Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14

Temat: Problem z nawiewem.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003

    Problem z nawiewem.

    Witam

    Na początek chce napisać, że był juz podobny teamat ale nie znalazłem w nim, dokładnie tego samego problemu jaki ma mój Stilo. Posiadam klimatyzacje automatyczna dwu strefową i problem jest taki, że nawiew słychać jak pracuje ale nawet na maksymalnym nic nie chce lecieć z kratek. Strasznie delikatnie czuć nawiew a w dodatku coś pyka "tyk ... tyk ... tyk ...tyk" tylko na włączonej dmuchawie. W czym może być problem ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Powodem problemów ze słabym nawiewem może być bardzo brudny/zapchany filtr przeciwpyłkowy/kabinowy.
    Też zachodziłem w głowę czemu jakoś tak słabo mi dmucha, a dopiero po wymianie filtra miałem okazję przekonac się, że nawet na I stopniu dmuchawa całkiem ładnie dmucha .
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Ale w takim razie co robiło to " tyk tyk tyk" ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    38
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    tyk tyk tyk to pewnie dodatkowa elektryczna nagrzewnica(podgrzewacz płynu chłodniczego) mam to samo w bravo II zalącza sie jak sa niskie temperatury podgrzewa plyn chlodniczy przez co masz szybciej cieplo w aucie i silnik szybciej sie nagrzeje w zimie daje rade....w moim 1.9 juz po kilometrez zaczyna cieplym wiac

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    sprawdz tez czy dobrze dzialaja ci klapy nawiewu. To tykanie to moze byc objaw zacietej klapy gdzie przeskakuje zębatka.
    U mnie pare razy sie zdazylo ze wialo tylko na szybe, mimo przelaczania na nogi i przod.

    tykanie to tez otwieranie zamykanie obiegu cieplego powietrza, wlacza sie powyzej 20 stopni bodajże.

    i dla świętego spokoju przeprowadź sobie autokalibracje:
    - wlacz zapłon nie zapalajac silnika (MAR)
    - Jednocześnie wciśnij AUTO i MONO na panelu, trzymaj i poczekaj az odliczanie dojdzie do 00 00, następnie puść przyciski.

    Podczas kalibracji beda się ustawiały klapy. Po prawidłowej bezproblemowej kalibracji powinien sie pojawic wynik 00 00 i powrot do normalnego wyswietlacza. Inny wynik oznacza awarie któregoś z elementu sterowania.

    Ja raz na miesiąc musze robić taka kalibrację bo czasami głupieje nawiew tj. inna temp z lewej i z prawej. 2 kalibracje jedna po drugiej i jest spokoj

    Ogolnie mój stilacz też wieje jak anemik, slychac szum a tu taka padaczka.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Dzięki wielkie, dzisiaj zaraz po pracy zrobię ta kalibracje i będę wiedział na czym stoję

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Witam ponownie, właśnie wróciłem z pracy i od razu poszedłem zrobić tą kalibracje. Na samym początku pokazała sie wartość 00-02 i dość długo sie utrzymywała, ale pod koniec zmieniła sie do 00-00 i wróciło do normalnego wyświetlacza. Czyli jest ok ?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    niezupełnie. u mnie pokazuje 00 00, a jak podłącze się MESem to mam błąd aktywatora odpowiedzialnego za nadmuch na szyby boczne i szybę czołową. bez diagnostyki komputerowej nie rozwiążesz tego problemu. co do tykania.... jeśli występuje zaraz po porannym odpaleniu i pojawiło się ostatnio czyli kiedy zrobiło się prawie zimowo, to jest to tak jak napisał gargamel86 grzałka PTC. jeśli masz słaby akumulator będzie tykać/pstrykać aż do zagrzania się auta.
    Italians Do It Better

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    nie wiem czy to tykanie pojawia sie ostatnio od zimnych dni, bo auto posiadam tydzień. Ale to nie zawsze tyka wiec założę, że to ta grzałka PTC. A propo tego "MESa" możecie mi coś wiecej na jego temat napisać ? Moge go sam uzyskać jakoś ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    30
    Postów
    81
    Auto
    Fiat Brava 1,9 jtd 105
    Rocznik
    2000
    MES to jest program diagnostyczny, dział download. Musisz zakupić kabel do diagnostyki poprać program i się podpiąć pod samochód

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    dziękuję bardzo, a orientacyjny koszt takiego kabla ?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Italians Do It Better

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2015
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    winien wszystkiego był filtr

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Cr0piX Zobacz post
    winien wszystkiego był filtr
    Mówiłem, że zawsze trzeba zaczynać diagnostykę usterki/niesprawności od rzeczy podstawowych .
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).


 

Podobne tematy

  1. Problem z nawiewem
    Napisany przez barszczyk na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-07-2015, 16:53
  2. Problem z nawiewem.
    Napisany przez lukas21 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-06-2015, 21:33
  3. Problem z nawiewem
    Napisany przez gopspeedy na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-02-2013, 18:46
  4. problem z nawiewem
    Napisany przez elszef na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2012, 23:31
  5. Problem z nawiewem UNO 95 r.
    Napisany przez ronsia91 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2011, 20:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444problem-z-nawiewem-30378

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl