Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003

    stilo 1,9 jtd błąd P0191 po wlaniu paliwa, gaśnie przy obciążeniu

    Witam,
    po zalaniu do baku paliwa od znajomego ( niby z pewnego źródła) auto po przejechaniu 400m po dodaniu gazu zgasło, pojawiła sie kontrolka engine failur i chyba jeszcze pisało że niskie ciśnienie paliwa. Wyłączyłem szybko zapłon przekręciłem kluczyk jak do odpalenia ( kontrolka silnika nadal świeciła) odpaliłem samochód bez problemu i kontrolka zgasła. Przejechałem sie po mieście przetestować co się dzieje i ok, przyspieszenie dobre nic nie dolega. Podpiąłem kompa i był błąd P0191 brak sygnału ( skasowałem). Na drugi dzień miałem do zrobienia 100 km, przejechałem spokojnie jakieś 30 km i jak mi przyszło do wyprzedzenia samochód przyspieszył, normalnie wyprzedziłem samochód i stilon zgasł, podobna sytuacja, odpaliłem znowu i dalej mogłem jechać. Przejechałem spokojnie kolejne 20km i postanowiłem ostro przyspieszyć pod solidną górę, chwile szedł dobrze ale zaraz zgasł, po czym znowu bez problemu odpaliłem i już jadąc spokojnie przejechałem 50 km bez problemu. Przyjechałem na miejsce podpiąłem kompa i na miasto pogonić go i nic się nie działo, na trase wypadłem też przyspieszałem ostro i też nic. Nie wiem teraz co robić w baku miałem niecałe 40L paliwa po dolaniu 20L tego felernego bak był pełen. Po przejechaniu tej trasy zrobiłem jakieś 120 km w sumie będzie jakieś 50 l. Myślę to wylać i wlać v-powera na shellu plus ewentualnie jakiś uszlachetniacz.
    Pomocy!!!
    Mam nadzieje że nie wpakowałem się w poważne wydatki typu pompa CR



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Paliwo niby z pewnego źródła
    no ale do rzeczy: najpewniej masz zabrudzony czujnik ciśnienia na listwie CR. Wykręć i zobacz jak wygląda. Na forum jest sporo informacji o nim.
    W zależności od jego stanu albo wyczyść, albo wymień.

    Koniecznie zmień filtr paliwa.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  4. #3
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    999
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    a odpalenie po zagaśnięciu bez problemu ? żadnych dodatkowych oznak ?
    może przytyka się gdzieś układ - najlepiej zmień filtr paliwa i nasłuchuj jak działa pompka paliwa
    moim zdaniem wszelkie uszlachetniacze i paliwa "ekstra" to ściema
    jest: Honda Accord VIII 2.0 2012
    było: Fiat Stilo 1.9JTD 2002

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Dzięki za rady postaram sie skorzystać i dam znać. Wczoraj próbowałem spuścić paliwo ale nie dałem rady, bez kanału ciężko. Wykręciłem czujnik wody z filtra żeby zobaczyć co wyleci. Wydaje mi się ze czysta ropa leciała. odpaliłem go po tym, pochodził minutę na wolnych obrotach i zacząłem go piłować na postoju, po chwili zgasł. Wywaliło marchewe na desce odpaliłem bez problemu marchewa zgasła, dałem mu znowu gazu przytrzymałem około 3-4 tyś obr/min przez ok 5s i zgasł. Podpiąłem kompa żeby zapisać wykresy podczas gaśniecia na Multiecuscanie i zrobiłem to samo - zgasł. Niestety nie udało mi sie zapisać wykresów wiec powtórka i jak na złość już nie chciał zgasnąć, więc na droge i ogień, i nic szedł jak zając w kapuste . Pojeździłem jeszcze trochę i spokój. Może temperatura silnika ma z tym jakiś związek ?. Porozmawiałem o tym ze znajomym mechanikiem i mówił że w takiej sytuacji obstawia instalację elektryczną. Tak jak kolega karwoj25 napisał zajmę się jutro czujnikiem, może wtyczka się na nim obluzowała albo sie przytyka a wlane paliwo to zbieg okoliczności.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Dziś spuszczałem paliwo, znajomy elektryk samochodowy doradził mi że najlepiej podpiąć pompę paliwa w baku na krótko z aku. i tak zrobiłem. Pompowało ale słabo, spuściłem około 10 L i pompka zaczynała pienić paliwo w wężu. Jak przerywałem na chwile jej prace dawała lepiej ale po chwili znowu to samo ( trzeba wziąć pod uwagę też przewodność styków mojego podpięcia na krótko pompy). Postanowiłem więc odkręcić pompę z baku ( nie było lekko) smok był w połowie przytkany jakimś kożuchem. Udało mi się to wyczyścić, a resztę paliwa spuściłem wężykiem z baku. Zalałem bak 5 L świeżego paliwa, włożyłem pompe do baku i spuściłem jeszcze z litr pompą . Odpaliłem samochód bez problemu i zostawiłem żeby popracował i przepalił jeszcze stare paliwo z filtra i całego układu. Po ok. 5 minutach pracy silnik zaczął dziwnie pracować, klekot był słabszy i słychać było że przymierza się do zdechnięcia, i tak się stało. Odpaliłem od nowa lekko przygazowałem i zdechł. I zaczęła się masakra, cały czas zdychał. Nie zawsze przed odpalanie słyszałem pompe w baku i wtedy nie odpalał. Przynajmniej była dobra okazja na zrobienie w końcu wykresów na kompie jak gasł. Jak mi się uda to je jutro tu wrzucę. Pojechałem więc na stacje oddaloną o 5 km, po drodze zgasł mi z 10 razy. Zalałem na stacji 15 L paliwa v-power plus do tego dodałem środek stp do czyszczenia wtrysków. Samochód ledwo odpalał , a jak odpalił to marchewa cały czas się świeciła. Więc postanowiłem zmienić filtra paliwa. Po wymianie filtra trochę lepiej, marchewa zniknęła, silnik lepiej pracował, a klekot był ładniejszy lecz przy przygazowaniu zdychał. Podszedł do mnie starszy miły Pan i stwierdził iż może być zapowietrzony układ ponieważ widział że zmieniłem filtra paliwa i żebym nie gazował tylko dał mu pochodzić na wolnych obrotach a potem jechał ale nie gazując go mocno. Tak zrobiłem i udało mi sie zrobić 15km nie przyspieszając gwałtownie i nie przekraczając 2 tyś obr. Ale postanowiłem go dwa razy spróbować miedzy czasie i przy mocniejszym przyspieszeniu silnik gasł, a jak spokojnie jechałem było dobrze.
    CZy może być to teraz wina zapowietrzenia? jak to odpowietrzyć ?
    Kolega zasugerował mi czujnik położenia wału i najlepiej to podjechać do miejscowej firmy z profesjonalnym kompem i tam zdiagnozować.
    Pomocy Panowie nie stać mnie bardzo na mechaników z mylnymi diagnozami i zbędnym wydawaniem kasy na dobre części.
    Ostatnio edytowane przez mir2 ; 31-05-2015 o 00:46

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał mir2 Zobacz post
    CZy może być to teraz wina zapowietrzenia? jak to odpowietrzyć ?
    układ odpowietrza się sam, nie ma innej opcji odpowietrzenia. Ważne jest, żeby nowy filtr zalać do pełna paliwem, wtedy ten proces jest niewyczuwalny.
    Cytat Napisał mir2 Zobacz post
    smok był w połowie przytkany jakimś kożuchem.
    gdzie Ty tankujesz to paliwo? w Marei po 15 latach bak zupełnie czysty, kosz pompy bez jakichkolwiek zanieczyszczeń, tak samo w pełni drożne sitko
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    powiem szczerze że gdybym miał takiego kolege co mi takie paliwo załatwia to bym mu chyba dał przysłowiowo w ry....j,tez kiedys kupiłem do golfa4 1.9tdi,paliwo niby z pełnego zródła i po zalaniu auto co chwile przechodziło w tryb awaryjny ze ledwo 80km/h jechał a pod małe wzniesienie to musiałem bieg redukowac do 2 żeby podjechał, ale po spuszczeniu,zalania normalnym paliwem wszystko wróciło do normy,dodam jeszcze ze z własnego doświadczenia nie polecam paliw tupu verwa, czy podobnych tworów niby super bo według mnie jest to gorsze paliwo za duzo uszlachetnaczy niekoniecznie odpowiadających silnikowi,dlatego najlepiej jest chyba lać zwykła ON przynajmniej ja tak robie od dłuższego czasu i zero błedów, a jak lałem verwe to co chwila jakis bład i komunikat water in fuel wiec to o czyms świadczy.pozdrawiam i zycze powodzenia

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Witam,
    wczoraj pojeździłem delikatnie i jest trochę lepiej, czuć że auto ma moc jak daje gazu. Przyspieszyłem nim do 3,5 tyś obr i nie zgasł. Mam nadzieję że będzie dobrze i układ się pomału odpowietrza.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Jak wykręcić ten czujnik na listwie cr? Trzeba odpinać jakieś wężyki paliwowe ? czy po prostu wykreca sie go i tyle ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    42
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Jest już wszystko w porządku, była to widocznie wina zapowietrzenia

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2015
    Skąd
    K-Koźle
    Postów
    42
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2006
    Wlej mu trochę oleju do 2T niech nasmaruje układ paliwowy. Może tamto paliwo było za suche.


 

Podobne tematy

  1. seicento van mpi siada przy obciązeniu
    Napisany przez victor170 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-05-2014, 14:22
  2. Piszczenie przy obciążeniu silnika
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2013, 23:41
  3. Trzęsie/podskakuje tylko przy obciążeniu....
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-06-2011, 17:15
  4. [silnik] Okropnie telepie budą przy dużym obciążeniu.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-04-2011, 01:13
  5. Rzęrzenie silnika przy 2800obr pod obciążeniem
    Napisany przez maroo na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2010, 12:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-1-9-jtd-blad-p0191-po-wlaniu-paliwa-gasnie-przy-obciazeniu-28934

gasnie przy opciazeniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl