Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011

    Silniczek regulacji świateł

    Zajrzałem tam bo silniczki nie działają i mam wrażenie że jest to nieudolnie poskładane, podobno powinny być śrubki mocujące silniczek ale jakoś ich nie widzę.

    [img][/img]
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    silniczek jest wciskany i przekręcany na takich ząbkach więc spokojnie nie powinno być tam śrub

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    W manualu dotyczącym wymiany tego silniczka było napisane że są więc tym się zasugerowałem, to jak to wyjąc, podnosić do góry czy ciągnąc do tyłu?
    Mam wrażenie że silniczek powinien leżeć niżej a kabelki przechodzić przez ten otwór po lewo na dole.

    http://img201.imageshack.us/img201/4829/img0213axf4.jpg

    Manual wymiany
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dziwna z tym sprawa. skoro nie masz śrub to spróbuj go ciągnąć. on jest w kloszu zatrzaśnięty na tej kulce więc trzeba dość sporo siły użyć ale uważaj żeby nie połamać. i upewnij się żenie jest przykręcony. bo widać że faktycznie one w stilo są skręcane

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Silniczek zdemontowany, jest przykrecony na dwie śrubki na wkrętak krzyżakowy schowane we wgłębieniach obudowy, tu jego wnętrze, za działanie odpowiada mała płytka,





    Za właściwe pozycjonowanie klosza lampy odpowiada mały potencjometr po lewej stronie płytki, naciskamy klawisz silniczek zaczyna się kręcić, przy obrotach kółka trzpień połaczony z kloszem przesuwa sie w jedną lub drugą stronę, jednocześnie przesuwa suwak potencjometru do chwili az suwak trafi na właściwa pozycję, wtedy silnik wyłącza się.
    To tak w uproszczeniu ale warto zadbać o tę płytkę to dłużej podziała.
    Przy niewłasciwym działaniu potencjometru mozna go wylutować i rozebrać do oczyszczenia i poprawienia styku slizgaczy ze ścieżkami ale bardzo ostrożnie z odsysaczem cyny bo potencjometr jest delikatny.
    Do mojego silniczka musiała kiedys trafić woda i pozostawiła wyraźne ślady, po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej polakierowałem płytke od strony druku i układ scalony od góry, trzeba uważać aby nie polakierować potencjometru, tam nakładamy olej silikonowy, po nasmarowaniu panewek silniczka, kółek i zazębień składamy całość dbając aby trzpień był zazębiony z suwakiem potencjometru, potem montaż w lampie i cieszymy się że silniczek działa jak nowy a kasa w kieszeni została, mój silniczek po oczyszczeniu ożył.
    W innych przypadkach mając jakis wcześniej wymieniony możemy zrobić przekładkę sprawnych elementów silniczka.
    I najważniejsze, nigdy nie używamy do smarowania WD-40 itp preparatów, one jedynie nadają się do rozpuszczania rdzy i brudu ew smarowania pięt w nowych ciżmach
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Fajny manual.
    Tylko mam pytanie dotyczące silnika regulacji świateł:
    Mam jakiś problem z instalacją czy z silnikiem bo po przekręceniu stacyjki silniczek cały czas się kręci nawet gdy nie dotykam regulacji świateł. jaka może być przyczyna tego??
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał staniol504
    po przekręceniu stacyjki silniczek cały czas się kręci nawet gdy nie dotykam regulacji świateł
    Nawet kiedy masz wyłączone światła?
    Przeczytaj ponownie uważnie co napisałem wcześniej, za zatrzymanie silniczka odpowiada potencjometr którego suwak musi znaleźć się we właściwym miejscu a dlaczego tak się nie dzieje? trzeba to obejrzeć, albo suwak potencjometru rozłączył się z cięgnem poruszającym lampą albo nie ma styku na ścieżce potencjometru, opcja popatrzeć i pomierzyć potencjometr miernikiem.
    Kwestia właściwego podłączenia, na płytce jest oznaczony + i tak należy włożyć wtyczkę aby do + był podłaczony czerwony przewód.
    Trzeba obejrzeć ścieżki płytki czy nie ma uszkodzeń, zawsze można sprawdzić przejścia albo poprawić luty.
    Po podłączeniu do przewodu samej płytki z silniczkiem bez obudowy i przełączeniu w kabinie z 0 na 1 lub 2 silniczek powinien kręcić, po przesunięciu suwaka potencjometru palcami we właściwe miejsce powinien się zatrzymać.
    Jeden silniczek wczoraj naprawiłem i ładnie działa więc lampa się ustawia, jutro podejdę do drugiego od strony akumulatora, zrobie fotkę jak wygląda wnętrze z właściwie złożonym.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. przełącznik świateł i kierunkowskazów
    Napisany przez eemil na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-12-2017, 23:34
  2. zestaw naprawczy świateł mijania
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2010, 15:56
  3. Przepaliła sie żarówka kontrolki świateł w liczniku
    Napisany przez adiswat na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-02-2009, 16:11
  4. [akumulator] mrugające zielone światełko - CC 700
    Napisany przez czyzyk80 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-12-2008, 17:05
  5. Przełącznik zespolony do świateł Bravo 1.4 12V
    Napisany przez kazuss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-09-2008, 16:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silniczek do regulacji swiatel stilonaprawa silniczka regulacji reflektorawymiana silniczka reflektora fiat stilojak wymienic silniczek regulacji swiatel mijaniastilo silniczek reflektorasilniczek do stilojak wyjac silnik swiatel pandastilo lewy silniczek swiatel skodawymiana silnika swiatel stilosilniczek reflektora fiat stilosilniczek swiatel stilosilniczek reflektora stilo
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl