Do wczoraj skrzynia pracowała bez zastrzeżeń, Stilon zgaszony i do domu a rano niespodzianka. Odpalił normalnie żadnych błędów ale żadnego biegu nie da się włączyć.
    Zacząłem diagnostykę w multiecuscan, Pompa pompuje i przestaje przy około 50bar, akumulator ciśnienia trzyma. Błędów brak a biegów nie zmienia.
    Rozebrałem osłonę akumulatora i pod nią wyczyściłem wszystkie styki na jakie trafiłem i wtyczki.
    Teraz będzie ciekawe- Złożyłem do kupy wszystko, włączam zapłon i jedyneczka 1, wsteczny R i neutralny N włączają się.
    Odpalam auto i biegi nadal wchodzą, próbuję ruszyć na R i pojawia się komunikat "gearbox failure" a auto gaśnie. Znów włączam zapłon i odpalam biegi nie wchodzą a komunikat został.
    Podłączam multiecuscan i takie błędy wyskoczyły:
    P1703 Wyłączenie silnika przez automatyczną skrzynię biegów
    P1760 Czujnik pedału hamulca
    P1743 Czujnik sprzęgła
    P0715 Turbine speed sensor (1)

    Po wykasowaniu błędów skrzynia nadal nie włącza biegów a błędy nie powracają.

    Pomocy!!!! Proszę :-)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie.
    Dodatkowy objaw to pompa wciąż pracuje ale już ciśnienia nie dobija i gdzieś pod auto wypluwa olej/płyn selespeed.

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Andrzejnara Zobacz post
    pompa wciąż pracuje ale już ciśnienia nie dobija i gdzieś pod auto wypluwa olej/płyn selespeed
    Znaczy uszczelnienia pompy powiedziały "dobranoc". Może po prostu źle złożona po regeneracji, albo zużycie było za duże i nowe uszczelniacze wystarczyły tylko na chwilę. Nie zgadnę, powinien to zobaczyć mechanik znający się na tych automatach. W każdym razie jak wywala olej to raczej nie będzie tanio.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie.
    Dzięki za porady. owszem padł wysprzęglik. Skrzynie wczoraj wytargałem i wysprzęglik a raczej jego gumowy miech? rozerwany na strzęoy.
    Teraz mam problem jaki wysprzęglik będzie pasował. VALEO 810000 czy VALEO 810001 a może różnią się tylko tym, że jeden ma czujnik a drugi nie? ten bez czujnika jest sporo tańszy i jeszcze ma zamiennik sachs.
    Na starym wysprzęgliku jest taki opis:
    477560 e0
    050902
    0-1412125-1
    snr valeo BB 40612 S07
    A 01162/23
    Nie ma więcej oznaczeń a po tych ciężko coś znaleźć.
    Można prosić o pomoc?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie.
    Po naradzie z ASO i z Mazi, okazało się, że potrzebny wysprzęglik to Valeo 810000, najtaniej jak udało mi się znaleźć to 901 zł z groszami na jakiejś stronce.
    Przy okazji wymiana oringów na elektrozaworach, uszczelniaczy półosi, wahaczy i oleju w skrzyni.
    Po złożeniu wszystkiego do kupy auto odpala i błędów brak.
    Wsteczny wyjeżdżam zadowolony z garażu i jedyneczka, jadę i dwójka wejść nie chce a po przekroczeniu 30 km/h pojawia się gearbox failure i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
    Po podłączeniu komputera wszystkie parametry są ok.

    Błąd to "p0715 turbine speed sensor".

    Po wykasowaniu błędu okazuje się, że podczas jazdy prędkość sprzęgła wynosi 0 a po pojawieniu się błędu przy przekroczeniu 30km/h prędkość sprzęgła waha się w pobliżu prędkości obrotowej silnika.
    Czujnik sprzęgła to niby ten magnetyczny z pomarańczowym gniazdem z przodu skrzyni więc załatwiłem dwa używane i cały czas to samo.
    Zamieniłem komputer skrzyni na inny i to samo.
    Wtyczki czujnika cofania nie pomyliłem bo światło cofania działa, w bezpiecznikach nie da się podłączyć wtyczek inaczej bo próbowałem i nie da się.
    Jakieś pomysły?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie.
    Udało mi się znaleźć przyczynę. Między wtyczką czujnika a wtyczką pod aku było dobre przejście a między pinami od czujnika sprzęgła we wtyczce pod aku a pinami od czujnika przy kompie skrzyni jeden przewód miał słabe przejście (duży zmieniający się opór).
    Odizolowałem przewód pod aku i się okazało, że jeden z dwóch przewodów od czujnika (około 10 cm w stronę kompa skrzyni) jest ugnity i odpadł po dotknięciu.
    Po polutowaniu i poizolowaniu wszystko działa.
    Teraz muszę zrobić kalibrację wszystkiego bo rusza przy wysokich obrotach i ślizga się sprzęgło.
    Nie mogę znaleźć poradnika kalibracji a każdy link jaki znalazłem do "skrzynia stilo selespeed- każdy posiadacz powinien wiedzieć" nie działą.
    Może ktoś dać namiary na ten poradnik do kalibracji?
    Pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Postów
    7
    Auto
    Fiat stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2003
    Elo Elo....
    Zakupiłem interfejs viaken wlm327 na chipie stn1110 i mam dostęp do większej ilości ustawień w MES/FES oraz już wskaźnik degradacji idzie obliczyć, lecz sprzęgło wciąż się ślizga.
    Sprzęgło ma 1,5 roku i nie było katowane a do momentu wymiany wysprzęglika było ok.
    Mam 3 pytanka:
    1. Czy awaria wysprzęglika mogła uszkodzić sprzęgło, że teraz się ślizga?
    2. Pod wysprzęglikiem jest uszczelniacz i nie wymieniłem go na nowy. Czy tam może ciec olej na sprzęgło i dlatego się ślizga?
    3. Czy elektrozawór sprzęgła może dawać takie objawy?


 

Podobne tematy

  1. Stilo Selespeed - blok zaworów
    Napisany przez gord na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2013, 13:59
  2. problem z selespeed Stilo 2.4 2002R
    Napisany przez mati130589 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-10-2013, 19:59
  3. Stilo 2,4 Nie odpala Problem z Selespeed ?
    Napisany przez wlochacz4444 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-10-2013, 18:12
  4. Stilo centralny w ogóle nie reaguje.
    Napisany przez BrysQ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-08-2013, 09:54
  5. Stilo Selespeed - wybierak
    Napisany przez gord na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-11-2012, 19:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-selespeed-nie-reaguje-41398

p0715 stilo

stilo selespeed nie rusza

stilo 2.4 tryb awaryjny

wysprzeglik valeo 2.4 abarth

Wysprzeglik selespeed

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl