Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.

    Stilo 1.9 80KM słaba moc przyspieszenia powyżej 120 km/h

    Witajcie Drodzy Forumowicze
    Zwracam się z prośbą o pomoc do Was, otóż mam problem ze swoim autkiem.
    Posiadam Stilo 2003 80 KM 1.9 tdi kombi
    Problem polega na tym że auto przestało chodzić tak jak przy zakupie w 2015 r. Nie ma takiego przyspieszenia. 2 lata temu jak jechałem z rodzinką nad morze (5 osób od metra bagaży i pełny bak) po autostradzie 120km/h i wyprzedzałem do 170km/h nie było problemu. Teraz jadąc na 1/2 baku i samemu po trasie powyżej 130km/h auto bardzo powoli przyspiesza do 160 muszę go deptać dość długo i nie odczuwam jakiegoś super przyspieszenia muli się mimo wciśniętego pedału gazu do końca.

    Prace jakie zrobiłem w tym kierunku to :
    Wyczyściłem EGR i Przepustnice
    Sprawdziłem turbinę czy nie ma luzu po zdjęciu węza gumowego - nie ma luzu

    Może zapchany kolektor ssący albo turbina na wyczerpaniu nie mam pojecia

    Nie ma żadnych błedów po podłączeniu komputera



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    80 km to nie tylko jtd [emoji14]

    Wyczyść sobie jeszcze czujnik ciśnienia doładowania (w kolektorze obok egru) i zrób logi czy przepływomierz się nie kończy.
    A prościej - odepnij przepływkę j zobacz czy mu wróci kopyto.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.
    Wczoraj jeszcze sciaglem węża z turbiny i próbowałem palcem obrucic wirnik w środku niestety nie kręci się ale podczas gazowania wąż puchnie. W sobotę wyczyszcze czujnik cisnienia. Wyczyszcze jak się da overboosta i pobawie się przeplywomierzem. 4 dni na popołudnie mam więc muszę poczekać do soboty

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Hej, ja na Twoim miejscu nie grzebał bym zbytnio przy wirniku sprężarki.
    Jeśli wirnik nie obciera o obudowę turbiny i nie cieknie olej to nawet ze sporym luzem to turbo może jeszcze pożyć.

    Podłącz kompa i sprawdź ciśnienie doładowania możliwe, że część przyczyn Ci odpadnie.
    Druga sprawa to sprawdzenie korekt na wtryskiwaczach.

    Jak dla mnie to bez sprawdzenia ciśnienia doładowania nie ma co grzebać przy turbo.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.
    Wczoraj był elektryk i sprawdzał mi ciśnienie doładowania przy 3 -4 tys powinno być 1550 jakiejś jednostki
    A było 1280

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Oki
    Jeśli byłeś u elektryka to pewnie sprawdzałeś korekty na wtryskiwaczach. Jeśli nie ma też błędów z EGRa, nie ma też nieszczelności w dolocie i podciśnienia są szczelne to może być turbo.
    Nie wierze po prostu w diagnostykę turbiny kręcąc palcem wirnik. Jeśli stała by w miejscu to na pewno nie dmuchała 1.38. i prędkości na poziomie 130 km/h były by ciężkie do osiągnięcia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.
    Wyczyszczę jeszcze czujniki później odepne przeplywke ale to dopiero w sobotę. Dzwoniłem do Łodzi o regenerację turbo koszt maxymalny 1200zl

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    1. Jak na ten moment żadna regeneracja turbo Ci nie jest potrzebna.

    2. Elektryk/elektromechanik nie sprawdzi korekt w silniku jtd. Było to możliwe dopiero w multijetach, gdzie jest inny sterownik niż w jtd. Zostaje tylko próba przelewowa lub targanie wtrysków i próba na stole probierczym. Ale to też nie będzie problemem.

    3. Jeśli EGR jeszcze nie zaślepiony, to zaślep koniecznie i się przejedź.

    4. Jak już będziesz dłubać 5 centymetrów obok to wyczyść czujnik doładowania. Mógł Ci zarosnąć sadzą. Przejedź się.

    5. Odepnij przepływkę i się przejedź.

    Mam nadzieję, że elektryk badał Ci te parametry pod obciążeniem (na obwodnicy), bo gazowanie na postoju to można o dupę rozbić.
    6. Nie zbadaliście wskazań przepływomierza.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    2. Elektryk/elektromechanik nie sprawdzi korekt w silniku jtd. Było to możliwe dopiero w multijetach, gdzie jest inny sterownik niż w jtd. Zostaje tylko próba przelewowa lub targanie wtrysków i próba na stole probierczym. Ale to też nie będzie problemem.
    Przepraszam nie wiedziałem, że w JTD nie ma możliwości sprawdzenia korekt.

    Ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli turbo nie cieknie, nie hałasuje i wirnik nie opiera się o korpus to raczej jest sprawne. Za to większość mechaników będzie celował w jej regeneracje, doliczy swoją marże, robociznę a przy montażu zregenerowanej sprawdzi szczelność przewodów, egr, podciśnienia itp. Najwyżej później powie, że wtryski i przepływka też padły.

    Podpisuje się pod punktami j/w.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.
    Witajcie czym zaslepic egr całkowicie czy z trzema otworami blaszkę ? Zakryte egr nie będzie wywalał błędów. Dzisiaj na szybko wykrecilem czujnik z kolektora i zaraz do pracy będę jechał to sprawdzę. Jutro już cały dzień wolny to sprawdzę przeplywke.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zaślep całą blaszką. Nie wywali błędu na desce.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2014
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    35
    Postów
    39
    Auto
    Stilo 1.9 80KM
    Rocznik
    2003r.
    Witam serdecznie Dziś wolne miałem więc zająłem się samochodem. Wczoraj po wyciągnięciu czujnika doładowania i oczyszczeniu go z "mazi" miałem ładny zapach w kabinie z kolektora niestety stary oring na czujniku nadawał się do wymiany ale nie sprawdzałem po wymianie bo musiałem lecieć do pracy i w korkach czułem smród spalin. Po powrocie zajrzałem pod maskę i dymek się ulatniał spod czujnika. Dziś pierwsze co wykręciłem egr ( oczywiście cały upierniczony w sadzy po tygodniowym myciu) wyciąłem z przykrywki od szpachlówki uszczelkę żeby zaślepić egr przejechałem się i było dość dobrze podczas jazdy lepiej niż przed zaślepieniem. Po powrocie sprawdziłem czy z czujnika doładowania nie dymi (wszystko szczelne) odpiąłem przepływkę po odpaleniu auta oczywiście engine fault pojechałem się przejechać i od 130 km na piątce nie miało takiego super ciągu ale do 170 km się rozpędziłem i niestety musiałem hamować bo na "91" Ozorków - Łęczyca wiadomo jakiś wyjedzie nie patrząc na lewo i prawo no trudno to nie trasa na testy .
    Wnioskuję że przepływka jest do wymiany bo jakoś lepiej samochód przyspiesza po odpięciu wtyczki ale jutro rano się przejadę jeszcze z podpięta i usuniętym błędem na kompie.


 

Podobne tematy

  1. Nagrzewnica Stilo 1.9 jtd 80KM 3d
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-08-2014, 11:25
  2. Dwumas w stilo 80km
    Napisany przez tedie na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-07-2013, 16:35
  3. Brava 1,2 80KM 16V - brak przyspieszenia i dziwna praca silnika kiedy jest zimny
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-10-2012, 12:44
  4. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 16:26
  5. dziwne odgłosy w stilo 1,9 2002 rok 80KM
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2009, 14:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl