Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002

    stilo 1.6 problem z brakiem mocy

    Witam posiadam stilo (2002) od listopada 2013 generalnie jestem zadowolona liczyłam się z tym że będzie wariować elektronika w tym aucie problem mam taki gdy odpalam stilo i chce ruszyć wciskam gaz i nic :/ zgaszam go odpalam drugi raz naciskam pedał gazu i jest ok mogę jechać i czasami łapie za pierwszym czasami za drugim a czasami nawet za ósmym :/ i wyświetla się engine fault oraz pomarańczowa kontolka :/ w poniedziałek (7.04) pojechałam na komputer do takiego gościa i pokazał błąd przepustnicy i czujnik paliwa ale wskaźnik dobrze wszystko pokazuje zadzwoniłam do znajomego mechanika i zaprowadziłam auto w piątek (11.04) powiedział że nie będziemy od razu wymieniać przepustnicy tylko na początek przeczyścimy a jakby się powtórzyło to wtedy wymienimy a przypomnę że jak wtedy w poniedziałek byłam na kompie skasował mi błędy i autko chodziło jak nowe aż do niedzieli (13.04) kiedy to pojechałam na zakupy wracam ze sklepu wsiadam chce ruszyć i nic :/ znowu to samo zgaszam i poszedł za drugim. Mechanik powiedział że przepustnica nie była zbyt brudna więc zaczynam wątpić żeby to był problem w niej. Zastanawiam się żeby może wgrać nowego softa, a jak nie to może komputer do naprawy dodam że czasami ale to bardzo rzadko wyświetla się sensor fault ..... i alternator fail ..... może po dwa razy wyświetliły się te błędy może ktoś miał podobnie???? bardzo proszę o pomoc!!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Ja mogę doradzić co następuje: skoro pojawiają się różne błędy z różnych systemów to w pierwszej kolejności sprawdziłbym i wyczyścił wszystkie połączenia masowe (trochę ich jest) oraz klemy. To nie kosztuje wiele, a na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli jeszcze pojawiały się błędy Loose Connection to tym bardziej.

    Sprawa druga to akumulator - u mnie było tak, że jak akumulator już ledwo zipał to komputer pokazywał czasami różne dziwne rzeczy (mimo, że auto odpalało). Z tym wiąże się też alternator, a konkretnie napięcie ładowania, które też bym sprawdził, bo zbyt duże/zbyt małe napięcie w instalacji również może mieć wpływ na Twoje problemy.

    Powyższe rzeczy sprawdzisz w maksymalnie 20 minut w zasadzie bez kosztów, więc warto by było zanim zabierzesz się za wymianę części w ciemno

    Przepustnicę bym osobiście wykluczył

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał radiwa Zobacz post
    Ja mogę doradzić co następuje: skoro pojawiają się różne błędy z różnych systemów to w pierwszej kolejności sprawdziłbym i wyczyścił wszystkie połączenia masowe (trochę ich jest) oraz klemy. To nie kosztuje wiele, a na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli jeszcze pojawiały się błędy Loose Connection to tym bardziej.

    Sprawa druga to akumulator - u mnie było tak, że jak akumulator już ledwo zipał to komputer pokazywał czasami różne dziwne rzeczy (mimo, że auto odpalało). Z tym wiąże się też alternator, a konkretnie napięcie ładowania, które też bym sprawdził, bo zbyt duże/zbyt małe napięcie w instalacji również może mieć wpływ na Twoje problemy.

    Powyższe rzeczy sprawdzisz w maksymalnie 20 minut w zasadzie bez kosztów, więc warto by było zanim zabierzesz się za wymianę części w ciemno

    Przepustnicę bym osobiście wykluczył
    ja nie sprawdzę tych rzeczy w 20 min o jestem dziewczyną ładowanie miałam sprawdzane i jest wszystko w porządku, cały czas wyświetla się ten jeden błąd przepustnicy i jak podłączyli go do kompa i odpalili to przepustnica w ogóle nie pracowała a później zgasili i znowu odpalili było wszystko ok.
    Jeszcze coś mówili że sterownik pokazuje 2005 rok a auto jest 2002 czy to może mieć jakieś znaczenie?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał jusjia2 Zobacz post
    Jeszcze coś mówili że sterownik pokazuje 2005 rok
    pytanie co to za rok? programowania sterownika ? no to mój pokazuje 2011 mimo że pochodzi z 2002 a sterownik założony przez fabrykę ;]
    zgadzam się z kolegą radiwa by sprawdzić akumulator, alternator i elektrykę - sam przechodziłem przez bardzo rożne błędy spowodowane brakiem masy, słabym akumulatorem

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002
    mam akumulator power block 45ah 380a czy to nie jest za maly akumulator do stilo 1,6?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał jusjia2 Zobacz post
    mam akumulator power block 45ah 380a czy to nie jest za maly akumulator do stilo 1,6?
    sprawdź instrukcję, alternatywnie katalogi producentów akumulatorów, np. centra zakłada 44-53ah: http://centra.com.pl/pub/uploaddocs/...et_2014-2a.pdf
    weź pod uwagę ile i gdzie jeździsz, czy masz dużo dodatkowego osprzętu ciągnącego prąd i chyba najważniejsze: gdzie parkujesz samochód w zimie (przy ulicy czy w garażu z dodatnią temp)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    sprawdź instrukcję, alternatywnie katalogi producentów akumulatorów, np. centra zakłada 44-53ah: http://centra.com.pl/pub/uploaddocs/...et_2014-2a.pdf
    weź pod uwagę ile i gdzie jeździsz, czy masz dużo dodatkowego osprzętu ciągnącego prąd i chyba najważniejsze: gdzie parkujesz samochód w zimie (przy ulicy czy w garażu z dodatnią temp)
    jeżdżę nim codziennie do pracy koło 7-9km i do domu, wyposażenie ma standardowe plus panoramiczny dach który w takie pogody jest codziennie otwierany no i słucham płyt cd gdyż radio nie działa :/, wnioskuje że jak pokonuje krótkie dystanse to chyba najlepszy wybór centra futura 60ah? bo w sklepie mi polecają 55

  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    60 to chyba nawet za dużo - niedoładowanie też szkodzi.
    dodatkowo pamiętaj by sprawdzić jak masz rozmieszczenie plus-minus (co po prawej a co po lewej stronie) i jak dużo masz miejsca na akumulator (np. u mnie 77ah jest absolutnym maximum na szerokość akumulatora)

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    60 to chyba nawet za dużo - niedoładowanie też szkodzi.
    Kolego - na czym niby miało by polegać niedoładowanie akumulatora?
    Ostatnio edytowane przez Wiktor ; 23-04-2014 o 16:54

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał Wiktor Zobacz post
    Kolego - na czym niby miało by polegać niedoładowanie akumulatora?
    wygląda na to że jednak więcej=lepiej. do tej pory żyłem w przekonaniu że skrajności dają efekt odwrotny od oczekiwanego, ale idąc za tokiem rozumowania przedstawionym tutaj: Za duży akumulator-fakty i mity - elektroda.pl wygląda że żyłem z złym przekonaniu.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Ja mam 60Ah 540A i jestem zwolennikiem teorii, że daje się największy akumulator jaki wejdzie. Szczególnie, gdy głównie jeździ się krótkie trasy.
    Jeżeli masz taki akumulator, jak napisałaś jusjia2 i dodatkowo nie jest on nowy to śmiem przypuszczać, że może być to jedną z przyczyn pojawiania się różnych błędów elektroniki. Nie oznacza to, że jedyną, ale warto sprawdzić. Najprościej może pożyczyć jakiś akumulator na parę dni i zobaczyć, czy coś się zmieni z tymi Twoimi błędami

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał radiwa Zobacz post
    Ja mam 60Ah 540A i jestem zwolennikiem teorii, że daje się największy akumulator jaki wejdzie. Szczególnie, gdy głównie jeździ się krótkie trasy.
    Jeżeli masz taki akumulator, jak napisałaś jusjia2 i dodatkowo nie jest on nowy to śmiem przypuszczać, że może być to jedną z przyczyn pojawiania się różnych błędów elektroniki. Nie oznacza to, że jedyną, ale warto sprawdzić. Najprościej może pożyczyć jakiś akumulator na parę dni i zobaczyć, czy coś się zmieni z tymi Twoimi błędami
    dobry pomysł pożyczyć tylko od kogo?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    dodam jeszcze że przedwczoraj nie chciał mi odpalić "kręcił" tak jakby był za słaby akumulator ale po dwukrotnym przytrzymaniu kluczyka poszedł, więc jak wróciłam z pracy podłączyłam akumulator następnego dnia wrzuciłam go do auta odpalam i znów komunikat engine fault :/ podłączam go pod kompa i o to co pokazał:

    p0638 throttle actuator
    p1687 electrically actuated (learn stop)
    The electically actuated throttle system has a defect, shown by the following numbers:
    1 = Throttle return spring
    2 = Throttle return spring
    3 = Generic
    4 = Back-up mode (the ECU substitutes the throttle signal with a pre-set value)
    5 = Plausibility
    6 = No learned values
    7 = Track 1 idle learned value
    8 = Stop learning
    9 = Track 2 idle learned value
    10 = Throttle driving by self-compensation
    - Check the system wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
    - Inspect the actuator motor as well as the system for not being mechanically stuck or sticky. PLEASE NOTE: moving the throttle by hand may set code(s)

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    Przede wszystkim powiedz jakie masz napięcie na akumulatorze - tylko nie po zgaszeniu silnika a np rano przed wyjazdem do pracy
    dobry pomysł pożyczyć tylko od kogo?
    sąsiada?

    edit;
    czy mechanik sprawdzał połączenia pedału gazu? itd?
    Ostatnio edytowane przez Wiktor ; 24-04-2014 o 10:07

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16V +LPG
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Wiktor Zobacz post
    Przede wszystkim powiedz jakie masz napięcie na akumulatorze - tylko nie po zgaszeniu silnika a np rano przed wyjazdem do pracy

    sąsiada?

    edit;
    czy mechanik sprawdzał połączenia pedału gazu? itd?
    nie sprawdzał, a napięcie jakie mam nie wiem bo nie mam czym sprawdzić

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    35
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    W swoim stilo miałem podobny problem. Wymieniałem przepustnice 2x, (dalej je wożę ze sobą) a błąd się pojawiał cały czas. Mechanik uważał że trzeba będzie komputer wymienić, bo to niemożliwym jest aby 3 przepustnice były walnięte i wywalały cały czas te same błędy. 2 miesiące temu się wkurzyłem i przez 30 min na poboczu szukałem o co chodzi. Wywalało mi błąd przepustnicy jak obroty sięgały wyżej niż 4 tyś obrotów i komputer ograniczał moc, a silnik wibrował jakby pracował na 2 cylindrach, a w komputerze tylko przepustnica. Podociskałem kable od świec i do tej pory błąd pojawia się tylko jak "wysuszam" zbiornik paliwa a dwie przepustnice wożone w bagażniku prawdopodobnie mam sprawne. Może pomoże, ale nie obiecuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z brakiem mocy
    Napisany przez Luki_S na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-05-2013, 17:31
  2. Stilo 1,6 105 km zimny gaśnie i nie ma mocy !!!!!!
    Napisany przez renika8 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-02-2013, 20:08
  3. Problem z zapłonem, nierówną pracą i brakiem mocy
    Napisany przez Bubster na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2012, 20:16
  4. Strata mocy w Stilo 1.9 TDI
    Napisany przez hurukan na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-07-2012, 13:48
  5. Problem z podłączeniem do kompa, brakiem wtyczki i inne HELP
    Napisany przez medevil na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-04-2011, 16:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo engine fault czujnik pedalu przyspieszenia

fiat p1687

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl