Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD

    [silnik] sprzegło - wysprzeglik

    Witam,

    od pewnego czasu w moim Stilonie ślizga się sprzęgło, diagnoza -> do wymiany, ale co wymienić

    - tarczę + docisk?
    - tarczę + docisk + łożysko?
    - tarczę + docisk + łożysko + wysprzęglik?

    waham się pomiędzy opcją 2 i 3 bo nie wiem czy wysprzeglik jest zabudowany gdzieś wewnątrz silnika czy w prosty sposób można go wymienić z zewnątrz.

    jeśli ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie proszę o radę,
    jeśli znacie orientacyjne koszty takiej wymiany też bym był wdzięczny.
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wysprzeglik masz na skrzyni na wierzchu, wymień tarczę + doscisk + łożysko, majątku znowu nie kosztuje a jak zrobisz raz a dobrze to znowu z 200tyś powinno wylatać.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD
    Wydaje mi się, że różni sprzedawcy mają tą samą nomenklaturę na różne części.

    rozumiem że wysprzęglikiem nazywa się siłownik który jest hydraulicznie podłączony do pedała sprzęgła.

    intryguje mnie to bo znalazłem też również część którą Valeo nazywa operatorem centralnym a co poniektórzy właśnie wysprzęglikiem.

    o ile wysprzęglik jest na wierzchu to operator jest zabudowany, czy operator też się wymienia, tak żeby mieć "święty spokój", czy ta cześć się nie zużywa i można jej nie wymieniać?
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał darecki_77
    to operator jest zabudowany, czy operator też się wymienia
    Skoro to coś jest zabudowane to sądze że chodzi o łozysko oporowe.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD
    Zobrazuje to na przykładach

    tutaj rasowy wysprzęglik czyli siłownik (jeśli dobrze zrozumiałem)
    http://www.allegro.pl/item661655738_...sprzeglik.html

    Tutaj coś co jest nazwane wysprzęglikiem ale chyba nim nie jest, wygląda ja to coś co vale nazywa operatorem centralnym
    http://www.allegro.pl/item643413195_...ravo_idea.html

    a tutaj komplet tarcza, docisk, łożysko
    http://www.allegro.pl/item660246338_...tipla_jtd.html

    wnikam w ten temat bo gościu w warsztacie chce wymieniać wszystko, zastanawiał się nawet nad kołem dwumasowym. Jak prawie każdy próbuje wciskać kity żeby zarobić.
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Szczerze mówiąc to to ustrojstwo ( ten aktywator) to nie wiem co to jest i do czego służy, widać kolejny wynalazek ;] a co do dwumasu to uważam że nie ma po co ruszać, we fiatach tak szybko się nie rozlatuje, chyba ze masz silnik chipowany i ostro butujesz od dołu.

    [size=2][ Dodano: 2009-06-16, 10:36 ][/size]
    Dobra już wiem, zasięgnąłem opini mądrzejszych ode mnie i juz wiem, ten aktywator to jest zamiast łożyska oporowego w nowych autach, nie wiem jak to tam działa i w czym pomaga ale się tam stosuje.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD
    tu znalazłem jakiś szczątek informacji

    http://www.samochody.mojeauto.pl/fia...sprzeglik,134/

    wynika z tego że to też trzeba wymienić, tylko że...

    jeśli Valeo sprzedaje w zestawach łożysko które wygląda zupełnie inaczej, to czy ono jest wykorzystywane w sprzęgłach z wysprzęglikami, które to z kolei mają już swoje łożyska?
    czy takie sprzęgła mają 2 łożyska?

    ja już się zgubiłem, przydał by się jakiś rysunek schematyczny co tam w rzeczywistości wchodzi do środka.
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jeśli w zestawie jest ten aktywator to nie ma klasycznego łożysyska. Z tego co mi wiadomo to jest to standardem w multijetach.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD
    ok. Fura u mechaniora, i ...

    jest tarcza - zjechana na maxa
    jest docisk - też marnie wygląda
    jest wysprzęglik - czyli tzw. łożysko hydrauliczne - wygląda całkiem dobrze

    całość do wymiany

    pozostaje nieszczęsny dwumas który ma luzy, po obwodzie około 15mm.
    mechanik drapie się po głowie i nie tylko, bo w sumie sam nie wie co zrobić.
    Auto nie miało żadnych objawów padniętego dwumasa a wywalić 1200PLN dla spokojnej głowy to trochę dużo.

    Hipo może masz jakieś doświadczenia w sprawie dopuszczalnego luzu, trochę czytałem o LUKach że dla nich taki luz to pikuś, że wymienia się przy 50-60mm, ale co jest na pierwszym montażu w Stilonach, jakiś oryginał Fiat czy Valeo?

    jutro musi zapaść decyzja
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał darecki_77
    pozostaje nieszczęsny dwumas który ma luzy, po obwodzie około 15mm.
    To jeszcze nie jest dużo, jakbyś miał z 40mm to już by było źle. Pytanie tutaj jest teraz czy wymiana dwumasu obciąży bardzo twój budżet bo w sumie mając skrzynie zdjętą i sprzegło to można by odrazu ten dwumas wymienić, w innym wypadku jeździć i się nie zastanawiać.

    Oryginalne sprzegło we Fiatach podchodzi od Valeo.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    7
    Auto
    Stilo MultiWagon 1.9 JTD
    niestety wydatek min. 1200 PLN za kawał mela obciąża każdy budżet, zwłaszcza jeśli jest nieplanowany, jeśli dwumas pociągnął by jeszcze z 40-50K km to przy mojej jeździe jest ponad 2 lata a to już jest rozsądne.
    Oczywiście można tylko gdybać czy tak będzie, przyszłość pokaże a ja zobaczę jutro co mechanior powie, miał się dopytać u bardziej kompetentnych.

    dzięki Hipo, jutro mam nadzieje zakończę ten wątek z opisem co i za ile, a mało nie będzie

    [size=2][ Dodano: 2009-06-24, 09:48 ][/size]
    Mechanior po konsultacjach stwierdził że taki luz jest dopuszczalny.
    Może się ruszać na boki pod warunkiem, że gdy jest już opór i daje się lekko jeszcze obrócić to po odpuszczeniu będzie wracać na poprzednią pozycję. jestem dobrej myśli.

    [size=2][ Dodano: 2009-06-26, 14:53 ][/size]
    auto odebrane z warsztatu, na razie jeździ

    krótkie podsumowanie:

    warsztat w warszawie od 5 lat bez autoryzacja Fiata.

    sprzęgło komplet tj. tarcza+docisk+łożysko z wysprzeglikiem - 1100PLN
    Robocizna 600PLN

    niech się toczy...
    pozdrawiam

    --------------------
    Darecki
    Stilon + Wagon 1.9 JTD 115KM 140Kkm


 

Podobne tematy

  1. Piszczenie sprzegła
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-06-2010, 19:01
  2. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 16:39
  3. Dziwne zaczyna zachowywac sie sprzegło
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-10-2009, 20:52
  4. Problem ze sprzegłem
    Napisany przez meres na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-04-2009, 09:32
  5. sprzegło
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-12-2008, 10:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo wysprzeglik

wymiana wysprzeglika fiat stilo

odpowietrzenie wysprzeglika stilo

wymiana wysprzeglika stilo jtdwymiana wysprzeglika 1.9 jtdmwysprzeglik stiloczy przy wymianie sprzegla nalezy wymienic wysprzeglik fiat stilo 1 9jtdwymiana lozyska w wysprzegliku fiat stilo 1 9jtdgdzie sie znajduje wysprzeglik fiat stilowysprzeglik stilo jtd
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl