Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2017
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115
    Rocznik
    2003

    problem z urywajacymi sie wirnikami turbo

    Witam mam problem z turbo urwalo wirnik ze strony wydechu zalozylismy nowa po 200km to samo. Na szczescie na gwarancji wyglada na problem ze smarowaniem zatarly sie lozyska przynajmniej tak mi w firmie regenerujacej powiedzieli. Cisnienie oleju ok i ogolnie wszystko wyglada na dobre. Slyszal ktos juz o podobnym problemie...?! przewody drozne itd. Raz czy dwa wyplulo mi "low pressure oil" mierzylismy ostatnio cisnienie zegarem to wyszlo minimalnie ponizej podrecznikowego n cieplym i zimnym silniku. Macie jakies pomysly co to moze byc...?!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Poprzednim stilo JTD przejechałem 130 tyś km i nie widziałem takiego komunikatu ani razu więc nie jestem pewien czy wszystko oki.

    Przy każdej wymianie turbo powinny być wyczyszczone przewody, wymieniony olej i dobrze sprawdzić smok.

    Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić minimum 0,6 bara a przy 3500-4000 obr. spokojnie 3 bary czujnik wysyła sygnał poniżej 0,3 bara.

    Przyczyn może być dużo od słabego oleju, przez zapchany smok do nadmiernego wypracowania panewek wału.

    Jak odbierzesz turbo zrobił bym:
    - czyszczenie przewodów olejowych,
    - zaciągnął miskę wyczyścił smok, sprawdził stan panewek
    - zalał nowy olej, wymienił filtr
    - sprawdził ciśnienie
    Ostatnio edytowane przez Michał_1 ; 16-10-2017 o 09:16

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2017
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115
    Rocznik
    2003
    z tego wszystkiego zostaje tylko sciagnac miske olejowa cisnienie na wolnych obrotach bylo ok 1,3 atmosfery na wyzszych kolo 3 atmosfery troche to dziwne zeby sie lozyska zacieraly i urywalo wirniki...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Pisałem w sprawie ciśnienie oleju. Jeśli były komunikaty to chyba nie wszystko oki.

    Co do turbo nie wiem.

    Chociaż, jak coś spartolili, turbo wyssało Ci olej i też mogło być "low pressure oil"

    Jeśli ciśnienie oleju jest 1.3 i przewody czyste to nie ma co szukać dziury w całym.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jeśli wywala ci komunikat o niskim ciśnieniu oleju to znaczy ze masz problem. Kiedy wymieniałeś olej??

    Jedyna opcja co chodzi o regeneracje to źle wyważony wirnik i nakrętka. Ja u siebie sam regenerowałem bez wymiany wirnika i nakrętki i jest już ponad rok OK.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jedyna opcja co chodzi o regeneracje to źle wyważony wirnik i nakrętka.
    Można wyważyć wirnik ale złożyć turbo na starych łożyskach i odrzutniku.
    Można złożyć na chińskich tanich zamiennikach, które wyrobią się po przejechaniu kilku tyś. km.
    Można źle wyregulować sztangę.

    Regenerację można spieprzyć na kilka sposobów.
    Najbezpieczniejsze jest kupić cały koras oryginalny.

    Wiesz jeśli koledze stwierdzili, że usterka była z jego winy ale poprawią to może chcą wyjść z twarzą a wiedzą, że to spieprzyli.

    Co do ciśnienie oleju to jak pisałem wyżej sprawdził bym wszystko. Z drugiej strony rozszczelniona turbina na trasie może wciągnąć Ci olej w kilka kilometrów i też będzie spadek ciśnienia. Najzwyczajniej nie będzie miało co go wytworzyć.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Rozszczelnienie turbiny jest widoczne od razu w postaci zasłony dymnej niezależnie czy olej wywali od strony ssącej czy wydechowej bo olej usmaży się w gorącym kolektorze.

    Nikt w Polsce nie robi na chińskim zamienniku bo sie to nie opłaca a róznica w cenie to 10-15pln. Po za tym nawet chińskie łożyska sie tak szybko nie wycierają. Generalnie jak pisałem - urwanie wirnika najczęściej jest wynikiem źle wyważonych wirników. Chińskie zamienniki też się szybko nie wytrze a też potrafi swoje przeżyć.


    Po za tym widać ze wina nie leży w samej turbinie bo jest to drugi przypadek. Jeden na starej a drugi na nowej turbinie. JA bym sprawdził ciśnienie przed i za filtrem oleju.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Problem z mocą 1.4 turbo multiair 135KM
    Napisany przez dover na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-04-2017, 20:08
  2. 1,9 16v 140KM problem z turbo
    Napisany przez walus87pl na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2017, 23:00
  3. Problem z turbo??
    Napisany przez Lysek7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 04-04-2014, 00:24
  4. Problem z turbo
    Napisany przez WALUS_87 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-10-2013, 17:40
  5. Problem z zegarami CROMA USA 2.0 TURBO D.I.D
    Napisany przez piczon na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-06-2011, 12:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl