Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    Silnik nagle gaśnie bypo chwili... stilo 1,9 JTD

    Witam. Mam od jakiegoś czasu taki problem. Jak jadę to silnik nagle zgaśnie i nie da się uruchomić. Wystarczy wtedy otworzyć maskę złapać ręką wiązkę przewodów co idą do skrzyni akumulatora poszrpać nimi i natychmiast silnik się uruchamia. Jednak co kilkanaście , kilkadziesiąt kilometrów to się powtarza. Pytanie wieć brzmi. Jaki to obwód. Które kable dokładnie , ewentualnie która kostka. Na serwisie facet powiedział mi że na kompie "wywaliło mu wtryskiwacze" i że też poruszył tymi kablami i wszystko zagrało. A ja chciałbym dokładnie zlokalizowac które to sa przewody. Może jest tu na forum jakis elektryk który by mnie nakierował bym znalazł szczegółową przyczynę bo szrpanie kablami może w końcu kiedyś nie wystarczyć a wybieram się wkrótce w daleką podróż i strach jechać takim autem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    wyciągnij tą skrzynkę, rozbierz na części pierwsze wszystko dokładnie wyczyść - podejrzewam że nasz wewnątrz kupę nalotu i stąd te problemy, do obejrzenia jeszcze same wtyczki idące do tej skrzynki czy nie są gdzieś kable poprzecierane

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    wyciągnij tą skrzynkę, rozbierz na części pierwsze wszystko dokładnie wyczyść - podejrzewam że nasz wewnątrz kupę nalotu i stąd te problemy, do obejrzenia jeszcze same wtyczki idące do tej skrzynki czy nie są gdzieś kable poprzecierane
    Dzisiaj porozpinałem wszystkie kable , kostki wtyczki i nic nie znalazłem. Nie wiem tylko czy ta siwa skrzynka bezpiecznikowa jest rozbieralna, niby składa się z 2 połówek ale jakoś tak mam strach ją rozpoławiać.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    napisałem że trzeba ją rozebrać we wnętrzu będą 3 segmenty metalowe, rozbieraj powoli i rób zdjęcia jakby któryś konektor wyleciał będziesz miał podgląd jak to poskładać, przed rozebraniem też zrób abyś wiedział gdzie jaki przekaźnik i bezpiecznik siedzi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Słuchaj jaro190, a ta wiązka kabli co leci od skrzynki bezpiecznikowej "znika" gdzieś z tyłu za silnikiem. Moze tam coś ?.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Najprawdopodobniej myślę że problem leżeć może gdzieś w połączeniach ECU instalacja silnika, bądź ECU szara skrzynka. Pod szarą skrzynką jest kostka co ma dużo pinów, jest czarna, tam siedzi CAN, IMMO, rozrusznik, plus po stacyjce i parę innych dupereli, Popsikaj kontaktem i złącz razem. Sprawdź także stan kostek wpinanych pod szarą skrzynkę (kostka brązowa i czarna), czy nie ma patyny na stykach. Ja u siebie namoczyłem Kontaktem Spray i zalałem smarem miedzianym. Szarą skrzyneczkę rozebrać, wysuszyć i poczyścić. W swoim stilo przed składaniem pomalowałem ścieżki lakierem bezbarwnym. Nie wiem czy to dobry pomysł ale jak dotąd od roku nie mam problemu z tym. No i ostatnią rzeczą to przegląd kostki na sterowniku silnika.
    Osłona na akumulator jest?
    Jeśli to wtryskiwacze (wszystkie 4) to bardzo dziwnie wygląda bo według schematu po dwa wtryski mają jeden wspólny przewód.
    Z resztą widać na załączonym obrazku.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez danioi ; 14-12-2016 o 23:29

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Słuchaj danioi, a w którym miejscu sie znajduje ta kostka na sterowniku silnika ? Bo tam jeszcze nie zaglądałem. I drugie pytanie. Rzeczywiście można tą szarą skrzynkę bezpiecznikową bezproblemowo rozebrać i potem ZŁOŻYĆ ? Ale najważniejsze to gdzie jest ta kostka sterownika silnika ?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Na sterowniku

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    A ha, rozumiem żart i i rozumiem. Jutro sprawdzę

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Dzisiaj bylem w serwisie na kompie i wskazało mi "błąd czujnika gazoli" Co to takiego i gdzie go szukać. Mechanik mi powiedział ogólnie że to gdzieś za silnikiem

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Konkretny numer błędu podaj. Jeden czujnik masz na listwie wtryskowe, drugi czujnik/regulator masz w pompie CR.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Konkretny numer błędu podaj. Jeden czujnik masz na listwie wtryskowe, drugi czujnik/regulator masz w pompie CR.
    A ha, A czy jest do nich dostęp bez rozbierania połowy auta ? Bo u mnie uszkodzenie prawdopodobnie polega na słabym styku na wtyczce. Tak więc jak z tym dostępem ?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    do regulatora ciśnienia jest w miare ok dostęp tylko uważaj żebyś srub nie obrobił bo tam są torxy a wtyczkę wyciągniesz bez problemu. Co do tego na listwie zależy od roku produkcji bo niektóre mają od dołu listwy a niektóre z boku po prawej stronie. ale wtyczke też wyciągniesz bez problemu.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    do regulatora ciśnienia jest w miare ok dostęp tylko uważaj żebyś srub nie obrobił bo tam są torxy a wtyczkę wyciągniesz bez problemu. Co do tego na listwie zależy od roku produkcji bo niektóre mają od dołu listwy a niektóre z boku po prawej stronie. ale wtyczke też wyciągniesz bez problemu.
    Dzięki kolego za info. Dzisiaj po południu idę do garażu posprawdzać co i jak.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No niestety ale po przejechaniu 20 km po przeczyszczeniu wszystkich styków poroblem powrócil. I zrobiłem teraz odwrotnie niż to co napisałem w pierwszy poście tzn na zapalonym silniku ruszłem kablami i samochód NIE zgasł. Jak by coś tam nie stykało to by chyba dało to o sobie znać. Czuję ze czeka mnie wymiana tego czujnika na listwie ciśnienia. Chyba ze ktoś ma jeszcze jakis pomysł


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 1.6 nagle nie odpala, cewki, wtryskiwacze
    Napisany przez warrior na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 28-11-2016, 00:37
  2. Silnik fiata gaśnie po chwili jazdy. Co dalej?
    Napisany przez puni na forum Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-12-2014, 19:47
  3. nagle przstaje pracowac silnik
    Napisany przez pawta30 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-05-2012, 09:38
  4. [silnik] Punto II nagle traci moc
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-06-2011, 20:34
  5. [silnik] Silnik 1.9D nagle umarl...
    Napisany przez Darth1 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-12-2008, 22:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl