Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003

    Problem z rozrządem

    Witajcie,

    Jestem posiadaczem Stilo 1.6 103 KM 2003 r. Miałem do wymiany rozrząd, bo miał już prawie 5 lat. Zgłosiłem się do mechanika z polecenia i się zaczęło. Wymienił mi rozrząd i od tego momentu zaczęły się problemy. Silnik gaśnie co chwila (redukcja biegu, wrzucenie na luz), całe auto drży, silnik skacze tak jak miałby wyskoczyć zaraz spod maski.
    Panowie, mechanik powiedział, że to jest problem jednego z wałków (bodajże ssącego), gdyż jest uszkodzony. Zdaję sobie sprawę, że wałek jest uszkodzony, ale czy takie problemy były by spowodowane tym. Przed wymianą rozrządu takie problemy nie występowały. Co ciekawe mechanik założył rozrząd bez blokad, gdyż stwierdził, że w tym samochodzie i przy tym silniku nie ustawia się rozrządu z blokadami (wręcz się ponoć nie da) tylko na kropki. Mechanik uważa, że problemy są spowodowane wałkiem i tym, że pasek rozrządu jest nowy i wszystko jest napięte dlatego takie problemy wystepują. Nie chce mi się w to wierzyć. Wydaje mi się, że po wymianie rozrządu powinno być tak samo jak przed wymianą, bądź lepiej, a jest tragicznie. Co o tym sądzicie, czy to co mówi mechanik, czyli, że rozrząd w tym silniku ustawia się bez blokad, i że te problemy występują przez naprężony nowy pasek rozrządu i uszkodzony wałek jest prawdą?

    Z góry dzięki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Zmien mechanika bo z takimi pogladami to on powinien tylko fiaty 126p naprawiac.... Jedz do aso albo kogos kto ma blokady i niech dobrze ustawi rozrzad. Tematow o zle zrobionym rozrzadzie na tym forum nie brak

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Tak myślałem, jednakże facet upiera się, że zrobił to dobrze, i w tym silniku wręcz nie da się ustawić rozrządu z blokadami.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Proponuje bys pojechal do innego zakladu (moim zdaniem najlepiej aso) i poprosil dodatkowo o papierek z ktorego wynika ze rozrzad byl zle zalozony (co na 99% powinno wyjsc) wrocic do tego speca i poprosic o zwrot kosztu robocizny.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Jasne, tak zrobię. Jeszcze pytanko. Uszkodzony wałek nie powinien być powodem takich zachować silnika? Jak to wygląda?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2014
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    37
    Postów
    29
    Auto
    Stilo 1.6 + Stag4 LPG
    Rocznik
    2001
    Miałem to samo, przestawiony o1 ząbek na dolicie ssacym. Nie koniecznie musi być uszkodzony, wystarczy przestawić. 2 sprawa te silniki robi się na blokadach, bez tego ani rusz. Idź z reklamacją do mechanika albo go zmień, bo szkoda poduszek pod silnikiem.


    Ps. Mój mechanik który mi zjebal sprawę dał by sobie rękę uciąć że zrobił dobrze, zmieniłem go i już jest dobrze

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Ehh, pojadę do warsztatu, zdobędę na piśmie, że rozrząd został nieudolnie założony, nie innego nie wymyślę.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2014
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    37
    Postów
    35
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2005
    blokady zaklada sie z tylu na walki rozrzadu jesli ktos nie zalozy blokad to walki maja tolerancje 3 zęby do tylu i przodu wiec to jest wina zle zrobionego rozrzadu

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2014
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Panowie,
    Oddałem samochód w końcu do warsztatu. Mechanik wyjął rozrząd, założył go ponownie z blokadami i mówi, że trzyma obroty, nawet na rozgrzanym silniku ale pojawił się pewien problem. Po odpaleniu auta zaczął migać Check Engine i pipczeć. Mechanik podpiął komputer ale mówi, że pokazuje mu jakieś cuda. Stwierdził, że może być uszkodzony jakiś czujnik ale jeszcze nie wie. Dodatkowo przy próbie ruszenia samochód od razu gaśnie. Co o tym myślicie? Jak myślicie, co się tam może dziać?

    Dzięki.
    Ostatnio edytowane przez ziolo1945 ; 13-11-2014 o 18:57


 

Podobne tematy

  1. Problem przy wymianie rozrządu
    Napisany przez sylwestreczek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-12-2013, 16:16
  2. Problem z ustawieniem rozrządu w bravie 1.6 16V
    Napisany przez Marcin029 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-02-2013, 13:41
  3. problem po wymianie rozrządu chyba
    Napisany przez michopawel na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 17-01-2013, 23:03
  4. 2.0 20V ciężki problem z odpaleniem i rozrządem
    Napisany przez wp_wojtek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2012, 01:10
  5. problem po wymianie rozrządu
    Napisany przez smart2002 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2011, 09:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl