Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 -103
    Rocznik
    2003

    Exclamation Stilo 1.6 103KM - Dymi, chodzą 3 cylindry

    Cześć!
    Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w moim stilaczu - zaczynamy od początku:

    Pierwsze objawy pojawiły się podczas zimy, wtedy zauważyłem że samochód czasami traci moc (tak jakby zapłon wypadał i na chwilę jeden gar przestawał chodzić), szczególnie dało się to wyczuć podczas wkręcania na wysokie obroty. Pierwsza myśl to taka że paliwo pewnie lipne bo już jakiś czas temu zauważyłem że był wrażliwy na tym punkcie.

    Po jakimś czasie komputer zaczął wywalać błąd sondy lambda i wtryskiwacza na 3 cylindrze (silnik dalej miewał takie mini czkawki podczas przyśpieszania) - po odłączeniu sondy silnik o wiele lepiej pracował, z podłączoną czasami bardzo go muliło i nie reagował na pedał gazu. No to sonda poszła do wymiana, jak również postanowiłem wymienić wszystkie świece bo już miały przebieg ok 30k.
    Błędy zniknęły, samochód jeździł ok. chociaż ciągle miałem wrażenie że nie ma takiej mocy jaką powinien mieć i czasami dało się wyczuć czkawkę podczas wkręcania na wysokie obroty.... teraz finał:

    Jakieś 2 tyg. temu robiłem spa dla samochodu w tym mycie silnika (nie pierwszy raz) - po umyciu, zostawieniu na kilkanaście minut na słońcu (była porządna lampa) odpaliłem silnik, pochodził dosłownie 2 minuty i bum - nagle klekot, biały dym z rury wydechowej, istna zasłona dymna. Zgasiłem silnik na kilkanaście sekund, odpalam a tam nic - rozrusznik raz cyknął i cisza.... myślę super. Zostawiłem samochód na kolejnych kilkanaście minut po czym znowu go odpaliłem - nie było łatwo bo trochę kręcił, dopiero jak gaz wcisnąłem to załapał i od razu ruszyłem do mechanika po sąsiedzku. Ten stwierdził że to nie wygląda na uszczelkę tylko jakby był jakiś syf w paliwie (albo olej napędowy) i go silnik nie dopala - powiedział żeby dobrze rozgrzać silnik i go na drodze przepalić potem do pełna zatankować. Tak też uczyniłem, chociaż mało prawdopodobne mi się to wydało lecz po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.... do czasu.

    Wczoraj znowu pojawił się problem ( https://www.youtube.com/watch?v=NaCjfBDxp7M ) dymił na biało, klekotał jak diesel, chceck engine robiło dyskotekę i wywaliło szereg błędów
    IMG_20180504_155429.jpg
    zacząłem odłączać cewki, nie chodził 3 gar. Po jakiejś godzinie wróciłem do samochodu żeby jeszcze raz wszystko nagrać z podłączonym komputerem pod samochód i nagle wszystko działało ok, w tym chodził wszystkie cylindry ( https://www.youtube.com/watch?v=CxXGMrxAra8 )
    Pojechałem do centrum, na początku było ok ale przy któryś światłach powtórka - dym, 3 gary.... jadę kilka km dalej, chodzi dobrze. Komputer od tamtego czasu pokazuje tylko błąd P0203 (wtryskiwacz cylinder 3) i już niestety cały czas dymi i na 3 garach chodzi (śmierdzi spalenizną bądź niedopoalonym paliwem)
    Cewki chyba są dobre bo je podmieniłem i dalej 3 gar nie chodzi, dodam jeszcze że półtora roku temu silnik miał mały remont bo pasek rozrządu puścił po ok 30kwięc nie wiem czy problem leży w szczelności... dodatkowo dodam że oleju nie bierze więcej niż zawsze, płynu chłodniczego również, pod korkiem oleju nie ma żadnego majonezu.
    IMG_20180506_122018.jpg

    Ktoś spotkał się z czymś podobnym albo wie o co może chodzić?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Staszów
    Wiek
    25
    Postów
    17
    Auto
    Fiat albea
    Rocznik
    2004
    Zobacz filtr paliwa. Czy nie jest zasyfiony. Jak tak mogły pójść syfy do pompy i dalej

    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    33
    Postów
    58
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Problemem nie jest filtr paliwa nie pisz gupot. Filtr jest zintegrowany razem z pompą paliwa, nie wymienia się go i nie czyści, pomijam sytuacje awaryjne takie jak zapchanie się filtra ale gnojówki raczej nie lejesz z sianem.... Problemem z 3 cylindrem może być albo przerwa w obwodzie wtryskiwacza dlatego sypie błędem. Czyli gdzieś przerwany kabelek lub zacinający się wtryskiwacz lub problem z zaworem który się przycina lub jest wypalony.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 -103
    Rocznik
    2003
    Okazało się że wiązka elektryczna w którymś miejscu dotykała silnik/kolektor i zaczęła się topić - stąd to że raz działał normalnie a raz wywalało szereg błędów. Wtryskiwacze (w szczególności 3) wtedy źle pracowały i lały paliwo. Okazało się że niespalone paliwo trafiało częściowo do wydechu (stąd dymienie) oraz do oleju silnikowego (ponoć zlali ponad 6 litrów oleju zmieszanego z paliwem).
    Na chwilę obecną temat zamknięty bo już wszystko działa jak należy.


 

Podobne tematy

  1. rozrząd stilo 1.6 103KM
    Napisany przez danioi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 25-02-2021, 02:07
  2. Stilo 1.6 16v 103KM problem z przepustnicą.
    Napisany przez emilio 166 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 19-03-2018, 16:48
  3. Stilo 1,9 JTD - dymi na czarno
    Napisany przez soniawe na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-03-2017, 09:30
  4. Stilo 1.6 16V 103KM Gaśnie na zimnym
    Napisany przez positif na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2015, 16:42
  5. Stilo 1.6 16v 103KM od Kamila
    Napisany przez kamyk9944 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-12-2014, 14:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-1-6-103km-dymi-chodza-3-cylindry-41078

blad na 3 cylindrze stilo 1.6

stilo 1.6 16v nie pali na 3 cylinder przyczyna

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl