Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2012
    Skąd
    wies
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    4kola

    Nie da sie uruchomić silnika! 1.6 16V MW 2004r.

    Witam

    Przejde od razu do rzeczy.

    Stilo 1.6 16v Multiwagon 2004r. 148 tys przejechane.

    Po tygodniu postoju nie jestem w stanie uruchomić silnika. Po poniedziałkowym -10 w nocy chciałem przejechac samochodem 10 km zeby go rozruszac. Niestety nie udało mi sie.
    Akumulator doładowałem na maxa 15 godzin. Silnik kręci, nie odpali za żadne skarby.
    Świece ok, iskra jest, pompa paliwa działa, immobilaizer ok, czujnik położenia walu ok.

    Co mnie zastanawia. Po przekręceniu kluczyka na zapłon pod maską z rejonu zaznaczonego czerwonym kółkiem dobiegają dziwne dźwieki, nie wiem jak je określić, oraz na rurze odchodzącej czuć delikatne drgania. Czy to normalne zachowanie?
    Nigdy wcześniej nie miałem problemów z uruchomieniem silnika.

    20180207_161852.jpg



    Aha mniej wiecej pod bezpiecznikami pod maską znalazlem luźną taką wtyczkę - z tego co pamietam to chyba ona zawsze tak wisiala. Do czego ona służy?

    20180207_162618.jpg

    20180207_162644.jpg



    Prosze o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo MW 1.6 16V 103KM, IDEA 1.4 16V
    Rocznik
    2003, 2004
    Te dźwięki to przepustnica. Przed odpaleniem ustawia się klapka.

    Pomóc zabardzo nie pomogę, jednak rok temu miałem identyczny przypadek.
    Z dnia na dzień nie mogłem odpalić, pompa działała, rozrusznik kręcił, ale jakby nie podawało paliwa.
    Kręciłem go do upadłego az zdechł akumulator. Kolejnego dnia, jak było trochę cieplej, wsiadłem do auta i ożył..... do dzisiaj nie mam pojecia co mogło być, jednak przypuszczam ze może gdzieś był jakiś zator w przewodach paliwowych który zamarzł.

    Jeżeli chodzi o wtyczki - są dwie, u siebie tez mam jedną luźną (zapewne przeznaczona do innej wersji wyposażenia)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2012
    Skąd
    wies
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    4kola
    evap od okolo 10 miesiecy swiecil ze krytyczny, ale samochod jezdzil normalnie to nie ruszalem


    dokladniej bledy jakie sie pojawily po tescie na komputerze:
    EVAP - brak sygnalu
    przepustnica elektroniczna - nieprawidlowy sygnal
    P1121

    wlasnie nie wiem, gdzie ten evap byc moze, przypuszczam ze to moze byc on?

    https://www.dropbox.com/s/0ny7jbde5wqss1w/evap.jpg?dl=0




    zmierzyłem napięcia na wtyczce od przepustnicy masując przewód na - akumulatora i oto co mi wyszlo, tylko gdzie ja moge (poza aso) sie dowiedziec czy jest ok czy nie ?

    https://www.dropbox.com/s/m2v8eo7cws...yczka.jpg?dl=0

    odpowiedz na to pytanie pozwolila by mi dzialac dalej, bo albo cos z elektryka, albo przepustnica do wymiany

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Bezpieczniki sprawdziłeś?? Skąd masz pewność że pompa ok?? Skąd wiesz że świece sprawne??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2012
    Skąd
    wies
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    4kola
    Bezpieczniki sprawdziłeś??
    tak


    Skąd masz pewność że pompa ok??
    bo buczy, bo jak krece dlugo to smierdzi benzyna z rury, swiece mokre od benzyny


    Skąd wiesz że świece sprawne??
    sprawdzalem wykrecajac, iskra jak dzwon, a swiece bosch maja przejechane 4 tys km

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    To że pompa buczy nie jest jednoznaczne z tym że daje odpowiednie ciśnienie.

    Skoro świece są mokre od paliwa to znaczy że nie ma iskry (ty pytanie jak stwierdziłeś czy jest iskra??).

    Możliwe że silnik się zalał więc trzeba go przedmuchać. ściągnij z wtryskiwaczy wtyczki i spróbuj odpalić. Jak będzie zalany to w pewnym momencie powinien na sekunde dwie ruszyć i znowu zdechnąć. Jak nie ruszy to szukaj problemu w układzie zapłonowym.

    Od razu wyjaśnię po co zdjąć wtyczki z wtrysków (bo są tu takie modre głowy co zaraz zapytają po co??) - Chodzi o to żeby nie podały paliwa i powietrze przepływające przez silnik osuszy komore spalania i świecę - jak będzie to problem z zalanie to w pewnym momencie świeca da iskrę i przepali to co zostało.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    A iskra jest? Zdejmij fajke, wyjmij świecę i włóż do fajki,następnie dotknij świecą silnika i spróbuj odpalić. Powinna być iskra.


 

Podobne tematy

  1. nie moge uruchomić auta
    Napisany przez tarantura13 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-11-2017, 20:20
  2. Mrygajacy kokpit - nie można uruchomić silnika
    Napisany przez R4mbo na forum Croma
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 10-06-2016, 23:07
  3. Nie mogę uruchomić silnika. Rozrusznik? CC 700
    Napisany przez lowtone na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-09-2014, 22:35
  4. Elm327 jak uruchomić pod Windows 7
    Napisany przez krzysztofd na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-06-2013, 18:56
  5. Przy minusowych temp.nie można uruchomić klimatyzacji.
    Napisany przez HARY WAWA na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-01-2013, 21:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444nie-da-sie-uruchomic-silnika-1-6-16v-mw-2004r-40160

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl