Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2008
    Skąd
    wrocław
    Postów
    41
    Auto
    marysia 2.4jtd HLX

    POMOCY! Problem z fiatem Stilo !

    Witam!Mam duży problem i potrzebuję waszej pomocy. dzisiaj kupiłem fiata stilo 1.9jtd93kw. auto ma przejechane 103tyś.Wszystko było ok do około 130 km przejechanych i tu nagle na światłach zaczął dymić na biało jak zwariowany po zgaszeniu auta sprawdziliśmy bagnet od oliwy a tam suchutko ani kropli oliwy (żadna kontrolka nic nie sygnalizowała,auto chodziło cały czas normalnie bez uchybień)lany był shel helix 5/40kupiliśmy olej wlaliśmy litr i ok pojechaliśmy dalej po dotarciu do domu autko znów zaczeło dymic tym razem na bagnecie stan oleju taki jak był po dolaniu dodam że te spaliny mają bardzo dziwny zapach coś po między paloną gumą a olejem.Panowie ratujcie co to może być czy podpięcie pod kompa coś pomoże?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Może mało fachowe pytanie ale nie ma to związku z UPG? Jak wygląda płyn chłodniczy?
    Nie dubluj wątków w różnych działach!

  4. #3
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Obawiam się, że kupiłeś padlinę. Taki biały dym często świadczy o padniętej turbinie a zapach spalin ,,coś pomiędzy paloną gumą a olejem'' tylko by to potwierdzało.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Oddaj złoma masz 14 dni
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    eee zatarłeś silnik najprawdopodobniej - albo jest bliski zatarciu.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czy słychać jakiś wzmożony klekot? Jak wygląda płyn chłodniczy?
    Dym czarny = złe spalanie, zła mieszanka
    Niebieski dym = spalamy swój olej
    Biały dym = problemy z układem chłodzenia, płyn chłodniczy przedostaje się do komór spalania.

    Jeżeli dymi jak szalony na białym to najszybciej bym obstawił padniętą uszczelkę pod głowicą i przedostający się płyn do cylindrów.
    Jaki kolor ma płyn w układzie chłodzenia? Czy wybija go korkiem? Czy rury od "wody" są twarde?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    a powiedzcie czy może wybijać płyn chłodniczy korkiem jeśli jest go ponad max? czy może jednak jest się czego bać? na razie usunąłem nadmiar i zobaczymy co będzie. dodam iż olej ma normalną barwę i jest na zwykłym poziomie. a że płynu było za dużo ... pewnie przy nalewaniu auto stało ciut krzywo.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może wybijać korkiem gdy jest ponad maksymalny stan. Podczas pracy wzrasta ciśnienie w układzie. W zbiorniczku jest zapas "miejsca", zaś sam korek też ma zaworek. Najlepiej mieć płyn na stanie między min/max.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Korek od płynu jest również zaworem bezpieczeństwa i w razie dużego ciśnienia/za wysokiego stanu płynu chłodniczego może puścić..

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    uff. po prostu miałem resztkę płynu w pojemniku i chcąc się go pozbyć wlałem pod max, jak się potem okazało ponad. teraz mam za swoje

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spokojnie ja w służbowej pandzie z pośpiechu kiedyś dolałem płynu do spryskiwaczy do chłodniczego

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    byrrt ty wlałeś płyn do spryskiwaczy do układu chłodzenia przez przypadek a ja mam gościa w pracy który do swojego gruchota ( peugeot 205 diesel) specjalnie wlewał płyn do sprysków . Mówił że ma jakiś wyciek i nie opłaca mu się ciągle kupować płyny chłodniczego za 20zł bo za drogo to wychodzi a że była to zima więc woda zamarza to postanowił lać zimowy płyn do spryskiwacza. Co do Problemu kolegi gao2003 to musze stwierdzić że masz nie za ciekawą sytuację. Gościu od którego kupowałeś auto na 100% musiał wiedzieć o jego uszkodzeniu. Pewnie specjalnie odłączył kontrolkę ciśnienia oleju aby podczas jazdy testowej sie nie zapalała. Możliwe że po takiej jeździe motor zalicza sie tylko i wyłącznie do wymiany. Jak kopci na biało to świadczy że silnik spala z paliwem płyn chłodniczy co może byc spowodowane wypaleniem uszczelki pod głowica albo w gorszym wypadku samym pęknięciu głowicy. Możesz spróbować zwrócić auto właścicielowi albo domagać się zwrotu od niego pieniędzy za naprawę ale ciężko będzie za równo w pierwszym jak i drugim wypadku ponieważ jak kupowałeś auto to wszystko było niby ok

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zdaje się, że prawo jest takie, że bez podania przyczyny możesz auto zwrócić.. Kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy przekręceniu kluczyka i gaśnie po odpaleniu auta? To dość ważne.. Nie wiem jak ja oglądałem auto do kupna do bagnet od oleju wyciągałem w każdym - tak samo odkręcałem korek od oleju i płynu chłodniczego..

    A z płynem kapnąłem się jak za chwile mi się przelał i mówię - coś jest nie tak - przecież pusto było
    dudu$ Gratuluje pomysłowości kolegi - można też lać płyn do sprysków do wspomagania i hamulców ;P

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    prawo prawem ale wiadomo że nie zawsze jest tak kolorowo. Może jest ktoś na forum kto miał w swoim życiu taki przypadek że musiał zwrócić auto auto sprzedającemu poniewaz zataił kilka faktów jak tak to może pomóc koledze gao2003.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja np. kupowałem auto z rzekomym przebiegiem 177tyś km. Gość z komisu poinformował, że w prawdzie licznik nie działa ale przebieg jest spisany z papierów - z faktury z paru miesięcy wcześniej jak w Niemczech było coś przy aucie robione. Dostałem całą stertę papierów a że niemieckiego nie rozumiem nic to nie zakwestionowałem . W domu okazało się, że papiery są od innego auta lub ze sklepu meblowego
    Rozebrałem licznik okazało się, że ścieżki od wyświetlacza przecięte, kontrolka od poduszek również.. Po naprawie 223tyś km + lampka airbagu.. Poduszki dało się też wskrzesić, ale bezczelnie parę faktów przede mną ukryto.. Uszkodzony termostat i falujące obroty też (mimo, że pytaliśmy czy aby na pewno nie jest uszkodzony bo się długo nagrzewa itp).. Ja w prawdzie wolałem auto zrobić i się nie sondować, bo w sumie w złym stanie nie jest.. Ale sytuacja kwalifikowałaby się pod sąd..


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z fiatem doblo 1,4odpalenie jak mróz
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-02-2011, 20:34
  2. Dziwny problem z Fiatem Punto 1
    Napisany przez Xanthe na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-03-2009, 12:26
  3. [ukł. chłodzenia] Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-03-2009, 21:29
  4. Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-01-2009, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

motor abstellen fiat stilo

problemy z fiatem stilo

fiat stilo szarpie

fiat stilo motor abstellenfiat stilo kopci na czarnodymi na bialo stilozbiornik plynu wspomagania fiat stilofiat stilo problemy stilo przy wiekszej predkosci blad silnikawyciek oleju wspomagania fiat doblo 1.9 jtdzbiorniczek oleju pod filtrem powietrza stilo 1.9jtdmotor abstelen fiat stilo jtdfiat stilo dymi na bialo 1.9 jtd Motor abstellen fiatfiat kopci jasnym dymemfiat stilo zbiornik odmyprawidlowy poziom oleju fiat doblo 1.9 jtdfiaT STILO JTD-traci moc przy 3 5tys.fiat stilo komunikat motor abstellen

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl